Nu är det nog finito med LG produkter för min del

Diskussion i 'Optimus 2X - Allmänt' startad av Wimz3n, 22 aug 2013.

  1. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Ja, jag vet att det finns många som förespråkar LG och säger(skriver) att det är ett bra och stabilt varumärke. Må så vara, jag är inte ute efter att munhuggas. Detta är ren erfarenhet. Har skrivit en del om det tidigare.

    Jag skaffade min O2X samma dag som lanseringen för 2½ år sedan och var då väldigt nöjd (gick från en SE850i, dvs ingen smartphone). Sen kom väntan på GB som utlovades "inom kort". Fick vänta länge (till november tror jag?) men då hägrade ICS istället och vi vet ju alla hur det går(gick med det :/).

    Har nu återställt telefonen helt till V20Q och den är nu på prof hos en person som inte kräver mycket. Nu hoppas jag att jag blir av med denna telefonen så att jag kan gå vidare. Har även sagt upp mit ab på telia i ren och skär frustration.

    Det som nu kan vänta är en begagnad Iphone4 (nej, ser inte mycket fram emot detta) att ha i tjänsten. Mina Androidkunskaper kommer anpassas mer åt Tablet hållet då jag har ett antal.

    Det jag slutligen krystar ur mig är nu: O2X kunde blivit en superkompetent telefon men föll på minne och support. Tack o hej
     
  2. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Tråkigt att höra att du haft en sån dålig upplevelse med LG hittils, fast nu är telefonen i fråga ändå 2,5 år gammal modell så att förvänta sig att den ska prestera något nu är ju som att säga att man aldrig ska ha en Samsung igen för att Samsung Galaxy S inte levererar.. Jag sa precis som du för ett tag sen att jag personligen aldrig skulle köpa en LG telefon igen efter LG Optimus 2X, vilket jag förvisso inte gjort, men sen vann jag LG Optimus 4X HD och den var onekligen ett steg framåt för LG både hårdvarumässigt men framförallt mjukvarumässigt. Sen dess har jag fått testa LG Optimus G och Nexus 4, Nexus 4an är som de flesta vet en helt fantastisk telefon(ha i åtanke att LG gjort den), och LG Optimus G är prestandamässigt fortfarande långt framför Samsung Galaxy S4, HTC One och Xperia Z trots att de modellerna är nästan ett halvår nyare än G. Jag personligen ser för första gången riktigt fram emot en telefon nu, LG Optimus G2, och jag tror den kommer slå enormt runt om i världen.
    5,2" Full HD skärm med minimal bezel och lite dödyta.
    13MP kamera med OIS
    Snapdragon 800 med 2 GB RAM, fördelen för LG är att de har ett närmare samarbete med Qualcomm än vad de övriga tillverkarna har så jag kan misstänka att LG får en hel del insidertips om hur de ska göra för att optimisera Snapdragon-processorn, vilket är ganska tydligt då G som sagt flyter på bättre än S4, One och Z.
    Nytänk med knappar på baksidan och Knock on-funktionen

    Kan låta som att jag försöker sälja in LG, till viss del gör jag ju självklart det då jag vet att deras senaste modeller varit riktigt grymma(bortsett från kameran), men om du väljer att lämna LG så är det synd då jag tror du missar något riktigt stort som kommer snart!
     
    Wimz3n gillar detta.
  3. Deadbeat

    Deadbeat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Seriöst, orka gnälla över en 2 år gammal mobil. Visst, LG klantade sig med den luren men dom har bättrat sig.

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
    Hallberg84 gillar detta.
  4. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Måst säga att jag är glad över att du fått en bra LG-upplevelse och att O2X bara var ett gruskorn på vägen. Kanske kan tänka mig att testa någon beg. LG nån ga, men det bär emot. Jag är ganska principfast.
     
  5. Wimz3n

    Wimz3n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    379
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag orkar, och tydligen du med :)
    Jag gnäller för att på detta forum har det numera blivit lite tyst och kännde att jag behövde ta ett avsked till denna del som jag har tillbringat otaliga timmar på. Jag tror säkert att LG blivit bättre, men låser inte upp mig 2 år till frivilligt på samma sätt som sist. Därför vill jag även få in mer info och veta att jag gjorde rätt. När jag fick min O2X var det det bästa som fanns, betänk det.
     
  6. PNilsson

    PNilsson Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 jan 2010
    Inlägg:
    62
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Jag är också principfast, köpte en Nokia 8210 när den kom ut som strulade till och från. Efter den lovade jag mig att aldrig köpa en ny Nokia. Detta löfte höll jag fram tills förra hösten då jag köpte en Lumia 925. Pga hårdvarufel DOAde jag den mot en ny likadan. Även denna hade ett hårdvarufel (inte samma) så även den DOAdes. När jag kom hem och insåg att även den tredje var felbyggd hävde jag köpet och köpte en htc one... :) nu är jag faktiskt ägare till en lg g2 och hittills (peppar peppar) är jag mycket nöjd!


    Skickas från min iPad via Tapatalk
     
  7. s_o_n_y

    s_o_n_y Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2011
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Hade en O2x med tillhörande problem. Batteri som dör halvägs, startar om, hänger sig, tappar täckning mm..

    Kasta bort den efter mycket bök och köpte en Samsung. Kanske inte världens bästa lur det heller men fungera hjälpligt i alla fall. Kompisen köpte en LG G2 och jag sa nej. Han har nu haft den i ca 6mån och nu har touchfunktionen på vissa ställen lagt av på skrämen...Efter mycket tjat från kompisar så handlar jag en Nexus 5. Ska ju va kung säger dom. Har inte så stor koll på mobiler så ser till min förvånad att det står LG på baksidan, WTF !

    Jajja, det kan inte vara hela världen. Har haft den nu i ca 6mån. Nu är den bortom räddning tror jag. Den startar om stup i ett, hänger sig, tappar simkort, tappar blåtandsanslutning...*suck*...

    No more LG för mig heller..Vet tyvärr inte vad jag ska ha. Sony drar batteri, Lg är skit, Samsung är bättre skit, Nokia har inte Android på vassare lurar...HTC kanske ?
     
  8. Hänglås

    Hänglås Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 aug 2012
    Inlägg:
    2 747
    Mottagna gillanden:
    455
    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello, Telenor
    Telefon:
    Galaxy s21
    Kör dig en iPhone om du vill ha en telefon utan problem *host*.

    Förmodar att du innan du har kastat ur dig all denna skit har testat allt som står i din makt för att försöka fixa det. Ink återställning och inkommande som garanti reparation.



    /Tapatalked