[Fogg] Ställ frågor

Diskussion i 'Allmänna diskussioner' startad av Cupcakes, 10 maj 2013.

  1. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Japp, när man har rätt inställningar i APN inställningarna så kommer man till en aktiveringssida första gången :)
     
  2. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Någon som vet hur ofta "Data left / Data usage" uppdateras?
    Har använt kortet några kvällar nu och står fortfarande att jag har en GB kvar?
    Skickat och frågat support precis men tänkte om någon här vet något om det?
     
  3. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Jag märkte det också och jag fick detta svar tillbaka: Hej Teodor
    Thank you for your email.

    Tyvärr så är det inte fixat än.

    Felet ligger hos operatören, så det kan ta lite tid.

    Och data kommer inte dras i efterhand.

    Btw, så har det hoppat igång igen med data användningen. Normalt så tror jag att det uppdateras några gånger/någon gång per dag
     
  4. x10_minipro

    x10_minipro Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2011
    Inlägg:
    1 093
    Mottagna gillanden:
    115
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Xiaomi Pocophone F1
    ROM:
    ParanoidAndroid
    Jag hade också fått detta mail nu när jag kollade, men i appen står det fortfarande 1024MB kvar, antar att de uppdateras snart


    Sent from my GT-I9000 using Tapatalk 2
     
  5. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Någon som vet om potten försvinner när det blir en ny period? När man har köpt mer data menar jag.

    Skickat från min GT-P7300 via Tapatalk 2
     
  6. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 208
    Mottagna gillanden:
    17 691
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Xiaomi Redmi Note 5
    ROM:
    Pixel Experience
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Hur menar du med ny period och pott?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 4. Eventuella stavfel kan förekomma
     
  7. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Jag skulle gissa att han menar att om man har köpt extra data utöver den som är gratis, försvinner den köpta datan när man får ny gratis data eller är överförs den till nästa 'period'.

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk 4
     
  8. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Jag är ganska säker på att det försvinner, som hos andra operatörer. Annars skulle man ju kunna samla på sig rejält mycket data - vilket man vill motverka för att tjäna mer pengar :)
     
  9. MaXmeOliver

    MaXmeOliver Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 mar 2010
    Inlägg:
    1 437
    Mottagna gillanden:
    136
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nothing Phone 1 (12/256)
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy Watch 5 LTE (44 mm)
    Logiskt sett så borde gratisdatan försvinna men den man har betalat för finns kvar.
     
  10. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Logiskt ja, men tyvärr kör ingen operatör på det... det är ju ett abonnemang utan uppsägningstid man aktiverar när man börjar betala.

    Det är ju även samma sak med kontantkort, där försvinner ju datan efter 30/31 dagar.


    Sent from my iPad using Tapatalk HD
     
  11. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    Det är bara att vänta och se.
     
  12. dalton

    dalton Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    4 189
    Mottagna gillanden:
    1 599
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Oneplus nord
    För information försvann potten. Är åter på 1gb.

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
    nyx gillar detta.
  13. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Jag har Comviq årskort och där läggs datan ihop månad efter månad...
     
  14. Cupcakes

    Cupcakes Mobilberoende Moderator

    Blev medlem:
    14 jan 2011
    Inlägg:
    14 938
    Mottagna gillanden:
    7 927
    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre, Telia, Telenor
    Telefon:
    iPhone 15 Pro Max
    Dock är det ju med årskort och inte en påfyllning som görs varje månad utan du har ju betalat för ett år kontant. Det jag syftar på är när det dras varje månad.
     
  15. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    på fogg mobile står det free 1 gb 0 sek medans det står Sign up today to recieve your free and limited trial Fogg card. Help us keep the world online / Registrera dig idag för att få ditt gratis och begränsad rättegång Fogg kort. Hjälp oss att hålla världen på nätet
    sammt är det kontrakt på free? för på premuim står det no contract
    användare avtalet på fogg mobile är rätt klent avtalet som finns i mailet är mycket mer där står det:
    att fogg kan sälja dina uppgifter
     
  16. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    avtalet skilljer sig

    General Terms and Conditions for the Use of Telecommunication Services Offered by Fogg

    This is the General Terms and Conditions governing the Telecommunication Services provided by Fogg. Sales of Hardware are also governed by the Terms and Conditions of Fogg Web shop.

    1. DEFINITIONS

    AGREEMENT means the Parties agreement about the Service.

    CUSTOMER means an individual who enters into the Agreement with Fogg.

    GENERAL TERMS AND CONDITIONS means these general terms and conditions that fall within the scope of every agreement between Fogg and the Customer.

    FOGG means Fogg Mobile AB, reg. no. 556795-1016, Box 5126, 102 43 Stockholm, [email protected]

    PARTIES means Customer and Fogg.

    SERVICE means the mobile data internet service.

    SIM means the SIM-card provided by Fogg and necessary for using the Service.

    SERVICE DESCRIPTION means the detailed description of the Service.

    PRICEPLAN means the different types of offers with combination of countries, data volume, data bandwith and type of internet service that can be ordered/selected from time to time.

    2. SERVICE DESCRIPTION

    Fogg is providing a mobile internet service to travelling customers (for more detailed information see www.foggmobile.com). The Customer can get access to the Service by receiving a Fogg SIM or by ordering a Fogg SIM via the Fogg homepage www.foggmobile.com.

    The Customer will get a personal account where the Customer can administrate personal information, buy additional products, get personalized offers etc. The customer can, when ordering a Fogg SIM, chose in which country, where Fogg has coverage, the customer wants to use the Service and to select a valid Priceplan.

    Fogg cooperates with other mobile operators and network owners in order to realize the Service. Fogg may use sub-contractors for the performance of Fogg’s contractual obligations.

    General Terms and Conditions for the Use of Telecommunication Services Offered by Fogg

    This is the General Terms and Conditions governing the Telecommunication Services provided by Fogg. Sales of Hardware are also governed by the Terms and Conditions of Fogg Web shop.

    3. LICENSE TO USE SIM

    The Customer is allowed to use the SIM by Fogg on a limited licence to enable the Customer to access services, in accordance with the terms of this Agreement. Fogg may recall the SIM(s) at any time for upgrades, modifications, misuse or when the Agreement is terminated. The Customer can only use the SIM to obtain services from Fogg.

    Each SIM may only be used in devices, which are enabled for the Services and are authorised by Fogg for connection to Fogg’s network. Any attempt to use the SIM in other devices may result in serious damage to the device and may prevent the Customer from being able to use the services, including the making of emergency calls.

    The Customer is allowed to use maximum one SIM per device.

    4. THE SERVICE AND THE PROVISION OF INTERNET SERVICES

    Fogg undertakes to deliver the Service according to the terms in the Service Description.

    Fogg cannot guarantee a continuous fault-free service and there may be situations when the Service is not continuously available or the quality is affected.

    Use of the Internet involves inherent uncertainties and risks, e.g. viruses, spyware, Trojan horses, phishing, hacker attacks, WLAN break-ins, etc. These risks also depend on the Customer’s online behaviour, e.g. the Customer’s browser’s security settings. Fogg recommends that the Customer increases security by installing adequate security solutions.

    The Customer must always co-operate with Fogg and follow Fogg reasonable instructions to ensure the proper use and security of the services and the Customer’s account.

    http://www.foggmobile.com/terms.php


    Allmänna villkor för användning av teletjänster som erbjuds av Fogg

    Detta är de allmänna villkor som styr telekommunikationstjänster som tillhandahålls av Fogg. Försäljningen av hårdvara styrs också av de allmänna villkoren för Fogg Webshop.

    Ett. DEFINITIONER

    Avtalet innebär att parterna avtal om tjänsten.

    KUND: en person som ingår avtalet med Fogg.

    ALLMÄNNA VILLKOR innebär dessa allmänna villkor som faller inom ramen för varje avtal mellan Fogg och Kunden.

    FOGG betyder Fogg Mobile AB, org. nr. 556795-1016, Box 5126, 102 43 Stockholm, [email protected]

    Parterna: Kund och Fogg.

    SERVICE betyder mobildata internet service.

    SIM betyder SIM-kortet från Fogg och nödvändiga för att använda Tjänsten.

    SERVICE BESKRIVNING: den detaljerade beskrivningen av tjänsten.

    PRICEPLAN betyder de olika typer av erbjudanden med kombination av länder, datavolym, uppgifter bandbredd och typ av Internet-tjänst som kan beställas / ut från gång till gång.

    2. TJÄNSTEBESKRIVNING

    Fogg tillhandahåller ett mobilt internet service till resande kunder (för mer detaljerad information se www.foggmobile.com). Kunden kan få tillgång till tjänsten genom att ta emot en Fogg SIM eller genom att beställa en Fogg SIM via Fogg hemsida www.foggmobile.com.

    Kunden kommer att få ett personligt konto där kunden kan administrera personlig information, köpa ytterligare produkter, få personliga erbjudanden etc. Kunden kan, när du beställer en Fogg SIM, valde i vilket land, där Fogg har täckning, vill kunden att använda tjänsten och för att välja ett giltigt Priceplan.

    Fogg samarbetar med andra mobila operatörer och nätägare för att förverkliga tjänsten. Fogg kan använda underleverantörer för utförandet av Fogg avtalsmässiga förpliktelser.

    Allmänna villkor för användning av teletjänster som erbjuds av Fogg

    Detta är de allmänna villkor som styr telekommunikationstjänster som tillhandahålls av Fogg. Försäljningen av hårdvara styrs också av de allmänna villkoren för Fogg Webshop.

    Tre. LICENS ATT ANVÄNDA SIM

    Kunden får använda SIM genom Fogg på en begränsad licens att göra det möjligt för kunden att få tillgång till tjänster, i enlighet med villkoren i detta avtal. Fogg kanske minns SIM (s) när som helst för uppgraderingar, modifieringar, missbruk eller när avtalet sägs upp. Kunden kan endast använda SIM att erhålla tjänster från Fogg.

    Varje SIM får endast användas i apparater, som är aktiverade för tjänster och är auktoriserade av Fogg för anslutning till Fogg nät. Varje försök att använda SIM i andra apparater kan orsaka allvarliga skador på enheten och kan hindra kunden från att kunna använda tjänsterna, inklusive skapandet av nödsamtal.

    Kunden får använda högst ett SIM per enhet.

    4. Tjänsten och av Internettjänster

    Fogg åtar sig att leverera tjänsten enligt villkoren i tjänstebeskrivningen.

    Fogg kan inte garantera en kontinuerlig felfri service och det kan finnas situationer när tjänsten inte alltid är tillgänglig eller kvaliteten påverkas.

    Användning av Internet innebär inneboende osäkerhet och risker, t.ex. virus, spionprogram, trojaner, phishing, hackerattacker, WLAN inbrott, etc. Dessa risker beror också på kundens beteende online, t.ex. Kundens webbläsares säkerhetsinställningar. Fogg rekommenderar att kunden ökar säkerheten genom att installera lämpliga säkerhetslösningar.

    Kunden ska alltid samarbeta med Fogg och följ Fogg rimliga instruktioner för att säkerställa en korrekt användning och säkerhet av de tjänster och kundens konto.

    http://www.foggmobile.com/terms.php





    http://site.foggmobile.com/terms/terms-for-services/



    General Terms and Conditions for the Use of Telecommunication Services Offered by Fogg
    This is the General Terms and Conditions governing the Telecommunication Services provided by Fogg. Sales of Hardware are also governed by the Terms and Conditions of Fogg Web shop.
    1. DEFINITIONS
    AGREEMENT means the Parties agreement about the Service.
    CUSTOMER means an individual who enters into the Agreement with Fogg.
    GENERAL TERMS AND CONDITIONS means these general terms and conditions that fall within the scope of every agreement between Fogg and the Customer.
    FOGG means Fogg Mobile AB, reg. no. 556795-1016, Box 5126, 102 43 Stockholm, [email protected]
    PARTIES means Customer and Fogg.
    SERVICE means the mobile data internet service.
    SIM means the SIM-card provided by Fogg and necessary for using the Service.
    SERVICE DESCRIPTION means the detailed description of the Service.
    PRICEPLAN means the different types of offers with combination of countries, data volume, data bandwith and type of internet service that can be ordered/selected from time to time.
    2. SERVICE DESCRIPTION
    Fogg is providing a mobile internet service to travelling customers (for more detailed information see www.foggmobile.com). The Customer can get access to the Service by receiving a Fogg SIM or by ordering a Fogg SIM via the Fogg homepage www.foggmobile.com.
    The Customer will get a personal account where the Customer can administrate personal information, buy additional products, get personalized offers etc. The customer can, when ordering a Fogg SIM, chose in which country, where Fogg has coverage, the customer wants to use the Service and to select a valid Priceplan.
    Fogg cooperates with other mobile operators and network owners in order to realize the Service. Fogg may use sub-contractors for the performance of Fogg’s contractual obligations.
    3. LICENSE TO USE SIM*
    The Customer is allowed to use the SIM by Fogg on a limited licence to enable the Customer to access services, in accordance with the terms of this Agreement.* Fogg may recall the SIM(s) at any time for upgrades, modifications, misuse or when the Agreement is terminated.* The Customer can only use the SIM to obtain services from Fogg.
    Each SIM may only be used in devices, which are enabled for the Services and are authorised by Fogg for connection to Fogg’s network.* Any attempt to use the SIM in other devices may result in serious damage to the device and may prevent the Customer from being able to use the services, including the making of emergency calls.
    The Customer is allowed to use maximum one SIM per device.
    4. THE SERVICE AND THE PROVISION OF INTERNET SERVICES
    Fogg undertakes to deliver the Service according to the terms in the Service Description.
    Fogg cannot guarantee a continuous fault-free service and there may be situations when the Service is not continuously available or the quality is affected.
    Use of the Internet involves inherent uncertainties and risks, e.g. viruses, spyware, Trojan horses, phishing, hacker attacks, WLAN break-ins, etc. These risks also depend on the Customer’s online behaviour, e.g. the Customer’s browser’s security settings. Fogg recommends that the Customer increases security by installing adequate security solutions.
    The Customer must always co-operate with Fogg and follow Fogg reasonable instructions to ensure the proper use and security of the services and the Customer’s account.*
    5. SOFTWARE RIGHTS
    The Customer may use software and documentation provided by Fogg for the duration of the contractual relationship. These rights of use are non-exclusive and non-transferable. All rights to the software are held by Fogg and by third parties. By installing the software, the Customer accepts Fogg conditions of license and use. The Customer also agrees to comply with the conditions of any third party operator necessary for using the services and must at any time seek information about such applicable terms.
    The Customer agrees to indemnify Fogg from any claims due to the Customer’s misuse of the service or infringement of any third party rights.
    6. DUTY OF CARE AND LIABILITY FOR CHARGES
    The Customer is responsible for all use of the Service where the Customer’s SIM, username or password is used.
    The Customer shall protect SIM from damage or from improper handling. The Customer shall report any loss, theft, or recognisable fault or damage to Fogg immediately and state the Customers SIM card number or user name.
    The Customer shall keep codes such as passwords, username and PIN codes confidential and in a safe place (never together with the SIM card).
    If the Customer’s SIM card, password or any other equipment under this Agreement is stolen or lost, the Customer must immediately inform Fogg in order for Fogg to block the services. The Customer is liable for all charges and use of the service until it is blocked by Fogg upon such request.*
    7. IMPROPER USE
    The Customer may not sell or make the Service available to others for commercial purposes or otherwise commercially exploit the Service without explicit written permission from Fogg.
    It is the Customer’s responsibility to assure that the Service is not used for anything improper, e.g. that the Service is not used to
    • make threatening or harassing statements via telephone, electronic communications or other telecommunications terminal equipment,
    • commit fraud or other punishable offences using mobile gateways or similar equipment or devices,
    • transmit or store forbidden content, i.e. content which is illegal or generally considered to be immoral; explicitly forbidden is content which is pornographic, abusive, insulting, racist, xenophobic or politically extreme in nature, which glorifies violence or is morally reprehensible, or which violates “netiquette” and thus affects other users or our network integrity,
    • transmit or store content protected by copyright if the Customer does not possess the proper licensing or legal authorization,
    • send unsolicited information, e.g. by electronic mail or by SMS, for the purpose of direct marketing or as mass mailings (spamming),
    • download, send or upload content of an excessive size, quantity or frequency,
    • attempt to gain unauthorised access to third-party computer systems (e.g. through hacking, port scans),
    • in any way which breaches any security or other safeguards or in any other way which harms or interferes with Fogg network, the networks or systems of others or Services.
    In the event of improper use, Fogg may suspend the Customer’s access to the Service and/or terminate Fogg contract with the Customer.
    The Customer is directly liable to third parties for any violation of their rights arising from the Customer’s use of the Service. Fogg takes no responsibility whatsoever for the use of the Services in this regard. The Customer also agrees to indemnify Fogg and hold Fogg harmless against any liability for any claims by third parties in court or otherwise.*
    8. SUSPENSION OF ACCESS TO FOGG SERVICES
    Fogg may partially or fully suspend the Customer’s access to Fogg services in the event of one of the following circumstances:
    • The Customer is not legally competent.
    • Fogg has reason to suspect that the Service is being used for improper purposes (also by third parties).
    • The Customer violates other significant contractual obligations.
    • The payment service provider does not authorise the Customers payments.
    • Fogg is required to suspend the services by the emergency services or other government authorities.
    Fogg will resume the Customer’s access to the Service as soon as the reasons for suspension no longer exist and the Customer has covered the costs for the suspension.
    9. FOGG’S LIABILITY
    Fogg’s liability for defects shall not include defects in third party products, defects arising as a consequence of modifications or interventions by the Customer to the services or defects caused by the Customer’s misuse of the service.
    Fogg’s liability shall not include planned and announced business stoppage.
    Fogg taken no responsibility for the information and content that the Customer receives or sends by using the Service.
    If the Customer is a consumer, the Customer may have certain rights under consumer legislation in force. This Agreement will not deprive the consumer of any such rights and the Agreement shall be interpreted accordingly.*
    10. TERMS OF PAYMENT
    The prices are set forth in the pricelist from time to time in effect available at www.foggmobile.com.
    The Customer is aware that the price for the service may differ from time to time.
    The Customer is aware that the limitation on data, bandwidth and type of service on different Priceplans may differ from time to time.
    The Customer is aware that the number of countries where the Service is available may differ from time to time.
    If the VAT rate changes, the prices are subject to change accordingly.
    The Customer may pay Fogg by credit card or other payment methods made available by Fogg. The Customer is responsible for all banking fees associated with the Customer’s payment, e.g. fees for credit card transfers.
    11. PRIVACY AND DATA PROTECTION
    Fogg is the controller of personal data under this Agreement.
    By entering this Agreement, the Customer agrees to the following.
    Fogg may collect and process the following information:
    •*Master data (personal information):*Family name and given name, address, user name and contact details (e.g. e-mail address, mobile phone number and password).
    •*Traffic data: Data which Fogg process for the purpose of conveyance of a communication to a communications network or for the billing thereof
    •*Content and location data
    •*Other personal data*supplied by the Customer or by third parties prior to the contract or during the contractual relationship: e.g. date of birth, ID details or bank details.
    Fogg uses master and traffic data for the purposes of providing a communications service as set out in this term. Fogg uses other personal data for the purpose of contract processing and as set out in this term. Fogg may use the Customer’s master, traffic and other personal data to present Customer with needs-oriented offers and services, services with additional benefit, and with personal offers for products and services from Fogg via SMS/MMS, by e-mail and by telephone.
    Fogg may also process the Customer’s master, traffic and other personal data, unless already anonymised, for online and SMS/MMS advertising for products and services from third parties, targeted by demographic profiles according to age, sex, residence, use of Fogg services and the Customers personal interests (e.g. subscription for SMS/MMS newsletter, websites visited etc.). The Customer further agrees that Fogg may send the Customer advertising for products and service from third parties via SMS/MMS or e-mail. Fogg will not transmit the Customer’s data to third parties unless agreed otherwise.
    Fogg may disclose the Customer’s identity to third parties upon request if such third party can substantiate a specific illegal activity and an overriding legal interest in determining the Customer’s identity. If ordered to do so by a court or other authority, Fogg may be required to pass on information about the Customer to a court or administrative authority.
    The Customer may at any time revoke its consent given in regards to advertising for products and service from third parties via SMS/MMS or e-mail according to the above by contacting Fogg.
    Fogg is liable to free of charge, upon request from the Customer, provide a notification once a year of whether personal data concerning the applicant is processed or not. The Customer may at any time contact Fogg with a request to correct or delete any incorrect information.
    Fogg will always delete the traffic data after 6-24 months, depending on where the Customer uses the services after transmission.
    12. NOTIFICATION & INFORMATION
    The Customer is required to inform Fogg in writing immediately of any changes to the Customer’s personal or payment details (e.g. credit card number) or of any restrictions to the Customer’s legal competence. The Customer must in the same way inform Fogg about any changes in the Customer’s contact information.
    Notices made by e-mail under this Agreement shall be deemed given the first day after the day of transmission.
    13. CHANGES TO THE CONTRACT
    Amendments and changes to these General Terms and Conditions can be made by mutual agreement.
    Fogg will inform the Customer of any amendments or changes to these General Terms and Conditions at least 1 month before the planned changes take effect. At the same time, Fogg will inform the Customer of the date when the planned changes take effect.
    The new/amended Terms, service descriptions and conditions regarding rates and charges are deemed to have been accepted if the Customer does not object in writing before the planned changes take effect. Fogg will inform the Customer of the period of notice and of the significance of the Customer’s actions.
    If the Customer does not accept the suggested amendment, the Customer has the right to free of charge terminate the Agreement.*
    14. TERM AND TERMINATION OF CONTRACT
    The Agreement continues indefinitely unless otherwise agreed. The Customer may terminate the Agreement at any time giving one months notice.
    Fogg may cancel the Agreement immediately if the Customer has not used the SIM card at all within a six (6) month period.
    Fogg may cancel the Agreement immediately if the Customer misuses the Service or if the Customer severly violates any term under this Agreement.
    Fogg also have the right to cancel this Agreement if Fogg no longer have access to other operators’ networks which Fogg need to provide the Service, or if Fogg is no longer able to provide the Service due to factors beyond Fogg’s control. In the event that Fogg ceases to provide the Services completely, the cessation will take effect no earlier than two months after being announced on www.foggmobile.com.
    The Customer may cancel the Agreement if Fogg fail to provide the Service in a significant matter and if Fogg fail to remedy the defect in reasonable time after the Customer’s complaint.*
    15. FORCE MAJEURE
    A Party shall be excused from performance of its obligations under the Agreement if performance is prevented due to circumstances outside the Party’s control (“force majeure”). Performance shall be resumed as soon as the force majeure event ceases to affect performance.
    Force majeure shall include war, terrorist attacks, orders by public authorities, new or amended legislation, industrial action and natural disasters and other circumstances outside the affected Party’s control.
    A Party whose performance is affected by an event of force majeure shall notify the other Party thereof without delay, failing which its right to be excused from performance shall be barred.
    16. GOVERNING LAW
    This Agreement shall be governed by and construed in accordance with Swedish substantive law. Application of its principles on conflicts of law and of the United Nations Convention on Contracts for the International Sale of Goods is expressly excluded.
    If a consumer is protected by laws with more generous terms than the laws of Sweden, such provisions will apply under this Agreement.*
    17. PLACE OF PERFORMANCE, JURISDICTION, SETTLEMENT OF DISPUTES
    For consumers whose place of residence or usual place of residence is within the European Union, the court of jurisdiction may be the court in the place of residence or usual place of residence of the consumer.
    Otherwise, the court of jurisdiction for any and all legal disputes arising from this contract is the district court of Stockholm, Sweden.
    18. MISCELLANEOUS
    The Customer may at any time contact Fogg to make complaints or receive information about the Service.
    The Customer may not assign this Agreement without Foggs written consent. Fogg have the right to assign the Agreement upon written notification to the Customer.
    Any omission by either Party to exercise its rights and remedies under this Agreement on any occasion shall not constitute a waiver of such rights and remedies on other occasions. Any waiver must be made in writing in order to be valid. If any of the terms in this agreement are not valid or legally enforceable, the other terms will not be affected.*
    If any term or provision in this Agreement shall be held to be illegal or unenforceable, in whole or in part, such term or provision or part shall to that extent be deemed not to form a part of this Agreement but the enforceability of the remainder of this Agreement shall not be affected, provided that the remaining terms of the Agreement shall be reasonably adjusted to redress any imbalance caused by such unenforceability
    Allmänna villkor för användning av teletjänster som erbjuds av Fogg

    Detta är de allmänna villkor som styr telekommunikationstjänster som tillhandahålls av Fogg. Försäljningen av hårdvara styrs också av de allmänna villkoren för Fogg Webshop.

    Ett. DEFINITIONER

    Avtalet innebär att parterna avtal om tjänsten.

    KUND: en person som ingår avtalet med Fogg.

    ALLMÄNNA VILLKOR innebär dessa allmänna villkor som faller inom ramen för varje avtal mellan Fogg och Kunden.

    FOGG betyder Fogg Mobile AB, org. nr. 556795-1016, Box 5126, 102 43 Stockholm, [email protected]

    Parterna: Kund och Fogg.

    SERVICE betyder mobildata internet service.

    SIM betyder SIM-kortet från Fogg och nödvändiga för att använda Tjänsten.

    SERVICE BESKRIVNING: den detaljerade beskrivningen av tjänsten.

    PRICEPLAN betyder de olika typer av erbjudanden med kombination av länder, datavolym, uppgifter bandbredd och typ av Internet-tjänst som kan beställas / ut från gång till gång.

    2. TJÄNSTEBESKRIVNING

    Fogg tillhandahåller ett mobilt internet service till resande kunder (för mer detaljerad information se www.foggmobile.com). Kunden kan få tillgång till tjänsten genom att ta emot en Fogg SIM eller genom att beställa en Fogg SIM via Fogg hemsida www.foggmobile.com.

    Kunden kommer att få ett personligt konto där kunden kan administrera personlig information, köpa ytterligare produkter, få personliga erbjudanden etc. Kunden kan, när du beställer en Fogg SIM, valde i vilket land, där Fogg har täckning, vill kunden att använda tjänsten och för att välja ett giltigt Priceplan.

    Fogg samarbetar med andra mobila operatörer och nätägare för att förverkliga tjänsten. Fogg kan använda underleverantörer för utförandet av Fogg avtalsmässiga förpliktelser.

    Tre. LICENS ATT ANVÄNDA SIM

    Kunden får använda SIM genom Fogg på en begränsad licens att göra det möjligt för kunden att få tillgång till tjänster, i enlighet med villkoren i detta avtal. Fogg kanske minns SIM (s) när som helst för uppgraderingar, modifieringar, missbruk eller när avtalet sägs upp. Kunden kan endast använda SIM att erhålla tjänster från Fogg.

    Varje SIM får endast användas i apparater, som är aktiverade för tjänster och är auktoriserade av Fogg för anslutning till Fogg nät. Varje försök att använda SIM i andra apparater kan orsaka allvarliga skador på enheten och kan hindra kunden från att kunna använda tjänsterna, inklusive skapandet av nödsamtal.

    Kunden får använda högst ett SIM per enhet.

    4. Tjänsten och av Internettjänster

    Fogg åtar sig att leverera tjänsten enligt villkoren i tjänstebeskrivningen.

    Fogg kan inte garantera en kontinuerlig felfri service och det kan finnas situationer när tjänsten inte alltid är tillgänglig eller kvaliteten påverkas.

    Användning av Internet innebär inneboende osäkerhet och risker, t.ex. virus, spionprogram, trojaner, phishing, hackerattacker, WLAN inbrott, etc. Dessa risker beror också på kundens beteende online, t.ex. Kundens webbläsares säkerhetsinställningar. Fogg rekommenderar att kunden ökar säkerheten genom att installera lämpliga säkerhetslösningar.

    Kunden ska alltid samarbeta med Fogg och följ Fogg rimliga instruktioner för att säkerställa en korrekt användning och säkerhet av de tjänster och kundens konto.

    Fem. Programvarurättigheter

    Kunden får använda programvaran och dokumentationen tillhandahålls av Fogg under den tid avtalsförhållandet. Dessa nyttjanderätter är icke-exklusiv och icke-överförbar. Alla rättigheter till programvaran innehas av Fogg och av tredje part. Genom att installera programvaran, accepterar Kunden Fogg villkoren för licens och bruk. Kunden förbinder sig också att följa villkoren i tredje parts operatör krävs för att använda tjänster och får när som helst begära information om sådana gällande villkor.

    Kunden samtycker till att gottgöra Fogg från alla anspråk på grund av Kundens missbruk av tjänsten eller överträdelse av tredje parts rättigheter.

    6. Omsorgsplikt och ANSVAR FÖR AVGIFTER

    Kunden är ansvarig för all användning av Tjänsten om Kunden SIM, användarnamn eller lösenord används.

    Kunden ska skydda SIM från skador eller från felaktig hantering. Kunden skall anmäla eventuell förlust, stöld, eller igenkännliga fel eller skador på Fogg omedelbart och ange Kunder SIM-kortet och användarnamn.

    Kunden skall hålla koder såsom lösenord, användarnamn och PIN-koder hemlig och på en säker plats (aldrig tillsammans med SIM-kortet).

    Om Kundens SIM-kort, lösenord eller annan utrustning som enligt detta avtal är stulen eller förloras, måste Kunden omedelbart underrätta Fogg för att Fogg att blockera tjänsterna. Kunden är ansvarig för alla avgifter och användning av tjänsten tills den blockeras av Fogg efter en sådan begäran.

    7. FELAKTIG ANVÄNDNING

    Kunden får inte sälja eller göra tjänsten tillgänglig för andra i kommersiellt syfte eller annat kommersiellt exploatera Tjänsten utan uttryckligt skriftligt tillstånd från Fogg.

    Det är kundens ansvar att säkerställa att Tjänsten inte används för något otillbörligt, t.ex. att Tjänsten inte används för att

    • göra hotfullt eller trakasserande uttalanden via telefon, elektronisk kommunikation eller annan teleterminalutrustning,

    • begå bedrägeri eller andra straffbara handlingar med hjälp av mobila gateways eller liknande utrustning eller anordningar,

    • överför eller lagrar förbjudet innehåll, dvs innehåll som är olagligt eller allmänt anses vara omoralisk, explicit förbjudet är innehållet som är pornografiskt, kränkande, förolämpande, rasistiska, främlingsfientliga eller politiskt extrema i naturen, som glorifierar våld eller är moraliskt förkastligt, eller som kränker "netikett" och därmed påverkar andra användare eller vårt nätverk integritet,

    • överföra eller lagra innehåll som skyddas av copyright om kunden inte har rätt licens eller auktorisation,

    • skicka oönskad information, t.ex. genom e-post eller SMS, för direkt marknadsföring eller som massutskick (skräppost),

    • hämta, skicka eller överföra innehåll av en överdriven storlek, kvantitet eller frekvens,

    • försöka få obehörig åtkomst till tredje parts datasystem (t.ex. genom dataintrång, portskanningar),

    • på något sätt som bryter mot någon säkerhet eller andra garantier eller på något annat sätt som skadar eller stör Fogg nätverk, de nätverk eller system andras eller tjänster.

    Vid felaktig användning kan Fogg avbryta Kundens tillgång till Tjänsten och / eller säga upp Fogg avtal med kunden.

    Kunden är direkt ansvariga gentemot tredje part för någon kränkning av deras rättigheter som följer av Kundens användning av Tjänsten. Fogg tar inget ansvar för användning av Tjänsterna i detta avseende. Kunden samtycker också till att gottgöra Fogg och håll Fogg skadeslös för eventuellt ansvar för eventuella krav från tredje part i domstol eller på annat sätt.

    8. Avstängning av tillträdesrätt till FOGG TJÄNSTER

    Fogg får helt eller delvis upphäva Kundens tillgång till Fogg tjänster i händelse av någon av följande omständigheter:

    • Kunden är inte juridiskt kompetent.

    • Fogg har anledning att misstänka att tjänsten används för otillbörliga syften (även av utomstående).

    • Kunden bryter mot andra väsentliga avtalsförpliktelser.

    • Den betaltjänsten inte tillåta kunder betalningar.

    • Fogg är skyldig att upphäva de tjänster av räddningstjänsten och andra myndigheter.

    Fogg kommer att återuppta Kundens tillgång till Tjänsten så snart som skälen för upphävandet inte längre föreligger och kunden har täckt kostnaderna för upphängning.

    9. FOGG ANSVAR

    Fogg ansvar för fel skall inte omfatta defekter i tredjepartsprodukter, brister som uppstår som en följd av ändringar eller ingrepp av kunden till de tjänster eller defekter orsakade av Kundens missbruk av tjänsten.

    Fogg ansvar skall inte omfatta planerade och aviserade affärer stopp.

    Fogg tas inget ansvar för information och innehåll som Kunden tar emot eller sänder genom att använda Tjänsten.

    Om kunden är en konsument, kan kunden ha vissa rättigheter enligt konsumentlagstiftningen i kraft. Detta avtal kommer inte frånta konsumenten sådana rättigheter och avtalet skall tolkas i enlighet därmed.

    10. BETALNINGSVILLKOR

    Priserna är angivna i prislistan från tid till annan i kraft finns på www.foggmobile.com.

    Kunden är medveten om att priset för tjänsten kan variera från gång till gång.

    Kunden är medveten om att begränsningen av uppgifter, bandbredd och typ av service på olika Priceplans kan variera från gång till gång.

    Kunden är medveten om att antalet länder där tjänsten är tillgänglig kan variera från gång till gång.

    Om momssatsen ändras, priserna kan ändras i enlighet med detta.

    Kunden kan betala Fogg med kreditkort eller andra betalningsmetoder gjorts tillgängliga av Fogg. Kunden är ansvarig för alla bankavgifter i samband med Kundens betalning, t.ex. avgifter för överföring kreditkort.

    11. Sekretess och dataskydd

    Fogg är regulatorn av personuppgifter enligt detta avtal.

    Genom att gå in här avtalet, samtycker Kunden till följande.

    Fogg kan samla in och bearbeta följande uppgifter:

    • Grunddata (personuppgifter): efternamn och förnamn, adress, användarnamn och kontaktuppgifter (t.ex. e-postadress, mobiltelefonnummer och lösenord).

    • Trafikuppgifter: Data som Fogg process i syfte att överföra en kommunikation till ett kommunikationsnät eller för att fakturera den

    • Innehåll och lokaliseringsuppgifter

    • Andra personuppgifter som lämnas av Kunden eller av tredje part innan kontraktet eller under avtalsförhållandet: t.ex. födelsedatum, ID detaljer eller bankuppgifter.

    Fogg använder master-och trafikuppgifter i syfte att tillhandahålla en kommunikationstjänst som anges i denna term. Fogg använder andra personuppgifter i syfte att kontraktet bearbetning och som anges i denna term. Fogg får använda Kundens befälhavare, trafik och andra personuppgifter för att presentera kunden med behovsanpassad erbjudanden och tjänster, tjänster med ytterligare en fördel, och med personliga erbjudanden om produkter och tjänster från Fogg via SMS / MMS, e-post och telefon .

    Fogg också får behandla Kundens befälhavare, trafik och andra personuppgifter, om inte redan anonymiserade, för nätet och SMS / MMS-reklam för produkter och tjänster från tredje part, måltavla demografiska profiler beroende på ålder, kön, bostadsort, användning av Fogg tjänster och kundens personliga intressen (t.ex. abonnemang för SMS / MMS nyhetsbrev, besökta webbplatser etc.). Kunden godtar även att Fogg kan skicka kunden reklam för produkter och tjänster från tredje part via SMS / MMS eller e-post. Fogg kommer inte överföra Kundens uppgifter till tredje part om inte annat avtalats.

    Fogg kan avslöja kundens identitet till tredje part på begäran om en sådan tredje part kan styrka en viss olaglig verksamhet och ett övervägande intresse av att fastställa kundens identitet. Om beordrade att göra så av en domstol eller annan myndighet, får Fogg vara skyldig att överföra uppgifter om Kunden till en domstol eller administrativ myndighet.

    Kunden kan när som helst återkalla sitt samtycke ges i fråga om reklam för produkter och tjänster från tredje part via SMS / MMS eller e-post enligt ovan genom att kontakta Fogg.

    Fogg är skyldig att utan kostnad, på begäran från kunden, lämna en anmälan en gång per år om huruvida personuppgifter som rör den sökande behandlas eller ej. Kunden kan när som helst kontakta Fogg med en begäran om att korrigera eller radera felaktig information.

    Fogg kommer alltid att radera trafikuppgifter efter 6-24 månader, beroende på var kunden använder tjänsterna efter sändning.

    12. ANMÄLAN & INFORMATION

    Kunden är skyldig att informera Fogg skriftligen omedelbart om eventuella ändringar av Kundens personuppgifter eller betalningsinformation (t.ex. kreditkortsnummer) eller eventuella restriktioner till Kundens juridiska kompetens. Kunden skall på samma sätt underrätta Fogg om eventuella ändringar i Kundens kontaktinformation.

    Meddelanden som görs via e-post enligt detta avtal skall anses vara överlämnade den första dagen efter dagen för överföringen.

    13. Ändringar i avtalet

    Tillägg och ändringar till dessa Allmänna Villkor kan göras genom ömsesidig överenskommelse.

    Fogg kommer att informera kunden om eventuella tillägg eller ändringar till dessa Allmänna Villkor minst 1 månad innan de planerade ändringarna träder i kraft. Samtidigt kommer Fogg informera Kunden om den dag då de planerade ändringarna träder i kraft.

    De nya / ändrade villkor, tjänstebeskrivningar och villkor för priser och avgifter anses ha accepterats om Kunden inte invänder skriftligen innan de planerade ändringarna träder i kraft. Fogg kommer att informera Kunden om uppsägningstid och om betydelsen av Kundens agerande.

    Om Kunden inte godkänner den föreslagna ändringen, har Kunden rätt att utan särskild ersättning säga upp avtalet.

    14. VILLKOR OCH UPPSÄGNING AV KONTRAKT

    Avtalet fortsätter på obestämd tid, om inte annat avtalats. Kunden kan säga upp avtalet när som helst med en månads uppsägningstid.

    Fogg får häva avtalet omedelbart om Kunden inte har använt SIM-kortet alls inom sex (6) månader.

    Fogg får häva avtalet omedelbart om Kunden missbrukar Tjänsten eller om Kunden severly bryter något villkor i detta avtal.

    Fogg har också rätt att häva avtalet om Fogg inte längre har tillgång till andra operatörers nät som Fogg behöver tillhandahålla tjänsten, eller om Fogg inte längre kan tillhandahålla tjänsten på grund av faktorer utanför Fogg s kontroll. I händelse av att Fogg upphör att tillhandahålla tjänster helt och hållet kommer att upphöra gälla tidigast två månader efter det att tillkännages på www.foggmobile.com.

    Kunden kan säga upp avtalet om Fogg inte tillhandahålla Tjänsten på ett betydande fråga och om Fogg underlåter att åtgärda felet inom skälig tid efter det att Kunden klagomål.

    15. FORCE MAJEURE

    En part skall vara befriad från fullgörandet av sina skyldigheter enligt avtalet om fullgörandet hindras på grund av omständigheter utanför partens kontroll ("force majeure"). Prestanda skall återupptas så snart force majeure upphör att påverka prestandan.

    Force majeure skall omfatta krig, terrorattacker, order från offentliga myndigheter, nytillkommen eller ändrad lagstiftning, stridsåtgärder och naturkatastrofer eller andra omständigheter utanför den berörda partens kontroll.

    En part vars prestanda påverkas av en händelse av force majeure skall underrätta den andra parten om detta utan dröjsmål, annars dess rätt att bli befriade från prestanda skall spärras.

    16. GÄLLANDE LAG

    Detta avtal skall regleras av och tolkas i enlighet med Svensk materiell rätt. Tillämpningen av dess principer om lagkonflikter och i Förenta nationernas konvention angående avtal om internationella köp av varor är uttryckligen undantagen.

    Om en konsument skyddas av lagar med mer generösa villkor än svensk lag, kommer dessa bestämmelser gäller enligt detta avtal.

    17. Platsen för utförandet, jurisdiktion, TVISTLÖSNING

    För konsumenter som har sin bosättningsort eller stadigvarande hemvist är inom Europeiska unionen, får behörig domstol vara den domstol i bostad eller stadigvarande hemvisten för konsumenten.

    Annars är behörig domstol för alla och alla rättstvister som följer av detta avtal tingsrätten i Stockholm, Sverige.

    18. DIVERSE

    Kunden kan när som helst kontakta Fogg att framföra klagomål eller ta emot information om tjänsten.

    Kunden får inte överlåta detta Avtal utan Foggs skriftligt medgivande. Fogg har rätt att överlåta avtalet genom skriftligt meddelande till Kunden.

    Någon försummelse av endera parten att utöva sina rättigheter och rättsmedel enligt detta avtal vid något tillfälle får inte utgöra ett avstående från sådana rättigheter och rättsmedel vid andra tillfällen. Eventuella undantag ska göras skriftligen för att vara giltigt. Om något av villkoren i detta avtal inte är giltigt eller rättsligt, kommer de övriga villkor inte påverkas.

    Om något villkor i detta avtal ska anses vara olaglig eller ogenomförbar, helt eller delvis, en sådan term eller bestämmelse eller del tillämplig utsträckning inte anses utgöra en del av detta avtal men verkställbarheten av återstoden av detta avtal skall inte påverkas, förutsatt att övriga villkor i avtalet rimligen skall justeras för att gottgöra alla obalans orsakas av sådan verkningslöshet
     
  17. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tre. FRAKT

    Leverans kommer att ske via Brightpoint uteslutande till följande länder: Danmark, Storbritannien och Sverige.

    De avgifter för frakt anges i prislistan finns på www.foggmobile.com. Den högsta tillåtna Leveranstiden är 30 dagar efter orderläggning.

    Kunden måste granska varorna för eventuella skador på grund av att transportera omedelbart vid leverans.

    Om kunden vägrar att ta emot leverans eller accepterar det för sent, Fogg förbehåller sig rätten att kräva skälig ersättning för de kostnader som uppstått. För att kunna ta emot godset, måste kunden bevisa Kunder identitet genom att presentera ett giltigt officiellt foto-ID.
     
  18. Mini Android Mobile

    Mini Android Mobile Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    problem det finns inga frakt priser på hemsidan
     
  19. bfly

    bfly Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2011
    Inlägg:
    283
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Bli medlem eller för att visa innehållet!
    Snälla använd spoiler vid långa inlägg :-)
     
  20. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Jag har inte betalat frakt för något av de simkort jag fått från Fogg. Men då har jag förstås tagit emot dem också. De kan förstås ha ändrat det sedan jag fick dem dessutom.