Problem: Mobil data fungerar ej

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av tswfootball, 27 aug 2013.

  1. tswfootball

    tswfootball Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jun 2013
    Inlägg:
    1 047
    Mottagna gillanden:
    517
    Operatör:
    Tre

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Hej!

    Så jag köpte en HTC One men har ej fått mobil data att fungera. Jag har aktiverat det i inställningarna men det står bara "Frånkopplad" på inställningssidan.

    Jag provade fylla i APN inställningarna för Tele 2 manuellt enligt följande:
    Namn: Tele2 4G
    APN: 4g.tele2.se
    Proxy: Tomt
    Port: Tomt
    Anv. namn: Tomt
    Lösenord: Tomt
    Server: Tomt
    MMSC: http://mmsc.tele2.se
    MMS-Proxy: 130.244.202.30
    MMS-Port: 8080
    MMS-protokoll: WAP 2.0
    MCC: 240
    MNC: 07
    Autensieringstyp: Tomt
    APN-typ: default,hipri,mms
    Aktivera/inaktivera APN: APN aktiverat
    Bearer: Ej angiven

    och jag har även valt Tele2 4g under Åtpunktsnamn sidan.. Men det fungerar ändå inte..!

    Någon som har en aning om vad jag kan göra fel?
    Jag provade även att stoppa in ett Fogg Mobile simkort men mobildata fungerar inte då heller..


    Är väldigt orolig att det kan vara ett fabrikationsfel.. Köpte nämligen luren via Kannykkani så att skicka tillbaka den är ganska jobbigt..

    Tack för hjälp!!

    UPDATE: fick det att fungera.. Chattade med HTC support och man ska skapa 2 olika APN första för internet och andra specifikt för mms
     
    Last edited: 27 aug 2013
  2. bbn

    bbn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2010
    Inlägg:
    127
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Köpte min One igår, hade precis samma problem som du. Det jag gjorde var i alla fall att kontakta supporten, Halebop i detta fall och be dom aktivera mitt microSIM, bara ge dom ICC numret som står på brickan simkortet satt fast i, 10-15 minuter senare var det klart. Kanske värt att kolla upp?

    edit: kanske skulle läsa hela tråden innan jag svarar... såg att du fixat det, grattis =P
     
    tswfootball gillar detta.
  3. Bateman

    Bateman Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 aug 2011
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    30

    MINA ENHETER

    Skapa? Operatören fixar väl inställningarna via sms typ... Har Telenor och behövde inte göra en sak...

    Skickat från min HTC One med Tapatalk 4