Som det ser ut, ingen 2.2 till Spica:(

Diskussion i 'Galaxy Spica i5700' startad av exionen, 21 maj 2010.

  1. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Samsung-firmwares har nu gått ut med att det troligtvis inte blir 2.2 till Spican:/

    http://twitter.com/SamsungFirmware

    Citerar:
    "What we think about android 2.2... We think I9000 I6500U I5500 I5800 I8520 will get 2.2 why no Spica? Because phone is a bit old."

    "Google say 'any phone should upgrade to 2.2' Google can say a lot but Samsung have to make software than for every phone cost to much time."

    Tråkigt imo:/ Men jaja... var väl mer eller mindre väntat iofs:(
     
  2. Pjodor

    Pjodor Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    737
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Som det är sagt tidigare så får vi hoppas att LeshaK kan hitta på nått. Han har gjort mycket bra hittills alla fall :)
     
  3. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Därför ska man inte köpa av Samsung, de skickar alltid ut typ 10 telefoner i samma målgrupp och endast några få får uppdateringarna. Spica old? Nej haha
     
  4. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Nja, vi har ju fått 2.1:) Och Samsung känner antagligen att det räcker, 2.2 är de nya mobilernas system är nog deras ståndpunkt. Om inget annat så lockar det ju kunderna till att skaffa de nyaste för att få nästa generation Android. Men jag tror mitt byte blir när 3.0, som redan har läckt ut, blir realitet:)
     
  5. LiZzEn

    LiZzEn Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 apr 2010
    Inlägg:
    118
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fan vad dåligt!
     
  6. zippiz

    zippiz Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 feb 2010
    Inlägg:
    374
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Inte så oväntat kanske, men hade ju varit trevligt om de hade släppt 2.2 också, speciellt med tanke på minnesbränsningarna och att 2.2 tillåter att man installerar på SD (utan root :) )
     
  7. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Håller med, men antar Samsung har planer på nya mobiler med 2.2 OOB istället:) Rätt fint guldläge att sälja mobiler med dom ändringarna:)
     
  8. sfa

    sfa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Man får lämna ett bidrag till någon kunnig för att köpa en 2.2 telefon från samsung så bör det gå bra å få 2.2 till spica'n med.
     
  9. Brain

    Brain Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    185
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Detta var inte alls oväntat. Nog för att Samsung ställt till det mycket för oss, men de bör inte få skit för det här, jag tror många företag skulle agerat på ett liknande sätt. Mina förhoppningar står istället till LeshaK :)
     
  10. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    Vi kan ju hoppas att han lyckas göra en port till Spican:) Mest för app2sd implementeringen:)
     
  11. sfa

    sfa Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu har 2.2 börjat rassla in till olika telefoner. Håll tummarna :)
     
  12. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    "@snopkowsky Next week i contact Samsung about this android 2.2."
    stod det på deras twitter nu:D Det finns hopp:D
     
  13. pjb

    pjb Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är väldigt nöjd med 2.1 även om jag bara använde 1.5 någon dag innan jag lämnade in för uppdatering.
    Apropå apps-uppdateringar så kan man kolla under hämtade på Market så står det vilka av apparna som behöver uppdateras.

    2.2 känns ungefär som W7. Inget riktigt nytt och rejält som man inte ändå med lite inställningar kan göra i Vista.
    Däremot 3.0 ska bli intressant, men det kan man väl nästan vara säker på att inte få till Spican.

    Det enda i 2.2 som jag verkligen skulle vilja ha är installering av appar på kortet för jag har 40mb kvar i minnet och med lite fler appar så blir väl det så trögt och långsamt att det blir jobbigt.

    Kan man inte göra en typ a2sd-app som inte gör att man måste roota om och förlora garantin. Förutom att jag vet inte ens hur man rootar.
     
  14. exionen

    exionen Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 maj 2010
    Inlägg:
    498
    Mottagna gillanden:
    67
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Xiaomi Mi 5s
    Telefon 2:
    Xiaomi RedMi Note 3 SE
    Telefon 3:
    Microsoft Lumia 550
    Platta:
    Ipad air
    app2sd kräver root, om inte uppdateringen släpps till 2.2 då det ingår native. Något annat program som inte kräver root har jag inte hört talas om, men hade gärna velat höra talas om :D Visst, det är inte så jättemycket som ändras, mer än app2sd och wifi-utdelning kommer native i android. Plus flash10.1, inte direkt något jag tycker är stor nödvändig ändring. Men grejen är ju att vi får som sagt app2sd och wifiutdelning utan att behöva roota telefonen:)

    bra för dom som inte vet om det där med vart man hittar appsuppdateringar:)
     
    Last edited: 23 maj 2010
  15. olsson

    olsson Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    att kunna använda wifi tethering är något jag verkligen velat ha. kommer inte 2.2 till spica så kommer jag troligen flasha om det blir möjligt :)
     
  16. Jontatas

    Jontatas Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 dec 2009
    Inlägg:
    313
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Är inte den stora saken i 2.2 minnes och processoroptimeringar?
    Tyckte jag läste om 200% prestandaökningar, det låter för mig som någott "nytt" och "rejält" om man säger så.
    Apps2SD kör jag redan så det känns inte så viktigt, Flash känns också sådär.

    Men jag håller med, 3.0 blir roligare och näe, inte på Spican utan nästa Google mobil skulle jag tro att det får bli. Nexus ettan är ju enligt Googles kryptiska meddelanden på väg ut vad det verkar.

    /J
     
  17. Qvo

    Qvo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Herregud vilket tankesätt vissa har. Tar du vilken skit som helst bara för att "många företag skulle agerat på liknande sätt"? Pinsamt. Samsung ska absolut ha skit om de inte släpper en uppdatering precis som de ska ha skit för att de har övergett i7500.

    Vilken reaktion tror du har störst chans att få ett företag att behandla sina kunder ordentligt?
    Att tacka och ta emot när de överger sina tidigare telefoner och ge dem mer pengar för senaste modellen bara för att hamna i samma sits igen? Eller att kontakta dem och säga att det var sista telefonen man köper av dem?

    De som väljer det första förtjänar vad de får, tyvärr får alla andra också lida för det.
     
  18. OliverG

    OliverG Professional Droid Hedersmedlem

    Blev medlem:
    7 okt 2009
    Inlägg:
    2 900
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Det är en JIT-kompilator, som gör att vissa program går snabbare.
    http://en.wikipedia.org/wiki/Just-in-time_compilation

    Samsung har ingen skyldighet att upp datera en telefon. Och när det gäller Spica, så kommer de (troligtvis) att gå back på att göra så. De har redan släppt en större uppdatering iom android 2.1.

    Ha som regel att aldrig förvänta dig mer än vad du får i handen när du köper produkten. Inte för att produkten kanske blir bättre i sinom tid, i vilket fall du definitivt kommer att bli besviken. (Kolla på HTC Hero-ägarna t.ex.)
     
  19. Qvo

    Qvo Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 mar 2010
    Inlägg:
    17
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Samsung har de skyldigheter deras kunder säger att de har. Om vi kräver fortsatta uppdateringar så har de inget annat val. Jag tvivlar på att du har någon grund för att de skulle gå back på att uppdatera Spica. Det handlar såklart om att de vill spara en slant och tvinga folk att köpa det senaste, inget annat.

    Att sluta uppdatera en telefon som fortfarande säljs är inte acceptabelt. Men sålänge folk accepterar det så kommer det fortsätta.
     
  20. Metalmac

    Metalmac Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    27
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 9

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Huawei Honor 9
    Info:
    Emui
    Telefon 2:
    Xiaomi mi A2 Light 3/32Gb
    Info:
    Imui
    Övrigt:
    Google ChromeCast
    Jag tycker alla mobiltillvärkare borde tänka till lite innan dom släpper en ny Android telefon, man konkurerar ju faktiskt inte bara med andra Android lurar utan också med iPhone som uppdateras titt som tätt, det är ju faktiskt väldigt viktigt att uppdatera lurarna som man släpper om man ska kunna konkurera med Apple, bättre att släppa en skyst modell och sedan hålla sig till den ett tag.