PiPo m7 pro 3g

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av BabbeN..!, 14 jul 2013.

  1. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Gött :) Jag orkade inte ens hålla mig tills jag fick tillbaka pengarna från Aliexpress utan nu har jag beställt från merimobiles. Dom fick in den i lager idag så då beställde jag direkt. Tog dock gratis frakt så det kan ta mellan 2-3 veckor :O Dåligt jobbigt att bara gå och vänta nu :) Men skicka ut en snabb review av plattan när du fått den så jag vet om jag får en skitplatta eller inte :P
     
  2. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu har min platta fått statusen shipped av merimobiles :)
    Bara att vänta långa 2-3 veckor på att den kommer nu :O
     
  3. Fr0zenFr0g

    Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    ;)
    Jag väntar med spänning på min men hoppet om att den ska komma innan helgen är mycket litet nu :( de har ännu ej kommit upp NÅGOT när man söker på mitt tracking nummer på dhl.com....
     
  4. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag som hade hoppats på att få veta hur plattan fungerade i helgen :P
    Oroa dig inte för att du inte hittar någon på tracking numret än så länge. Brukar kunna ta ett tag innan sånt funkar när man handlar från Kina. Men hör av dig till Eternal om det inte funkar efter helgen.
     
  5. Fr0zenFr0g

    Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har nu pratat med ET och för att min platta skulle skickas så var jag tvungen att betala ännu 30 dollar extra för min DHL frakt! Så nu är den en vecka sen och 30 dollar dyrare :(
    Deras förklaring var att i måndags så skrevs den ut som fraktad för att de lämnade den till DHL, sen så har DHL haft den kvar i Kina pga jag bor på en "remote location" (ÖSTERSUND) och det var inte förän i morse de meddelade detta...
    Nu hoppas jag på att jag inte måste betala tull också ;/
     
    Last edited: 24 aug 2013
  6. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hmm, låter mycket märkligt att dom tar betalt för frakt med DHL och sen tar mer betalt för det. Tyvärr är jag rädd att det kommer tilkomma tull på det :( DHL är väldigt noga med tullavgifter då dom kan få böter annars. Skickar man via vanlig post så sköter tullverket detta själva och dom är inte lika nogranna. Det var en av anledningarna att jag inte betalade för DHL. Men har du tur så kan du nog slippa ändå. Jag håller tummarna :)
     
  7. Fr0zenFr0g

    Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    :(
    Det var ej vad jag har hört tidigare, isåfall skulle jag ju valt ups #_#
     
  8. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Tror dom flesta företag som inte är statliga fungerar på ungefär samma sätt. Vet att EMS får man nästan alltid betala tull för också.
    Nu är min platta i transport. Trackingnumret fungerar så nu är det bara den långa vägen från kina till sveriga kvar innan jag har den :)
     
    Fr0zenFr0g gillar detta.
  9. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Nu har min platta kommit till posten i stockholm för att sorteras. Har gått väldigt fort måste jag säga. Beställde den 19:e, den 23:e fick den status "shipped" och nu är den i Sverige. Bara att hoppas att det inte går segt för posten och att allt funkar som det ska :)
    Hur går det för din platta att ta sig hit Fr0zenFr0g?
     
  10. Fr0zenFr0g

    Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Vilket fraktbolag valde du?
    Min är nu skeppad från Kina :/ bättre än inget men absolut inte snabbt...
     
  11. jonohl

    jonohl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Fick hem min Pipo M7 pro idag, tänkte dela med mig av mina första intryck. Tog wifi varianten på 16 gig eftersom den i princip bara kommer användas hemma där jag har tillgång till trådlöst nätverk. I annat fall kör jag wifi hotspot på telefonen.

    Beställde genom Dealsprime, funkade väl helt ok förutom att det tog ett par veckor innan de skickade plattan trots att det stod på hemsidan att de hade den i lager. Körde med DHL-frakt, och det gick snabbt när den väl skickats (4 dagar). Tullen verkar ha missat den.

    Personligen tycker jag att storleken på plattan är PERFEKT. Har en Ipad också, men den känns lite stor och klumpig att sitta och läsa på. Kikade på mindre varianter som Nexus 7 eller Ipad Mini, men de kändes lite väl små. Storleken på M7 är precis lagom.

    Skärmen är riktigt fin också, bra upplösning och allmänt bra kvalitet. Just upplösningen var en av anledningarna till att jag valde ju M7:an. Det enda jag har att invända är kanske att det är lite "skuggningar" vid sidorna av skärmen, men det syns bara om skärmen är ljus, och det är knappt nånting man märker om man inte tänker på det.

    Pipos egna "Family"-launcher (tror jag den hette) testade jag lite snabbt, dock tyckte jag personligen inte att den var så mycket att hänga i julgranen. Gillar när det är mer cleant så jag drog in Nova direkt (Pipo har även lagt in en stock-liknande launcher som jag inte testat speciellt utförligt, jag körde in Nova av gammal vana).

    Rent allmänt är flytet helt godkänt. Jag har dock märkt att den kan sega till sig om man har mycket igång samtidigt, t ex laddar ner appar samtidigt som man surfar. Sen är det nåt obligatoriskt mikrolagg här och var, men inget man reagerar på. Har inte testat några avancerade spel så jag vet tyvärr inte hur väl det flyter på.

    Batteritid har jag förstås inte hunnit testa då jag fick hem den idag. Har dock inte märkt några uppenbara problem där.

    Byggkvaliteten är klart godkänt, M7:an känns stabil och allmänt robust. Kanske ingen riktig premiummodell, men mycket rejälare än t ex Samsungs varianter.

    Första intrycken är väldigt positiva, men det beror kanske på vad man är ute efter också. Jag var ute efter en platta med relativt högupplöst skärm, lagom stor och med någorlunda krut i. Kommer inte köra några avancerade spel på plattan, utan den kommer användas mest till att läsa rapporter i PDF-format och annat skoj ;)

    Det största plusset är förstås priset, 1800 spänn inkl snabbfrakt från Kina för en platta som håller så här hög kvalitet kan inte ses som annat än ett kap.
     
    iMarwin och Fr0zenFr0g gillar detta.
  12. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kul att höra att allt funkar som det ska :) Kollade just statusen på min och nu står det "Under tullbehandling hos Posten AB"... Så jag antar att det kommer tillkomma lite pengar för min del. Men dom skrev ner den till 80 dollar och som e-boks läsare. Kan detta bli ett problem?
     
  13. jonohl

    jonohl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hmm... Om tullen köper det satta priset så borde det ju inte vara några problem. Antar att de gör stickprover för att se om de hittar nåt som ska tullas. Kan dock inte göra mer än att komma med en kvalificerad gissning, så meddela gärna hur det går!

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
     
  14. Fr0zenFr0g

    Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    skönt att höra att fler av dessa plattor börjar komma fram till sina köpare, min har statusen: Delivery Facility in ARLANDA - SWEDEN
    :cool:
     
  15. iMarwin

    iMarwin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag funderar på att skaffa en M7 Pro 3G (Svart) nu. Var ifrån beställde ni och vilket fraktsätt? :-)
     
  16. jonohl

    jonohl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    iMarwin gillar detta.
  17. iMarwin

    iMarwin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  18. jonohl

    jonohl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hmm konstigt, min beställning hamnade på 1808 kr exakt, och då valde jag dyraste frakten på 40 $. Så mycket har ju inte värdet på dollarn förändrats... Använde du rabattkoden på hemsidan som ger typ 3 % rabatt? Den som poppar upp till höger på sidan? Kommer iförsig inte ihåg hur mycket jag gav i dollar, de kanske har höjt priset en aning även om det verkar konstigt.

    Sen kan jag tillägga att jag även fick med en liten "strumpa" i helt ok kvalitet att ha plattan i. Inget jag kommer använda med det är ju alltid trevligt när man får med nåt extra på köpet. :)
     
  19. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag betalade bara runt 1600 kronor för min från merimobiles, men det va med gratis frakt och en kod som gav 9 dollar. Allt har funkat bra därifrån och har gått fort. Men nu sitter plattan i tullen :/
     
  20. iMarwin

    iMarwin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hm.. jag valde 3G-modellen, så det kan nog vara därför!
    Japp, jag använde rabattkoden och fick 3% rabatt :)

    Jo, det är alltid trevligt med gratisgrejer. Jag blev dock rejält sugen på det där "Flip Cover"-skalet så att plattan kan stå upp samt skydda baksidan :)
     
    Last edited: 29 aug 2013