PiPo m7 pro 3g

Diskussion i 'Övriga tablets' startad av BabbeN..!, 14 jul 2013.

  1. iMarwin

    iMarwin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det var ju billigt! :)
    Tråkigt... Det drar ju ut på tiden :(

    Jag kollade också på Merimobiles men de hade inte 3G-modellen.
     
  2. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja och nu har jag blivit tvungen att skicka in orderbekräftelse på vara :/ Jag skickade in det idag och angav det verkliga värdet så det inte får några jobbiga följder :P
    Att dom skrivit ner värdet kan ju inte jag rå för (fast jag bad dom göra det) så jag antar att det kommer ta några dagar och att dom skickar ut den sen.
    Men det kommer ju bli moms och så på det så den blir inte lika billig i slutändan :(
     
  3. jonohl

    jonohl Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 maj 2012
    Inlägg:
    5
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Ajdå. Verkar vara ett lotteri det där.

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk 4
     
  4. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja det är ju det :/ dom gör väl stickprover och jag hade oturen att åka dit på en... Men jag hoppas fan att dom kan raska på med detta nu när jag skickat in allt så att jag får den i början av nästa vecka. Fan det tar ju längre tid att få plattan när den väl är i Sverige än hela vägen från kina :P
     
  5. iMarwin

    iMarwin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Idag frågade jag Dealsprime vad de skrivit för värde på mitt paket och då fick jag svaret att de skrivit ner det till 25$ och gåva utan att jag bett dem om det.

    Förresten.. Är det någon som vet vad det är för SIM-kort 3G-modellen använder sig av? Standard eller Micro? :)
     
    Last edited: 30 aug 2013
  6. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Ja det är bara att hoppas att tullen inte får för sig att granska som i mitt fall :P Aja, det blir typ 400kr i moms så det landar på ca 2000 så det är ju inte så farligt ändå :)

    Några mer erfarenheter att dela med sig av på plattan hittills?
     
  7. Fr0zenFr0g

    Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har fått min PIPO m7 Pro 3g, är ungefär så nöjd som jag förväntat mig att vara...
    Byggkvalite 4/5
    Den känns bra att hålla i men jag kan tex trycka in glaset lite innan det blir stummt.
    Skärm 5/5
    Wifi 5/5
    Har inte haft några problem än
    Flyt i menyer 5/5
    Kamera 1/5
    Ljud 4/5
    Webbläsare 3.5/5
    Jag kör Dolphine pga den kändes mest smooth... men är inte snabb i någon webbläsare.
    Batteri 3.5/5
    Ungefär vad jag förväntade mig, med hög ljusstyrka och mycket användning så måste den laddas mot eftermiddag/kväll.
    Medföljande hörlurar 3/5

    Prestanda övrigt... Man kan inte göra för mycket på den samtidigt, då blir den seg eller låser sig, jag har behövt trycka på reset fyra gånger på ca 24 timmar aktiv användning. Den klarar ej av tex realracing3...

    Jag får ca 15700 i AnTuTu Benchmark

    Jag kör Rileyrom 1.2 med crossbreeder mod (blev mycket rappare)
    Mitt största problem nu är bara att jag råkar stänga av den ganska ofta utan att jag vill, det bör vara svårare att stänga av den :/

    Om det är något annat ni undrar över så fråga!

    Om ni har fler tips på tweaks eller inställningar som gör den snabbare så tipsa! Jag är helt ny till att ha en rootad android...
     
    iMarwin och dennta gillar detta.
  8. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Var det svårt att installera rileyrom? Tänkte göra det så fort jag får plattan men jag har aldrig gjort något liknande förut.
     
  9. iMarwin

    iMarwin Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 aug 2013
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Använder den ett Mini eller Micro-SIM? :)
     
  10. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Skulle du kunna lägga upp en snabb guide på hur du gick tillväga för att installera rileyrom och crossbreeder mod? Skulle vara guld för mig och säkert flera andra :)
    Varför kör du inte rileyrom 1.3?
     
  11. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har flashat rileyRom 1.3 nu och hastigheten i det mesta blev bättre :) Vad gör crossbreed mod? Hur installerar man det?

    Hur klarar inte din av realracing 3? Det funkar utan några större problem för mig. Varannan gång jag startar det så stängs det av aoutomatiskt men när det går igång funkar allt som det ska.
     
  12. Fr0zenFr0g

    Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag skulle vilja tillägga att wifi täckningen är inte lika bra som på iphone :/
    Jag har även haft lite bekymmer med att den vill stängas av av sig själv, men även att man kommer åt avstängnings knappen. :(
    Mini sim...
    Jag visste inte att rileyrom 1.3 fanns, kanske får ominstallera...
    Kan kanske kolla om jag kan slänga ihop något om hur man gör senare...

    Crossbreed mod gör mycket, kolla på denna hemsida: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=2113150
    I real racing har jag problem med fps :/

    Jag ska pröva att flasha till nyare programvara så då blir den kanske snabbare eller stabilare :)
     
  13. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Behöver nog inte skriva hur man installerar RileyRom. Finns ju en väldigt enkel guide att följa när man laddar hem kitet. Om man installerar Crossbreed, wipar man all data och appar då?
     
  14. ef98dpa

    ef98dpa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    460
    Mottagna gillanden:
    45

    MINA ENHETER

    Jag kan informera om att Pandawill för närvarande har en rabattkod som ger $25 rabatt på dessa plattor(samt alla andra köp över $219), koden är "bargains4all" och finns på sidan. Koden gäller tom 5/9.

    Dessutom så är 3G-modellen med på Happy Hour vid 15 imorgon(torsdag) för $229,99.

    Tjip.
    //D
     
    Fr0zenFr0g och DaLemon gillar detta.
  15. Fr0zenFr0g

    Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  16. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Har du fortfarande problem med att den stänger av sig självt? Min gör det ofta när den har varit i sleep mode ett litet tag. Aldrig när jag använder den hittills men det är ju fortfarande störande. Bör ju vara något med mjukvaran så hoppas det löser sig vid uppdatering.
     
  17. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Hur flashade du crossbreed? Jag försökte boota till recovery med reboot appen som finns i riley rom men det funkade inte. Löste du det på något annat sätt eller borde jag kunna boota till recovery på det sättet?
     
  18. Fr0zenFr0g

    Fr0zenFr0g Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jul 2013
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    När jag installerade crossbreed så hade jag rileyrom 1.2 men nu med 1.4 så kommer jag inte heller in i recovery.... Tyvärr så glömde jag laddaren innan helgen så jag har ej hunnit testa om plattan blev bättre med 1.4... Men under den laddningen jag hade så stängdes den ej av någongång vad jag minns, jag tyckte även att den kändes snabbare med 1.4.

    Jag ska ladda plattan och flasha till 1.6 senare idag om han hinner släppa den versionen innan jag lägger mig, hoppas den blir ännu bättre :)
    Om man läser kommentarerna i 1.5 tråden på freektab så ser det ut som om att det finns ett antal problem som ska bli fixade snart...
     
    Last edited: 9 sept 2013
  19. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jäklar va han har släppt uppdateringar :-) har varit bortrest några dagar så jag har missat allt sånt :-P ska uppgradera imorrn om jag hinner. Om du hinner före så får du gärna skriva om det blev bra :-)
     
  20. dennta

    dennta Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    67
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag tror jag väntar tills han släpper officiella versionen istället för betan. Nu är den ju inte debloated. Kör du titanium backup för att inte förlora appar och data? Eller har du nån bättre lösning? :-)