Fråga: Hur väl fungerar med blöta fingrar/under regn?

Diskussion i 'Xperia ZR' startad av Papazian, 31 aug 2013.

  1. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    En polare till mig är intresserad av en ny mobil och hade tyckt det varit skönt med en vattentät mobil då han tycker det är studnvis frustrerande att han inte kan använda sin nuvarande mobil med exempelvis blöta fingrar eller om det småregnar ute då vattendropparna registreras som tryck.

    Jag har försiktigt rekommenderat Sony's nya lurar (han vill gärna inte ha en för stor och då tycker jag nog att ZR är den bästa för tillfället) men tänkte bara dubbelkolla med er som redan har telefonen hur väl det fungerar.

    Tack på förhand! :)
     
  2. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    Jag har Xperia Z... och med den funkar det inte alls, Skärmen flippar ur så fort den blir våt och jag måste torka av den för att skärmen ska reagera som jag vill, Men ZR kanske har ett bättre skydd för det så som Xperia Active hade
     
  3. Papazian

    Papazian Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2010
    Inlägg:
    1 141
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Ok, men vad är då meningen man IP-klassificeringen? Är det endast för att man ska slippa oroa sig för att den går sönder om man råkar utsätta den för väta?
     
  4. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    Ja,
     
  5. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Enda gången touchen inte fungerar som normalt på min Z, är om jag har haft den i duschen och lyssnat på musik eller de gånger man filmat under vatten. Vid regn har jag inga som helst problem med att kunna nyttja touchen.

    Det är alltså endast när skärmen är totalt täckt av en massa vatten som den inte vill reagera.