Låst efter uppdatering (bara SAMSUNG "blinkar")

Diskussion i 'Samsung' startad av KiAnKo, 4 jan 2013.

  1. KiAnKo

    KiAnKo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Uppdaterade min polares "SAMSUNG GALAXY 8.9 LTE" genom att söka efter uppdateringar via wifi. Hittade en OTA på ca 350 MB som laddades ner och installerades.

    Efter ett tag märkte jag att det bara står "SAMSUNG" på skärmen (texten "blinkar" eller "tonas" var 10:e sekund).

    Efter att ha väntat ca 30 minuter har jag startat om den med POWER och VOL UP. Hamnar i BOOT där jag valt RESTART. Först visas "SAMSUNG GALAXY TAB 8.9 LTE", sedan visas en animation med den blåa SAMSUNG-loggan och därefter visas bara SAMSUNG i vitt som "blinkar" precis som ovan.

    Starta om med POWER och VOL DOWN och får då frågan om jag vill installera "A CUSTOM OS" eller "CANCEL". Där har jag valt CANCEL.

    Hur kommer jag vidare??? Tyvärr har jag inte tillgång till USB-sladden då hon har den hemma.

    Några tips?
     
    Last edited: 4 jan 2013
  2. KiAnKo

    KiAnKo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan man via KIES, WINDOWS eller tex LINUX komma åt paddan?

    för att göra lite backup av bilder...
     
  3. spectrasus

    spectrasus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vet inte vad en "wipe data/factory reset" gör i detta läge, men jag skulle nog prova med detta o_O . Jag fick en loopande Samsung-logga efter installation av ICS via Kies, men med kabel. Gick då in med volym upp+powerknappen och gjorde en ”wipe data/factory reset, och då fungerade uppstarten som den skulle. Men jag "vet INTE" vad detta gör med bilder och annat som inte är sparat...
     
  4. KiAnKo

    KiAnKo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kom du vidare med uppgraderingen?
    Eller kom du tillbaka till föregående version?
    Fick du behålla din data eller blev den renad?
     
  5. KiAnKo

    KiAnKo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kan jag komma åt data via tex ODIN eller motsvarande?
     
  6. spectrasus

    spectrasus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag kom vidare med installationen av den officiella 4.0.4 via Kies med USB kabeln, och föfarandet var som jag skrev i denna länk...

    https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=88572

    När detta var gjort och efter dom sedvanliga inställningarna vis uppstart så var "Tabben" "REN" inuti, dvs. ingenting kvar i "foto mappen" osv.

    Då du kopplar in enheten med USB kabeln i Windows, hittar då Windows den?
    Tror inte att du kan komma åt någonting i Odin för att spara ev. data mm.:(
    Om du kopplar in ”tabben” med USB kabeln genom Kies programmet, känner den då av ”tabben” ? I så fall kan du kanske spara foto,data därigenom.
    Annars så får du prova att köra en ”nödåterställning med inbyggd programvara” genom Kies , vet dock inte om denna procedur rensar all data också….
     
  7. KiAnKo

    KiAnKo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    ingen reaktion i KIES alls... bara "kan inte ansluta, försök med FELSÖKNING". Tyvärr är KIES gjord för mobiltelefoner så den fungerar inte så bra.
     
  8. spectrasus

    spectrasus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2011
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Är det en 7320 modell som du har och kanske garanti kvar, så är det väl bara att lämna in den hos Samsung... Har du grejer som du behövde spara på Tabben så vet jag faktiskt inte hur man beter sig i detta läge :(
    Lycka till :)
     
  9. KiAnKo

    KiAnKo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har fått tillbaka tabben och gjort ett nytt försök!

    Någon idé?
     
  10. KiAnKo

    KiAnKo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 apr 2010
    Inlägg:
    54
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har gjort "wipe data/factory reset", men jag har fortfarande samma problem:

    Tabben startar, spelar SAMSUNG-signaturen och animationen och därefter står det bara SAMSUNG i vitt som "blinkar" lite.

    RECOVERY MODE (POWER+UP)
    Jag kan starta upp i RECOVERY MODE (POWER+UP) men inget fungerar (allt är nu rensat). Har testat att återställa till fabriksinställningar.

    ODIN MODE (POWER+DOWN)
    Om jag startar i ODIN MODE (POWER+DOWN) så varnar den först att det kan gå åt skogen, därefter står det bara:

    men inget händer på en väldigt lång stund...

    KIES
    Ansluter jag till KIES får jag meddelande att det inte fungerar, jag ska köra TROUBLESHOOT...

    Via KIES har jag då valt TOOLS / FIRMWARE UPGRADE AND INITIALITION (och sedan angett modell och serienummer) försökt att installera senaste versionen. Tyvärr fungerar inte struktionen (kan inte ta bort batteriet, och för att "START UPGRADE" måste jag starta om enheten och ta bort sladden. När det tillslut startar, meddelas så får jag tyvärr ett felmeddelande på koreanska och därefter avbryts allt.


    Från http://www.sammobile.com/firmwares/2/ har jag hämtat (för TELIA,TLA):

    men ännu inte gått vidare mer än att laddat ner ODIN och ANDROID SDK.

    Förslag?
     
    Last edited: 3 sept 2013