ROM: MaximusHD 20.0.0 | JB 4.2.2 | Sense 5| Fast&Stable | OTA Updates | 4.18.401.1

Diskussion i 'One X - ROM-filer och utveckling' startad av bihslk, 18 aug 2013.

  1. RobertRoos

    RobertRoos Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2010
    Inlägg:
    595
    Mottagna gillanden:
    48
    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S10+
    Fullkomligt älskar den här ROM:en so far - snabb, snygg med nya Sense 5 och upplever bra batteritid dessutom.
     
  2. bihslk

    bihslk Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2012
    Inlägg:
    1 211
    Mottagna gillanden:
    124
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Iphone 11
    ROM:
    IOS 13.1
    En rolig grej med batteriet. När Telefonen har laddat fullt så koppla ur laddaren.
    Stäng av den sen och koppla in den igen. Skall du se att den laddas ännu mera. När det lyser grönt koppla ur och starta telefonen. Koppla in igen. Gör så 2 -3 ggr skall du se på batteri. Den laddas inte nämligen helt full därav vissa av oss har sämre batteri.

    Dock har jag gått till Cyanogen.
     
  3. slibit

    slibit Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 dec 2010
    Inlägg:
    2 707
    Mottagna gillanden:
    458

    MINA ENHETER

    Ja, sense 5 är riktigt bra. Jag har fått bättre batteritid med tiden. I går hade jag skärmtid på 1h och en användning på ca 15h. Jag hade 70 % kvar när jag satte den i laddaren i går kväll. Det tycker jag är riktigt bra.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
     
  4. mobilkungen78

    mobilkungen78 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jul 2010
    Inlägg:
    421
    Mottagna gillanden:
    29
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    ZTE Axon 7
    Platta:
    Samsung galaxy tab s 10.5 4G
    Nu har Alex V gjort en bra kernel den är clockad till 1.6ghz plus att s2w funkar nu

    Sent from my HP Slate 7 using Tapatalk 4
     
  5. Evilomatic

    Evilomatic Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Efter lång tids körning med insert coin ROM tänkte jag att det var dags att byta upp mig, både Android version samt till Sense 5.

    Jösses vad jag älskar den här rommen, batteritiden har tripplats för mig (nu ska jag inte säga att det bara är rommens förtjänst då jag skippat en hel hög med appar som jag misstänker drog massa batteri, samt apex launcher)
    Men på det stora hela, älskar sense 5, behövs ingen annan launcher, även om jag saknar massa saker man kan ändra i externa launchers men det kan jag va utan.

    Har inte märkt en enda bugg i den här rommen, stabil, snygg o ren, startar snabbt gör mobilen också allt helt enkelt perfekt!

    Tack för tipset! :)