Jelly Bean till P5110

Diskussion i 'Samsung' startad av timsaxman, 11 jan 2013.

  1. Marta

    Marta Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Har även jag hämtat ut en 5110 från Telia som jag försöker köra över 4.1.1 på.
    Föjer guiden men får FAIL.
    Odin säger:
    Cant open the serial(COM) port.
    Har bytat mellan olika USB, fram och bak.
    I plattan syns:Produktnamnet
    Custom binary download: NO
    Current binary: Samsung official
    Tycker detta skulle va enkelt men...
    Kör Odin 3.07

    Där satt den! Efter 4 olika USB portar så :-)
     
    Last edited: 29 jun 2013
  2. svartis

    svartis Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    161
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

  3. luddwig

    luddwig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Cr1 cr2 3 och så vidare. Vad är dessa för uppdateringar i cm 10.1 ?

    Skickat från min GT-P5110 via Tapatalk 2
     
  4. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    RC = Release candidate så det var troligen bara buggfixar innan de släppte en färdig version (General release) den 24 juni
    Vad varje RC innehåller får du försöka hitta på CMs websidor om ingen här kan hinta om en bra sida att kolla upp det på.
     
    luddwig gillar detta.
  5. luddwig

    luddwig Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2011
    Inlägg:
    472
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Ok tack. Min platta funkar ju bra nu så ingen mening hålla på med dom där rc grejerna

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk 2
     
  6. Aja

    Aja Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2010
    Inlägg:
    736
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    ok testar denna fråga här...

    Vilken är den senaste android versionen till Galaxy tab 2 10.1 ?

    Jag fick mig en sådan här platta idag och problemet är att den säger att jag har en programvaruuppdatering men allt som händer är "registrerar enheten" och "bearbetning misslyckades"?

    Tips någon?

    Den kör just nu Android 4.04.

    Tacksam för hjälp!

    Förresten. Om jag slänger in officiella 4.1.1 som hittas i denna tråd, den engelska, händer något med garantin då? Är det stor skillnad på prestanda mellan ics och jb på plattan?
     
    Last edited: 7 jul 2013
  7. m1chael

    m1chael Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag e också intresserad....

    Min morsa köpte en sån på mediamarkt rean nu i veckan....Har testat både med kies och inställningar och lyckas inte få någon jellybean uppdatering.

    Versionen som är installerad är PDA:LH4/CSC:LH3(NEE)

    Några tips?
     
  8. wångö

    wångö Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    281
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    m1chael. Läser du ens tråden? vi har ju redan diskuterat och kommit fram till att jelly bean inte finns på nordiska marknaden. Därför diskuteras andra sätt att få in den. Du kommer inte hitta jelly bean genom programvaru uppdatering då den inte finns där!!
    med det sagt: Finns ju andra sätt att få in, men de får du läsa dig till själv!
     
  9. Plankeby

    Plankeby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Både Samsung Norge och Sverige visar till " Nuvarande Androidversion:*4.1 "
    http://www.samsung.com/se/info/tablet.html

    Jeg kan ikke fatte at Samsung Skandinavia skal være så trege med 4.1.2. Den krever da ingen tilpasninger til Skandinavia ? Det er jo ingen 3g och leverandør tilpassing som krevs spesiellt til Skandinavien på en ren Wi-Fi modell, p-5110 ??

    Jeg kopierer inn mitt innlegg på norsk forum som tar opp den samme diskusjon som her:

    Jeg sendte mail til Samsung:"Jeg får ikke oppdatert Tab2 10.1 til Android 4.1.2. Jeg finner ikke oppdateringen via Kies eller OTA. Jeg ser at Android 4.1.2 er lansert i andre land til samme enhet. Hvor blir oppdateringen av her i Norge/Skandinavia? Hvor kan jeg finne oppdateringen som Samsung har lansert, når den ikke komer via Kies eller OTA?Det er referert til at 4.1.2 er OTA og på Kies i følge flere engelske nettsider.Blir Skandinavia nedprioritert av Samsung?"

    Svaret kom raskt fra Samsung:"Det er ikke slikt at skandinavia blir nedprioritert, men det er slik at forskjellige områder trenger forskjellige updates for å at den skal fungere.Dette er grunnen til at det kan komme senere til norden den andre steder.Desverre er det ingen klar dato for 4,1,2 for Norden ennå, vi må sjekke at updaten fungerer på norden produkter og gjöre forandring vis det skulle komme opp problemer"

    Jeg kan forstå at 3G utgaven trenger tilpassinger til operatører m.m. Men den rene Wifi utgaven bør da vel ikke kreve så mye tilpasning??Jeg ser at flere pålitelige nettsider viser til at Samsung vil oppdatere tab 2 til 4.2.2 innen utgangen av september. Det vil også være siste oppdatering.
    Jeg kjøpte mitt brett nå i sommer med den tro at jeg fikk jb 4.1, efter å ha sett på Samsung.no
    Send mail til dem, og vis at flere savner jb.
     
    Last edited: 25 jul 2013
  10. Acilec

    Acilec Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mailade till Samsung support idag och frågade när uppgraderingen släpps i Norden och fick följande svar:

    "Den skall finnas tillgänglig i norden också. Det du kan prova är att göra en fabriksåterställning på plattan för att sedan prova att uppdatera igen via KIES. Fungerar inte detta rekommenderar jag att du ringer in för fortsatt felsökning. "

    Någon som testat fabriksåterställning och vet om det funkar?
     
  11. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Det funkar inte.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
     
  12. Plankeby

    Plankeby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samsung ger upp Skandinavien?

    Jeg gir herved opp hela Samsung, får se om jeg tar en "custom firmware" på min nye Tab 2 (p5110). Ringte till Samsung Norge support, dom svarer "Det er ingen oppdatering til p5110, og ingen informasjon om at det kommer noen oppdatering".
    Altså helt annet svar enn fra Samsung Sverige.

    Så hvorfor Skandinavian inte har fått 4.1.1 eller 4.1.2, det får man ingen svar på fra Samung Skandinavien.
    Marknaden for Tab 2 10.1 WiFi er muligens for liten i Skandinavia till at Samsung vil gjøre noe som helst.
     
  13. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Det finns ju flertalet officiella 4.1.2 romar till P5110 på sammobile att ladda ner och installera med Odin
    Bland annat en Nederländsk och en Fransk som du borde kunna testa med innan du börjar köra Custom rom om det är så att du föredrar en Samsung Rom. Normalt sett så har alla Europeiska romar alla Europeiska språk med och det enda som skiljer är vissa lands specifika program som man ändå inte använder.
     
  14. Mjodroid

    Mjodroid Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 jul 2010
    Inlägg:
    218
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    http://samsungvoiceofcustomer.com/

    Det här är adressen man ska använda när man är Pissed Off på stora S.
     
  15. Plankeby

    Plankeby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jeg frågade Samsung Norge om 4.1 er ute til p5110, svaret jeg fikk:

    "Så fint at de benytter en av våre produkter og er interessert i ny programvare på den
    Men når det nå kommer til programvareoppdateringene så har det seg slik at android 4.1 oppdateringen er sluppet av Samsung Nordic, men denne ferdigstilles ikke av samsung i alle tilfeller, dette påvirker stort sett de knyttet til en operatör og oppdateringen kommer da noe senere, i noen tilfeller mye senere desverre. Vi har ingen info om eksakt dato.

    Så hold dem oppdatert så får de den når det er tid for det.
    Önsker deg en videre god dag. "


    Jeg fatter ikke hva Samsung holder på med her, p5110 påvirkes jo ikke av noen operatör som kreve egne tilpassninger mot 3g m.m.
    Så 4.1 er ute, hvorfor får da ingen tak i 4.1 via OTA eller Kies?
    4.1 skal jo ikke godkjennes av noen operatör.......

    Oppdatering: Jeg tok telefon til Samsung, denne gang fikk jeg en på support som virket mer troverdig til å hjelpe. Han ville ta dette opp et nivå i Samsung og gi et svar på mail. Han forstod virkelig frågan.
     
    Last edited: 2 sept 2013
    Cubenga och DemonLight gillar detta.
  16. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Hoppas det löser sig nu inom en snar framtid.

    Skickat från min LT26i med Tapatalk 4
     
  17. Acilec

    Acilec Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 aug 2013
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag körde in officiella franska 4.1.2 romen från Sammobile. Hur enkelt som helst att följa guiden tidigare i tråden och funkar klockrent! Den rensade inte ens inställningarna i plattan, utan allt var kvar som tidigare. Svenskt språk och GUI't är mycket snabbare nu än tidigare.
     
  18. ChJ

    ChJ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag undrar en sak... om jag drar in den franska 4.1.2, kan jag då få in en förmodad officiell 4.1.2 till svensk sen?

    Skickat från min GT-I9100 med Tapatalk 4
     
  19. G4il1

    G4il1 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2009
    Inlägg:
    1 006
    Mottagna gillanden:
    341

    MINA ENHETER

    Ja det kan du.
     
  20. ChJ

    ChJ Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2013
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nä. Dags att prova. Exakt var är guiden?