Fråga: Använda One som modem?

Diskussion i 'One M7 (2013) - Allmänt' startad av Paz, 4 sept 2013.

  1. Paz

    Paz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är kolossalt sugen på att skaffa en HTC One men har förstått att den blir väldigt varm efter ett tag. Jag använder mobilen som modem till datorn och då blir det ju ganska intensiv användning. Är det risk för överhettning, och kan man på nåt vis motverka det? Och när man använder den som telefon, funkar det med nån form av mobilfodral för att slippa hålla i en varm telefon? Eller bör jag helt enkelt välja en annan lur?
     
  2. eGGe

    eGGe Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jul 2009
    Inlägg:
    209
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag förstår inte hetsen med varma mobiler. Det är väl klart att dom blir varma när man använder dom tungt? Skulle den ha överhettningsproblem så skulle det vara skriverier om det.
    Jag har en One och använder också den som modem. Men jag tycker inte den blir något varm alls. Inte för att jag känt efter just det när jag plockat upp mobilen, då jag inte är orolig över det alls.
    Det är en mobil, den är till för att användas. Annars kan man ju låsa in den i ett kassavalv och ställa in det i ett frysrum.
    Garanterat kall och inga förslitningsskador.

    Sent from my HTC One using Tapatalk 4
     
  3. jhenrikj

    jhenrikj Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    346
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    HTC One blir bara varm när man spelar spel eller tittar på video eller något annat som kräver mycket av grafiken. Det är grafikkretsen som alstrar värme, i övrigt blir telefonen inte varm.
     
    Paz gillar detta.