Android 2.2 "froyo" till legend?

Diskussion i 'Legend' startad av Antonioz, 23 maj 2010.

  1. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Hej alla legendägare, jag hade en fråga angående Android 2.2. Kommer det att släppas till HTC Legend? :neutral:
     
  2. aethis

    aethis Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 dec 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    http://www.techradar.com/news/phone-and-communications/mobile-phones/htc-desire-android-2-2-upgrade-is-coming-691159
     
  3. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Okej, så man kan säga att froyo med största sannolikhet släpps till Legend bara att HTC inte riktigt bekräftat något än?
     
  4. Armalite

    Armalite Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Precis. Det vore ju skandal om Froyo inte kommer till Legend.
     
  5. gripen

    gripen Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2010
    Inlägg:
    938
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Google Pixel 8 Pro
    Info:
    Nova Prime
    Telefon 2:
    One Plus 6
    Övrigt:
    Chromecast (Gen 1 & 3)
    HTC har ju bekräftat att alla telefoner släppta 2010 får FroYo. Med andra ord Legend och förmodligen även Wildfire

    Sent from my Hero using Tapatalk
     
  6. Skywriter

    Skywriter Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 sept 2009
    Inlägg:
    2 433
    Mottagna gillanden:
    142

    MINA ENHETER

    Tyvärr så sa dom inte exakt så. Om man tittar lite närmare på vad som sas så blir iaf jag lite skeptisk

    Luddigt som vanligt men most likely är absolut ingen garanti eller ens ett löfte.


    Så det är bara dom populära modellerna som får uppdateringen eller? Är Legenden populär nog? Varför nämner dom inte ens Legend?


    Som vanligt så vägrar dom vara specifika och väljer att hålla kunderna ovetande. Om dom redan nu gick ut med att dom tänker skita i Legendkunderna skulle nog många överge HTC. Bättre att mörka och låta kunderna tro vad dom vill.


    Och Heron skulle får 2.0 i december och 2.1 första kvartalet osv. Innan HTC släpper en uppdatering litar jag inte det minsta på deras så kallade löften om uppdateringar. HTC har en hel del att bevisa innan man kan börja tro på dom.

    Det kanske märks att jag är lite bitter över hur HTC har skött Heron som var deras flaggskepp. Det är framförallt bristen på buggfixar och konkreta besked om uppgraderingar som är störande.
     
  7. Armalite

    Armalite Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 mar 2010
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur HTC behandlat Hero-användare är ju skrämmande minst sagt. Jag hoppas inte Legend ska bli deras nya offer.

    Men låt säga att man kör en custom 2.2 rom när de börjar dyka upp. Vad innebär det mer exakt?

    Mycket buggar?
    Förlorad garanti?
    Segt?

    HTC sense kan man ju lätt vara utan när det finns mycket bättre alternativ som LauncherPro tex.
     
  8. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Kommer inte 2.2 blir det nog första och sista HTC telefonen för min del. Jag tror att det kommer men som folk säger, inget är säkert förrän det finns ute :P
     
  9. xtreme

    xtreme Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 apr 2010
    Inlägg:
    517
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Om det inte kommer via vanliga uppdateringen borde man inte kunna ladda ner den i datorn från någonstans och föra över till telefonen. Jämför ex med Windows uppdateringar. De som finns genom Windows update finns även som fristående exe filer.
     
  10. Loneranger

    Loneranger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Tror inte det funkar riktigt så. Möjligen så skulle det kunna komma en rom som kan installeras på en rootad legend som har 2.2 innan det släpps. Har för lite erfarenhet av android för att riktigt kunna svara på hur det sett ut tidigare. :sealed:
     
  11. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Förhoppningsvis släpps det i alla fall. Jag är nog inte den enda som vill att telefonen ska bli upp till 5 ggr snabbare eller kunna ha möjligheten att installera appar på sitt minneskort :cool:
     
  12. Loneranger

    Loneranger Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 mar 2010
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Ska det verkligen vara så att den blir så mycket snabbare?

    Appar på kortet är ju inte omöjligt nu heller om man så vill :D
     
  13. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det beror väl på hur du använder den. Personligen kör jag inga spel eller tunga apps så min lilla HTC Tattoo räcker oftast till; så en Legend för mig med 2.1 skulle förmodligen vara sjukt snabbt.

    Det verkar ju vara en rejäl skillnad på samma hårdvara bara med 2.1 jämfört med tidigare. Vad jag har läst så kan man uppmäta en enorm skillnad i statistiken med JIT-komplieringen i FroYo; vilket egentligen inte betyder någonting, men däremot har de flesta testare jag läst skrivit att skillnaden är påtaglig. Så hur mycket snabbare kan man ju diskutera men det blir säkerligen snabbare, men min gissning är att vinsten blir större desto mer man belastar den, om man säger.
     
  14. Kame_boy

    Kame_boy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 maj 2010
    Inlägg:
    305
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

  15. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER


    Jag vet inte om det är ett måste egentligen, om jag ska vara ärlig hittar jag inte så jättemycket appar jag kan tänka mig ha för tillfället.

    Men visst blir man förbannad om man köper en telefon som släpps samtidigt som värstingen Desire, där man ger 400 kr mindre och sedan inte får en uppdatering på den. Jag tror folk skulle tappa förtroendet för HTC framöver i sånna fall. Vågar man verkligen köpa en telefon längre fram då? Som jag nämnt tidigare blir det sista från HTC isf.

    Kan man inte installera vanliga Android med googles standardgränssnitt på sin telefon då? Inga planer på det utan vill bara veta om det är möjligt och om det skulle fungera felfritt...
     
  16. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Visst, operativet blir lite snabbare med froyo och den nya JIT'en. Men faktum kvarstår att det bara är bästa scenario och du mest troligt inte kommer märka något alls, specielt då dom flesta program oftast är förkompilerade när du kör dom. Jitens uppgift är bara att konvertera "skriven" kod till maskinkod och den nya gör koden som den spottar ur sig snabbare. Dock skrivs ju dom flesta program och kompileras till binärer innan du installerar den så skilladen blir nog bara märkbar på dåligt skrivna program.

    Det som kanske MÄRKS är den nya javascriptmotorn som gör webläsaren snabbare.. Men förvänta er inga mirakel, iom sense 2.1 så har du stort sett allt du behöver hårdvarumässigt så jag gråter inte om man får fortsätta på 2.1 officielt, det är inte direkt som att du kommer få bättre BT stöd eller snabbare wifi eller nå sånt.
    Skillnaden är att HERON ligger på 1.5 och kan inte skicka/ta emot filer via BT som standard och en del andra saker som är rent utav handikappande, nått vi inte lider av idag med 2.1.

    Sen är väl nästan HTC dom bästa, finns många tillverkar (host *se* host) som ligger på 1.5-1.6 fortfarande med sprillans nya telefoner. Se bara på milestone som i USA får 2.1 men dom i eu får vänta...
     
  17. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @ Antonioz - jag är inte så insatt i just Legend eftersom jag inte äger en men generellt sett kan man ju "roota" telefonen, alltså ta bort det förinstallerade och sen lägga in det grundläggande Android. Eftersom 2.2 knappt börjat rulla ut lär det nog dröja ett tag (litet i realtid, men långt i mobiltid....) innan man kan få just 2.2 på en rootad Legend! Men som sagt, det är bara vad jag tror.

    Instämmer med jmhenka; Android (och Tattoo m.fl.) har 1,5-1,6 vilket är ganska handikappande. Det är alltså klart viktigare för Heroägare att få 2.1 än för Legendägare att få 2.2 om man säger :)

    Alldeles oavsett hur HTC uppdaterar så är en icke-HTC Android för mig otänkart i dagsläget. Däremot är jag redan i dagsläget besviken med anledning av att de inte släpper fler buggfixar än de ändå gör; många småsaker som stör i vissa enheter.
     
  18. Nordis

    Nordis Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 apr 2010
    Inlägg:
    483
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER


    Var påstår dom att det inte froyo kommer till legend??
     
  19. teddyjohan

    teddyjohan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 apr 2010
    Inlägg:
    841
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det gör de inte; men utifrån HTCs uttalande kan man ju dra den slutsatsen, även om den mycket väl kan vara felaktig. Personligen tror jag att den nästan säkert kommer till de flesta 2010-enheter, om inte alla, men de lär ju prioritera high-end lurarna. De vill väl inte förlora de kunder som betalar mest, osv. i rakt nedåtstigande led.
     
  20. Antonioz

    Antonioz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 maj 2010
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag förstår självklart HTC om de nu prioriterar de gamla lurarna före Legend då 1.5-1.6 har väldigt mycket buggar, precis som ni säger. För mig spelar det inte så stor roll om 2.2 släpps nu i juni eller till höst för en Legend, så länge det kommer.

    Att utesluta 2.2 för en telefon som kommer så kort innan värstingen (desire) skulle dock medföra att man blir osäker framöver när det gäller att köpa en HTC.

    Jag är jättenöjd med min Legend, det är jag, men det finns 2-3 grejer med 2.2 som jag verkligen vill ha. Webläsaren sägs vara snabbare, telefonen den med och som redan nämnt möjligheten att kunna installera appar på minneskoret (sen kan man fråga sig hur nödvändigt det egentligen är?).

    Det enda "problemet" jag upptäckt med min legend är att jag vissa gånger inte kan ansluta till mitt mobila nätverk. Vissa gånger får man vänta länge medan andra gånger räcker det med att starta om telefonen. Detta sker inte ofta så frågan är om det är telefonen eller Tele2...