Fråga: bästa ROM:en till S3 LTE?

Diskussion i 'Galaxy S3 LTE' startad av BabbeN..!, 4 maj 2013.

  1. BabbeN..!

    BabbeN..! Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 maj 2011
    Inlägg:
    65
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag vill flasha om min telefon. den är rootad och har CWM.

    Mest tittat på ripper rom, paranoid android och rxtreme. Vilken rekomenderar ni?
     
  2. Cundis

    Cundis Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 feb 2013
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Om du är lite nyfiken på AOSP; Sentinel Rom! Ekstremt smooth og snabbt!!
     
  3. Timpppa

    Timpppa Android Veteran Medlem

    Blev medlem:
    6 jul 2009
    Inlägg:
    8 116
    Mottagna gillanden:
    3 919
    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia och Tele2
    Telefon:
    Iphone 15 Pro Max
    Telefon 2:
    Pixel 8 Pro
    Platta:
    Ipad Pro M1
    Om du vill köra med stock liknande ROM, så är RipperRom bäst enligt mig.
     
  4. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Jag har varit ett stort fan utav X-Power men har nyligen gått över till RipperROM. Det skall nog mycket till innan jag byter igen. Anledningen till detta är att jag är en sucker för att sänka dpi på telefonen! RipperROM moddar tom touchwiz så att du får ett rutnät som passar in också 5x6.

    Jag sneglar dock på Sentinel då AOSP är lite kul, men jag föredrar nog samsung baserade rommar i längden.
     
    Last edited: 6 maj 2013
  5. EVVK

    EVVK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Kört Ripper länge på 9305N, inget direkt och klaga på förutom att det fortfarande är kvar på 4.1.2. Hur bra fungerar Cyanogenmod? Har någon vågat trycka in det på 9305N ?
     
  6. jimsii

    jimsii Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2010
    Inlägg:
    301
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Fungerar allt som det ska med Ripper ROM? Kör stock 4.1.2 men nu börjar flashdjäveln att vakna till liv igen :)
     
  7. rytterstedt

    rytterstedt Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 dec 2010
    Inlägg:
    385
    Mottagna gillanden:
    74
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung Galaxy S8+
    Info:
    Nova Launcher
    Finns det någon guide till hur man flashar en ny ROM i sin mobil?

    Sen tänkte jag höra om det finns några bra kernels ni använder er av, eller om det följer med t.ex Ripper Rom/ni kör stock?
     
  8. hogart

    hogart Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2011
    Inlägg:
    363
    Mottagna gillanden:
    42

    MINA ENHETER

    Ripper Rom V13. Kernel som följer med. Varje laddning ger mig två dagars batteritid och runt 4h skärmtid. Jag har lagt in mod så att statusbaren är transparent och alla ikoner är vita. Jag har även gått ner till 240dpi. Ställer upp textstorleken till stor. Jag är så nöjd att jag tom, för första gången på två år, kör touchwiz! (får 6x5 rutmönster med 240dpi)
     
    jimsii gillar detta.
  9. EVVK

    EVVK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    RipperROM har varit bäst hittils till I9305N men just från v13 och upp så har man varit tvungen och göra totala fabriksåterställningar för att få den användbar.

    Cyanogenmod hamnar i bootloops, med Nightlys så får man animationen inte mycket mer. Testade kompilera själv men fick ändra lite i properitary blobs då vi har lite andra filnamn på dessa binärer, resultatet blev en svart skärm. ;)
     
  10. antonholmstedt

    antonholmstedt Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2010
    Inlägg:
    983
    Mottagna gillanden:
    183

    MINA ENHETER

    Jag kör sentinelrom och måste säga att jag är ruskigt nöjd med den cm10.1-romen!
     
  11. EVVK

    EVVK Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2013
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    9305N + Cyanogenmod funkar fint Nightlys nu. Men kör senaste clockworkmod recovery och inte TeamWin.

    Har dock inte testat testat LTE/4G alls.
     
  12. Merdon

    Merdon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2010
    Inlägg:
    153
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har kört Ripper Rom +Jkay fram tills igår och det har funkat väldigt bra. Inga problem alls. Igår bytte jag dock till Cyanogen (mest för att jag ville testa något nytt) och det har fungerat väldigt bra hittils. Inga omstarter eller buggar än så länge iaf och är väldigt snabb. Verkar som den har bättre batteritid än än Ripper Rom också. Troligtvis för att det inte finns några samsung appar som ligger och synkar.
     
  13. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Bästa romen

    Jag är lite nyfiken på att byta rom alla säger att det är lätt.Jag har lite svårt för vissa delar av engelskan.Jag har fått hjälp så långt att den ska va rootad.ska man lägga romen på ett minneskort eller? För kör jag vloyme+ hemknappen så får några menyer bl a udate from AOB vad menas med det?
     
  14. deliverance

    deliverance Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 apr 2010
    Inlägg:
    401
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Mate 9 Pro
    Info:
    Nova launcher
    Telefon 2:
    Oneplus 2
    Platta:
    Z3 compact tablet
    Om du har rootat din telefon så är det bara att gå in i recovery genom att hålla in volym upp, hemknappen och sedan startknappen.

    Väl inne i recovery så ska du först göra en säkerhetskopia (nand backup), därefter så gör du en Wipe data / factory reset och gärna wipe dalvik (under den avancerade menyn), därefter så går du in på install zip from sd-card och leter upp filen som du vill flasha.


    Steg 1 är givetvis att ladda ned den ROM som du vill installera, laddar du ned filen via mobilen så ligger den i din download mapp. Laddar du ned via datorn så måste du föra över filen till mobilen och kan då lägga den vart du vill.

    Lycka till och kolla gärna lite guider på youtube om du är osäker.
     
  15. Deadman666

    Deadman666 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    53

    MINA ENHETER

    Tack devilerance. Men det funkar inte så fort jag ska flasha i romen kommer det upp på skärmen??E:signature verification failed. Snälla nån som kan ge ett snabbt svar?
     
  16. AtEase

    AtEase Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 okt 2010
    Inlägg:
    278
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag hade samma fel jag när jag rootat med Framaroot. Problemet, skulle jag tro, är att den recoveryn inte kan hantera ROM-filerna. Jag flashade in senaste CWM istället. Sen gickk det hur fint som helst.

    Jag valde CyanogenMod 10.1 RC1. Den funkar riktigt fint, det finns tyvärr ett stort men: den inte går ner i deep sleep. Den suger alltså ur batteriet alldeles för fort.
     
  17. Sideburns

    Sideburns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Jag kör en CyanogenMod 10.2 Nightly nu. Funkar finfint.
     
  18. _Skalman

    _Skalman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hur upplever du batteritiden i 10.2? Jag kör 10.1 och telefonen drar väldigt mycket ström, "operativsystemet android" ligger på ca 70% av använt batteri.

    Är detta löst i 10.2?

    Mvh Marcus
     
  19. Sideburns

    Sideburns Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 mar 2012
    Inlägg:
    86
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Batteritiden är faktiskt bättre än i någon annan ROM jag haft till min i9305. Har inte stött på några problem än. Allt verkar funka. Vid 3 tillfällen har BT hängt sig när jag streamar musik i köket, men annars funkar WiFi-delning, BT, 4G, surf, mms/sms och telefonsamtal. Jag har upplevt en bättre täckning med 10.2 än vad jag hade med 10.1 och RipperROM. Vi har alla i9305 på jobbet och jag har jämnt bäst täckning när vi är ute.

    Men nu har jag bara haft 10.2 i några veckor, och enligt min erfarenhet brukar problemen komma efter att man kört samma rom ett tag.

    Har alltid haft något emot CM, kört på de flesta andra alternativen då CM känns väl mainstream, men nu får jag erkänna jag ändrat mig. Många andra ROMar har features och extra finesser som är riktigt bra, men med CM10.2 så funkar allt bara. Det enda jag verkligen stör mig på är att jag inte har kvar "blocking mode" från Samsung-ROMen. Får jag sms/mail osv under natten ligger telefonen och lyser, blinkar och plingar.
     
    Last edited: 15 okt 2013
    _Skalman gillar detta.
  20. _Skalman

    _Skalman Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 sept 2013
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Okej, då får jag ta och byta från 10.1 till 10.2, för som det är nu är batteritiden en katastrof. Tack för infon! :)