Fråga: Köpa Xperia V?

Diskussion i 'Xperia V' startad av Ekan, 7 sept 2013.

  1. Ekan

    Ekan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Då var det dax att byta ut min HTC One V och jag funderar på att skaffa en Xperia V (bra deal på Halebop nu). Efter att ha fingranskat trådarna om XV här börjar jag bli tveksam. Hur är det med kvalitén nu, har den blivit bättre? Var det de första sändningarna som hade problem med lättsprucken skärm? Är det fixat? Hur är det med laddningsdocka? Följer det med?

    Ska jag satsa på något annat istället? Funderar på ZR eller kanske boka monstret Z1. Behöver egentligen inte all prestanda i Z1 och är inte helt förtjust i storleken och att baksidan är av glas...

    Tacksam för hjälp.
     
  2. pj87

    pj87 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 apr 2011
    Inlägg:
    443
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Helt klart nöjd med min som jag köpte på release dagen.
    Som jag fattat det så är det inte så många skärmar som har spräckts men det har blivit uppmärksammat på dom få fallen.
    Dockan följer inte med.

    Älskar ZR utöver V så där skulle jag satsa på bäst deal för pengarna.
     
  3. Ekan

    Ekan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja ZR verkar fin. Har dock inte inte sett den irl. Behöver inte ngn värstinglur egentligen. Har klarat mig med min one v, men börjar bli trött och laggar något otroligt. Dealen på Xperia V är bra. Kostar 1200kr (50kr/mån) om jag förlänger mitt abonnemang i 24 månader...

    Skickat från min Z-platta
     
  4. inza

    inza Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2010
    Inlägg:
    1 034
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Tycker absolut den är värd 1200 spänn. Sen de fixade Sleep of Death buggen har den funkat helt problemfritt för mig. Min skärm har inte spruckit, fast jag har iof aldrig spräckt någon av mina telefoners skärmar.
     
  5. Ekan

    Ekan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Av en slump så visade det sig att en kompis hade en V, så jag har mixat med den idag. Verkar vara helt ok. Han fick ingen laddningsdocka med, så det kanske man får köpa löst nu. Läste någonstans att man fick med en sådan tidigare. Tror jag slår till på en V och hoppas att den håller.

    Skickat från min Z-platta
     
  6. monty1234

    monty1234 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Jag skulle nog avråda dig. Köpte min för tre veckor sedan för 3000 och är rätt missnöjd.

    4g kan du glömma att köra, drar på tok för mycket batteri och sedan är det detta med de olika skärmarna. Finns tre olika tillverkare fick själv en av de sämre (det är ett lotteri) och har redan en död pixel, vilket tydligen inte täcks av sonys garanti.

    Vidare är det här med luckor över kontakterna störigt. Sägs att de blir slappa efter ett tag och börjar hänga ut. Dessutom är det meckigt så fort du ska köra headset.

    Jag rekommenderar dig starkt att välja en nyare dyrare telefon. Gillade min ARC som fan, men det här blev inte alls bra.
     
  7. braxen11

    braxen11 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2011
    Inlägg:
    92
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Köpte min xperia v vid juletid! Problem i början med sod! Men nu e den perfekt! Klart snabbare än galaxy s3 trots bara två kärnor skärmen är väll kanonbra,Angående 4G så är det lika dant för alla 4G telefoner,men tre G är ju så rappt i xperia v med 9.1.A.1.145 så det räcker gott tycker jag! Mina luckor e fortfarande hela!
     
  8. Ekan

    Ekan Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 jan 2012
    Inlägg:
    7
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ja, jag slog till lite på chans. Passade på att beställa laddningsdockan oxå, för att spara laddningsluckan.

    Sent from my Pear.
     
  9. monty1234

    monty1234 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jan 2011
    Inlägg:
    49
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Kul att höra om luckorna. Då reviderar jag mitt tidigare inlägg om det. Kanske bara var min polare som är slarvig.

    OT... Jo, okej jag var bitter. 4G är trött på de flesta mobiler. Tror det beror på att nätet inte är lika utbyggt. På 3G har jag oftast full täckning medan jag i innerstan ofta ligger på max 2 "pluppar" med 4G.
     
  10. oskich

    oskich Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2011
    Inlägg:
    36
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Har kört med min Xperia V i två månader nu - kanonbra telefon :-) Ligger väldigt fint i handen och gummiskiktet på baksidan känns väldigt bekvämt. Perfekt storlek - Skönt att slippa släpa runt på en hel iPad i fickan, även om det tog ett tag att vänja sig med storleken, jämfört med min Active som jag hade innan...

    Kör med laddningsdockan, mkt smidigt då jag använder telefonen som 'bredband' hemma. Bara att programmera telefonen att slå på/av Wi-Fi surfpunkten automatiskt när man placerar den i dockan. Fick även med några NFC-tags, som jag b la har monterat i bilen för att automatiskt koppla upp Bluetooth mot bilstereon när man sätter telefonen i hållaren.

    Överlag mkt nöjd - 4G ingår ej i mitt abonnemang, så det kan jag inte uttala mig om - Men jag har fri trafik på 3G, och där går det undan :-)