HTC Hero som jobbmobil?

Diskussion i 'Hero' startad av hoff, 12 aug 2009.

  1. hoff

    hoff Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,
    Är väldigt sugen på att skaffa en HTC hero men har lite funderingar kring hur dess kalender/organizer är?
    Mitt primära mål med att skaffa ny mobil är att få mer koll och överblick i jobbet och ha lite mer planlagt.
    Kan man t.ex. vad som händer under veckan eller måste man gå in på en viss dag för att se vad som är planlagt?


    Tack på förhand
    /Christian
     
  2. kaffe

    kaffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Det verkar som så!
    Jag har bara haft min i två dagar men jag köpte den just för att det finns en hel del bra kalendrar att ladda ner.
    Är van vid Nokias varianter i deras E serie telefoner och den jag har i Heron är kanon menar jag.
    Det jag inte provat är kalkylläsare.
    PDfer går hur bra som helst.
    En jäkligt bra grej är att när du får mail så få du "bara" första sidan med mailtexten som i en liten hög.
     
  3. kaffe

    kaffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Glömde säga att jag gillar tangentbordet;
    Det finns ett helsvenskt att ladda ner men det är inga problem med att få fram åäö.
    Det är som Iphone; håll inne tangenten så kommer det fram olika val.
     
    Last edited: 12 aug 2009
  4. J0cke

    J0cke Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2009
    Inlägg:
    124
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fördelen som jag ser det är att den synkar väldigt lätt mot googles kalender som ligger på Internet, sedan så finns det även en bra klient för rememberthemilk som heter Astrid.
     
  5. Hench

    Hench Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Jag använder min Hero i jobbet och synkar mot vår Exchangeserver, funkar klockrent, precis lika smidigt som med tidigare windowsmobiler jag använt mig av.

    Jag har inte testat någon annan kalender än den man får med och har inte lycktas få fram en listvy där man ser vad man har för aktiviteter under veckan.
    HTC har lagt med en widget för kalendern som visar händelser två dagar fram.
    Räcker inte det får man tyvärr gå in i kalendern och kolla dag för dag, om jag nu inte missat något fundamentalt. :)
     
  6. kaffe

    kaffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Astrid just nerladdad.
    Verkar funka bra. Tack för tipset!
    Nån som har tips om var man hittar bra program förutom på Market?
     
  7. digithed

    digithed Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 aug 2009
    Inlägg:
    16
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Som ett enklare alternativ till Astrid, glöm inte att om du använder både Google Calendar och Gmail finns det en "Tasks"-funktionen i Gmail, och om du sätter ett datum för en "task" det kommer att synkroniseras med en kalender som kallas "Tasks".
     
  8. kaffe

    kaffe Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    35
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  9. johanje

    johanje Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Exchange sync problem

    Jag har lite problem med Exchange syncning. Jag har regler på servern som flyttar mailen till olika foldrar, Heron verkar dock bara ge en notifikation om mailen ligger kvar i inbox foldern. Någon annan som upplevt detta eller har en lösning???
     
  10. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 161
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    Vet någon om det finns något program för PC som gör att det går att skicka sin Lotus Notes kalender till en google calendar för att sedan se den i sin Android phone??

    Eller .... nån annan lösning för Lotus Notes till Android - genom hårt strypt företags-brandvägg
     
  11. sixpackbud

    sixpackbud Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    CompanionLink funkar utmärkt för mig.
     
  12. tpalsson

    tpalsson Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    1 161
    Mottagna gillanden:
    790
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    iPhone 12 Pro / Pixel 2XL
    Info:
    Googles ekosystem
    Platta:
    iPad mini 6
    använder du CompanionLink for Google eller CompanionLink
     
  13. Mswidi

    Mswidi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag är säkert helt själv med att köra HTC Hero och använda FirstClass som jobbmail...

    Men jag har stora problem med att få synkningen att funka. FirstClass stödjer både SyncML och ActiveSync, men själv hittar jag ingen syncml-klient som verkar funka. Den Activesynk-klient som medföljer Heron får felet att den inte kan skapa konto "failed to create account" när man matat in allt.

    Så mot förmodan... är någon annan där ute som kör samma sak? Vi har FC version 9.1
     
  14. Hench

    Hench Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2009
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Kan också tycka att det är lite kass att man inte kan välja vilka mappar syncen skall hålla koll på.
    Har letat runt lite men det verkar inte finnas någon inställning för att säga till synkklienten att uppdatera andra mappar än inkorgen automatiskt.
    Samma sak gäller för iphones och windows mobilers exchangeklient.
     
  15. tommyhome

    tommyhome Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    9 aug 2009
    Inlägg:
    131
    Mottagna gillanden:
    3
    Telefon:
    Sony Xperia Z2

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Sony Xperia Z2
    Telefon 2:
    HTC One X
    Telefon 3:
    HTC Legend
    Jag kör den som jobbmobil, och har företagsmailen via google apps, samt använder google kalendern, så den funkar klockrent, man kan ju även synka ner från google till outlook på pcn om man vill det.

    Otroligt grym telefon.
     
  16. pax

    pax Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 aug 2009
    Inlägg:
    22
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Får också "failed to create account" när jag sätter upp activesync på min Hero...

    Någon som har något tips på hur man löser detta?
     
  17. plexuz

    plexuz Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 aug 2009
    Inlägg:
    113
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Alla verkar väldigt positiva till Heron som jobbmobil. Min Hero har jag privat och jag är nöjd med den men jag skulle tror inte den passar så bra som jobbmobil. På företaget där jag jobbar har man Exchange och vid synkning tvingar den på vissa inställningar som t ex telefonlås en 30 minuters inaktivitet. Detta är något som Android (som jag förstått det) inte har stöd för och därför går det inte synka mot jobbets server. Visserligen är det inte helt sant. Jag läste någon stans att det går att lägga in undantag i servern men det är inte tänkbart på vårt företag. Man kan väl säga att det beror lite på jobbets it-struktur. Om företaget använder sig av Googles kalender så är android kanon men om företaget har Exchange bör man nog ser sig efter en Windows mobile telefon.
     
  18. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    FC är inte skoj, det hade vi i skolan ett tag :)
     
  19. Mswidi

    Mswidi Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 aug 2009
    Inlägg:
    63
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    :) den är lite speciell, men väldigt driftstabil och resurseffektiv, vi kör dryga 600 användare på en rätt ordinär server, med minimala administrationsresurer... (jo jag är med o driftar den...) fast ack så knepig när det gäller synkning... t.ex... och en massa annat som html-formatterade mail, osv osv...
     
  20. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem, och man löser det helt enkelt inte om din Exchange admin har något vett i skallen, tyvärr.. :(

    Lösningen verkar helt enkelt vara att stänga av säkerhets policyn till din mobil då Android inte verkar klara av att behandla dessa. Om du lyckas få ert exchange team till att ändra policy så har du mera info här:

    http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=544188&page=3