Mest prisvärda 10-tums fullHD surfplattan just nu?

Diskussion i 'Köpråd och fyndtips' startad av Danneman101, 11 sept 2013.

Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.
  1. Danneman101

    Danneman101 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 aug 2009
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Har precis börjat plugga igen och behöver en surfplatta för att läsa alla böcker på. 7-tum har jag märkt räcker ej, utan 10 är minimum, allra helst med fullHD för att bekvämt kunna se alla detaljer.

    I övrigt spelar inga andra funktioner någon större roll. Som jag förstått det så går set väl att parkoppla en androidplatta med en iphone för internetåtkomst (eller har jag fel?), så wifi ska väl räcka.

    Tack på förhand,
    Daniel
     
  2. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    Att låta en Androidplattan vara beroende av en iphone för att nå internet är ondska i sin allra renaste form. Hur kan du ens överväga något sådant. Jag höll på att sätta morgonkaffet i halsen när jag läste vad du skrivit. :eek:


    Skämt åsido så antar jag att det väl borde fungera. Har aldrig provat men har svårt att tro att det skulle vara något problem. (Googla på det så vet du snart säkert)

    När det gäller val av platta så skriver du inget om vad du har för budget och jag gjorde en snabb sökning på 10-tums plattor som har full-hd eller bättre och skillnaden mellan det billigaste alternativet och en 16Gb Nexus 10 från Bazula var inte så stor. så om upplösningen är viktig och den faller inom budgeten så kan nog Nexus 10 var ett prisvärt alternativ. Du får då dessutom som bonus en ren Android av senaste versionen eftersom den är Googles referens platta i 10-tums segmentet.

    Sent from my Nexus 10 using Tapatalk 4
     
    Janne303 och Galax gillar detta.
  3. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    En iPhone kan skapa ett WiFi-nät som vad som helst kan koppla upp sig mot. Så det är inga problem.

    Nexus 10 är nog den bästa 10"-plattan med Android, men om du har låga krav kan du nog hitta något billigare. Asus Vivotab kör inte Android men bör i övrigt uppfylla dina krav, kostar 3800 på Dustin till exempel.
     
Trådstatus:
Stängd för vidare inlägg.