Diskussion: Varför vill du ha Xperia Z1?

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av Emptiness, 13 sept 2013.

  1. Emptiness

    Emptiness Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jul 2011
    Inlägg:
    520
    Mottagna gillanden:
    395
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    Samsung Galaxy S21 Ultra
    Jag är lite nyfiken på andras åsikter och argument för att köpa den här telefonen. Det finns ju, och kommer, så många alternativ. Idag finns ju LG G2 som man skulle kunna säga är likvärdig, och den beryktade Nexus 5 verkar enligt ryktena hamna i samma fack som LG G2 och Xperia Z1.

    Jag väljer Z1 för att jag är så sjukt nöjd med min Xperia Z redan men vill gärna ha bättre vattentålighet (klåfingrig 2-åring hemma), bättre skärm, bättre kamera och en dedikerad kameraknapp. Jag gillar Sonys UI, det är inte en massa bloat utan rent snyggt och funktionellt.

    Varför väljer du Z1 och inte en annan modell?
     
  2. _Samuel_

    _Samuel_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2013
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Först och främst så har jag haft min HTC Desire HD sedan tidigt 2011, och känner att jag behöver en ny mobil. Därför har jag gått igenom en hel del mobiler och kommit fram till Z1.

    Jag har kollat på HTC One, men då minnet var inbyggt (32GB) och man inte kan lägga till mer minne, så gick den bort. Tidigare tänkte jag mig också en mobil som har utbytbart batteri, så att jag kunnat öka livslängden på mobilen lite när batteriet börjat bli dåligt. Men det kanske är svårt att få till bra vattentäthet om man kan komma åt batteriet, så jag valde att skippa det 'kravet'.

    Dessutom är jag inget fan av glasad baksida, som Z1 har. Valde bort en del mobiler p.g.a. det, men jag tänkte igenom saken noga och har fått för mig att om jag har ett bra skal på från början så ska det gå bra. Då är ett krav att det finns bra skal som skyddar, och jag har hittat några som verkar vara helt okej.

    I slutändan var kampen mellan Samsung Galaxy S4 och Sony Xperia Z1. Tillslut föll valet på Z1, bland annat på grund av att Z1 är den lite nyare mobilen och är vattentät, perfekt på vintern när man har blöta händer och i regn på sommaren. Sedan känns det som att man betalar lite för märket när man köper en Samsung, åtminstone mer än när man köper en mobil från Sony.


    Jao, det har varit svårt att välja. Men för alla som inte orkar läsa inlägget ovan; Kommer köpa den för möjligheten att ha ett extra minneskort, vattentätheten och att det i princip blir den nyaste mobilen på marknaden. Får hoppas den håller länge...
     
  3. calim

    calim Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 dec 2012
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag använder för tillfället Xperia P och det är den mobil jag varit mest nöjd med, även om den till specsen anses klen.

    Nu vill jag ha en värsting. Gillar Sonys design rejält, samt att de lyckas så bra med den fastän lurarna är vattentäta. Ett par lurar har gått i graven lite för tidigt då jag fått vatten i dem. IP-klassningen gör att jag då känner mig lugnare. Sen att man inte räds regn och snö.
    Batteriet är rätt mycket biffigare också.
    Föredrar vidare LCD över OLED, glas över plast och virtuella knappar över kapacitiva.
    Sen skulle jag gärna ha en grym kamera också, även om jag är nöjd med SXPs.
     
  4. Onkel Kostja

    Onkel Kostja Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jul 2010
    Inlägg:
    166
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Mitt huvudargument är ip-klassningen helt klart. Haft en iphone 5 nu som jag lämnat in 7 gånger för slipdamm innanför kameralinsen. Nu ger jag upp. Varför jag valde iphone 5 var egentligen känslan av materialen och nu när z1 kommer med fina material i luren så är valet ganska enkelt för mig. Sen tycker jag den är sjukt snygg och passar mig i smaken sånär på 100% Ska bli så skönt att köra android igen. Är oerhört trött på ios. T.o.m ios 7 känns som ett luftslag. Det ser alltid lika ut.
     
  5. The_JJ

    The_JJ Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2012
    Inlägg:
    88
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    För min del har den allt som jag behöver, vattentålig,dedikerad kameraknapp,bra kamera, snabb och snygg. Hade nog inte tackat nej om skärmen vart som Ultran STOR, men 5" räcker.
     
  6. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 301
    Mottagna gillanden:
    8 153
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Väljer den för att:

    1. Snabb och rapp
    2. Vattentätt
    3. Gillar SONY användargränssnitt
    4. Bra kamera
    5. Bra support
    6. Litar på Sony mycket mer än andra tillverkare och varje gång jag har köpt annat än Sony så har jag åkt på rejäla dåliga överraskningar...
     
  7. Exry

    Exry Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2011
    Inlägg:
    37
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Anledningen till att jag kollar åt Z1-hållet är nog främst IP-klassningen. Pron jag har idag har jag inte vågat ha ute i regnet, och regnar gör det ofta. Sedan skulle det vara trevligt att ha en high-end telefon någon gång. :D
     
  8. sonyboy

    sonyboy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2011
    Inlägg:
    262
    Mottagna gillanden:
    37
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy Note 20 Ultra
    Det här hålet som sitter i ena nedre hörnet, vet ej vad det heter?

    Som gör att man kan sätta dit ett nyckelband. Guld värt :)
     
  9. DjSweetBazz

    DjSweetBazz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 sept 2012
    Inlägg:
    45
    Mottagna gillanden:
    23
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    S21 Ultra
    Vattentåligheten
    SD kort
    Bra kamera
    Premium design och byggkvalitet
    Sen gillar jag även deras UI och bravia när man kollar på filmer.

    Skickat från min LT26w med Tapatalk 4
     
  10. Isengard

    Isengard Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 maj 2012
    Inlägg:
    1 448
    Mottagna gillanden:
    138

    MINA ENHETER

    Vattentålighet.
    Bästa Kameran i en Android.
    snygg Design Med premiumMaterial.
    Bästa Ui:t på marknaden.
    SDkort.
     
  11. hasona

    hasona Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 aug 2010
    Inlägg:
    71
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Mina anledningar är: Har haft min XS sedan release så den börja kännas gammal fastän den funkar perfekt fortfarande.
    Vill ha en solid telefon utan plast överallt(Samsung)
    Vill helst ha en mobil med hög prestanda som räcker minst och det är minst 1år fram S800 är perfekt här
    Kameran kan med lite mods säkert bli den ultimata kameramobilen.

    Har haft flertalet mobiler under dessa 18månader men har hela tiden gått tillbaks till XS