Problem: Fireware upgrade encountered an issue. Please select recovery more in Kies.

Diskussion i 'Samsung' startad av Sptz, 12 sept 2013.

  1. Sptz

    Sptz Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 sept 2013
    Inlägg:
    8
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Nu har jag lyckats snöra in mig i något jag inte kan fixa! Är min Samsung 10.1" 2 sönder?

    Jag har läst runt och i alla fallen så kommer de åt Recovery mode, Power + upp. Vilket jag inte kan i mitt. Kan inte heller stänga av tableten eller på något sätt komma någonstans.

    Problemet: Allting började med att Play butiken inte fungerade. Sökte om det och då skulle man rensa cacheminnet. Vilket jag gjorde. Fungerade fortfarande inte. Sökte på ny uppdatering och hoppades på att det skulle lösa sig med uppdateringen. Har kört Cyanogenmod o fungerat felfritt fram till nu. Helt plöstsligt så fick jag "Fireware upgrade encountered an issue. Please select recovery more in Kies." efter att ha laddat ner den och påbörjat installationen.

    Har testat via KIES. Då programmet inte hittar min tablet.

    Kan någon hjälpa mig? Jag hade behövt min tablet när jag ska på studieresa om 2 veckor.
     
  2. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    Om du har CyanogenMod inlagt så kan du inte installera/uppdatera plattan via KIES. Lättast är väl i så fall att lägga in CM på nytt?

    Skickat från min LT26i med Tapatalk 4