Xperia Mini som skakar...

Diskussion i 'Xperia mini/mini pro' startad av DanielMalmgren, 30 jan 2013.

  1. DanielMalmgren

    DanielMalmgren Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    494
    Mottagna gillanden:
    74

    MINA ENHETER

    Mors alla.
    Min fru behövde en ny telefon och eftersom jag själv har bra erfarenhet av Xperia (hade själv en X10 mini och har nu en Ray) så rekommenderade jag det och så köpte hon sig en mini. Den har dock allehanda konstigheter för sig. En kollega till henne hade tydligen en likadan som uppförde sig lika konstigt, tänkte höra här om det är något allmänt.

    Dels så får den titt som tätt för sig att börja vibrera. Kan hända precis när som helst men framför allt under pågående samtal, vilket givetvis är mycket störigt.

    Dels så byter den tydligen ringsignal av sig själv allt som oftast.

    Själv har jag alltså erfarenhet av Xperia, har dock alltid flashat in CM det första jag har gjort på mina telefoner, så jag har egentligen aldrig använt den mjukvara som följt med. Nu börjar jag nästan luta åt att även roota frugans telefon och byta rom på den. Hon känns dock som en typisk stock-rom-användare (om ni förstår vad jag menar) så jag känner mig lite tveksam.

    Men känner någon igen symptomen jag beskriver? Eller kan det kanske vara ett hårdvarufel på just den telefonen, så vi egentligen borde skicka in den för garantireparation?

    Ni kan ju för övrigt gissa vem som får skiten för krånglet... :(

    /Daniel

    edit: Kan ju förresten notera också att symptomen var där ifrån början, då körde telefonen Gingerbread. Uppdaterade till ICS (via SEUS), tänkte att det kanske skulle lösa problemet, men det hjälpte inte.
     
  2. sabinaw

    sabinaw Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jun 2011
    Inlägg:
    33
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Min Xperia Mini Pro har oxå bytt ringsignal av sig själv några gånger. Den vibrerar dock inte. Däremot har jag haft ett annat problem: Att den larmar oavbrutet när man minst anar det. (ända sättet att få stopp på larmet var att stänga av och slå på den igen) Både larm- och ringsignalsproblemet har slutat sedan jag gjorde en fabriksåterställning på den.
    /Sabina