FroYo OTA [Nexus One]

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av ztargazer, 18 maj 2010.

  1. Pontzy

    Pontzy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 jan 2010
    Inlägg:
    382
    Mottagna gillanden:
    90
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone X
    Tack. Men vart märker ni mest skillnad? Något speciellt program?
     
  2. Putte

    Putte Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 nov 2009
    Inlägg:
    110
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag tycker det blir en generell ökning av hastigheten på allt.
     
  3. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Håller med. Även data som program hämtar ifrån servrar går avsevärt snabbare av någon anledning.
     
  4. Phrost

    Phrost Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jun 2009
    Inlägg:
    549
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Nice.. så slick den känns nu.. e så man blir varm inombords.. på ett sätt bara geeks kan bli ;)
     
  5. inact_0052

    inact_0052 Guest

    Förresten. Några hade problem med sin egen kontaktbild i SMSen. Samma här, lite surt måste jag säga. Nån som har en lösning på problemet?
     
  6. 2infinity

    2infinity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min klocka hade ställt om sig till 1h tidigare vilket resulterade i att jag blev sen till jobbet. Någon med samma problem?
     
  7. Goodbody

    Goodbody Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 apr 2010
    Inlägg:
    453
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    har nu lagt in länken till FroYo updaten på Swedroid Wiki under filer för nedladning den får ligga där tills google fixar så man kan ladda ner den från dom igen
     
  8. gorby

    gorby Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jan 2010
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har bild i SMS appen. Det är den bilden jag valde i Google Talk så prova att sätta en bild där. Annars kanske det räcker att sätta en bild i gmail (i webbläsaren på datorn).

    För övrigt finns uppdatering till ChompSMS nu som funkar till 2.2
     
  9. plame

    plame Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    11
    Telefon:
    Nexus 5X

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Nexus 5X
    Platta:
    Nexus 7 gen2
    Efter att jag uppdaterat så slutade internet fungera till browsern enbart, kunde fortfarande använda facebook-appen, youtube, spotify och även tethering funkade klockrent, så jag laddade ner skyfire men det var samma problem där. Jag har telia som operatör så jag hade lite problem redan från början med apn inställningarna så det första som slog mig nu var att ändra http-porten från 80 till 8080 och vips så hoppade det igång igen, skumt.


    För övrigt så tycker jag allt flyter på bra, men jag vet inte om jag känner de där 450%en lr vad det skulle varamen en aning snabbare kan jag tycka att det är när man öppnar o stänger appar o bläddrar sig runt i menyerna.

    Förutom att scandinavian keyboard inte fungerar nu så är det väl bara en sak som strular och det är varje gång jag startar upp telefonen så är det något som tvingas till FC men jag vet inte vad det är, ska prova o rensa ut lite apps som jag inte behöver o se om det blir någon skillnad.
     
    Last edited: 24 maj 2010
  10. inact_0052

    inact_0052 Guest

    Jo, innan jag uppdaterade till 2.2 så hade jag min G Talk bild som kontaktbild även i SMS, men nu fungerar det inte.
    Jag har t ex kvar bilden i G Talk appen, Latitude etc. Men den försvann i SMS-"threadsen".
    Skumt.
     
  11. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    "Android Market provides Android Application Error Reports, a new bug reporting feature, giving developers access to crash and freeze reports from users. Developers will be able to access these reports via their account on the Android Market publisher website."

    Någon som hittat hur man gør detta?

    edit: verkar som man får upp mølighet till "report" nær en app får FC.
     
    Last edited: 24 maj 2010
  12. yarr

    yarr Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 feb 2010
    Inlägg:
    557
    Mottagna gillanden:
    89
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Google Pixel 5
    Telefon 2:
    HTC U12+, U11, 10, M8, M7
    Övrigt:
    Google Pixel Watch, TicWatch Pro 3 GPS
    Kan någon berätta hur man wipar telefonen och vad det innebär? Och hur gör jag backup på allt? Nån som skrev här att han fick alla sina apps installerade igen automatiskt efter updaten? Sköter telefonen detta själv eller vad behöver jag göra?

    Tack.
     
  13. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Tänkte precis samma sak?? De FC som man fått än så länge så har man ju inte fått något alternativ att skicka felrapport. Är det någon inställning, är de inte klara med funktionen ännu eller har vi fått en tidig FroYo version?

    Det som gör det ännu mer underligt är att en mina appar fick en sådan rapport för nästan tre veckor sedan så någon har funktionen i sin telefon i alla fall :-)
     
  14. Irregular Programming

    Irregular Programming Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    352
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Jag märker ingen skillnad...? :o
     
  15. svanlund

    svanlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag fick Report-knapp när jag körde 2.1, så det är med andra ord inte unikt för FroYo.
     
  16. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    Fick du? Nu har jag inte haft så många FC i 2.1 så jag tänkte aldrig på det men det var inte så att du fick det i en app där utvecklaren lagt in hantering av det (det går ju göra) utan det var en "native" funktion?

    Får du det tex när du försöker starta "scandinavian keyboard" för det får inte jag.
     
  17. svanlund

    svanlund Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 jun 2009
    Inlägg:
    226
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag såg det bara en gång dock. Det inträffade när FelSMS-appen kraschade (inte svarade? minns inte helt). Jag är ganska övertygad om att det var "native" och inte appens egna hantering. Det var en extra knapp, "Report".

    På jobbet har vi fått in en del felrapporter de senaste veckorna. De började visas för ett par dagar sedan i Market, men är daterade tidigare.
     
    Last edited: 24 maj 2010
  18. JDS

    JDS Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jun 2009
    Inlägg:
    637
    Mottagna gillanden:
    32

    MINA ENHETER

    ok, underligt att man inte får det vid FC nu måste jag säga. Det borde ju inte heller vara en inställning så det kan ju inte vara något annat än att den version som "läckt ut" inte innehåller den funktionen. Eller?
     
  19. sockan

    sockan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har du animationer igång? Vad det där gör är att animatoner vid fönster byta är mycket snabbare. Du växlar fönster mycket snabbare. Då froyo är snabbare än eclair har hickan vid vid fönster växling försvunnit det resulterar i att animationerna är mjuka
     
  20. Dylan

    Dylan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    195
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Har märkt att market inte funkar via Wi-Fi i 2.2. Är det samma för er?