Problem: mobilt nät kopplar upp och ned

Diskussion i 'Galaxy S4 - Allmänt' startad av tranquillity, 19 sept 2013.

  1. tranquillity

    tranquillity Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett riktigt skumt problem med min S4

    (Se bilder för exempelhjälp från Appen "Network Signal Info Pro")

    Mellan ungefär klockan 06:00 och 12:00 så tappar min telefon kontakten med det mobila nätverket (kan vara tidigare men jag går upp 06:00). Från 12:00 till ca 24:00 när jag går och lägger mig funkar telefonen perfekt med uppkopplingen.

    De timmar på morgonen som det inte funkar som det ska är problemet intermitent. Den kopplar upp och ned med ungefär 5-10 sekunders rytm.

    om jag har signal och lyckas få iväg ett samtal håller den sig uppe hur länge som helst. När jag avslutar samtalet börjar den koppla upp och ned igen.

    Jag har provat simkortet i annan telefon - Inga problem
    Jag har nyaste uppdatering och gjort en factory reset - löste ej problemet

    Har kontaktat Samsung som säger att det kanske är en trasig antenn och begär att jag skickar in den för lagning. Känns det inte skumt att en trasig anten skulle sluta fungera på specifika tider på dygnet och då enbart efter en intervall som denna?

    Var god se bilderna och kom med förslag på vad jag kan testa.
    [​IMG][​IMG][​IMG]
    [​IMG]

    Länk till full size bilder: https://plus.google.com/u/0/101613824474960852821/posts?hl=sv

    Om ni kikar på de fullupplösta bilderna så ser man att det står "The phone is registered and locked. Only emergency numbers allowed." när telefonen kopplar ned sig. Kanske kan det vara en hint?

    tack mvh
    Mikael
     
  2. tranquillity

    tranquillity Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ingen Techguru som tror sig veta vad detta handlar om :(?
     
  3. Nth

    Nth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Hur länge har du haft problem och upplever du samma sak med en annan telefon?

    Om det t ex varit i någon vecka skulle det kunna vara att det pågår arbete på ett tak där siten du kopplar upp dig sitter. Då brukar nämligen siten stängas av under tiden de arbetar.

    Annars kan du prova återställa den om du inte gjort det.
     
  4. tranquillity

    tranquillity Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 sept 2013
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tack för din input.

    Telefonen är nyinköpt, har använt den i ca 1 vecka.
    Problemet har varit sen jag slog på den första gången.

    Jag har testat sim-kortet i annan telefon och där har jag inte problemet..
    Jag har mer eller mindre bara använt den hemma men när jag är utomhus eller i huvudstaden så har jag samma problem

    Factory reset gjorde ingen skillnad heller =/.

    Arbete på tak iden hade kunnat varit bra annars, men eftersom den går upp och ned med ca 5-10 sekunders intervall så faller den bort med. Inte ens kommunalarbetare pausar 10 sek och arbetar 10 sek :)
     
  5. Nth

    Nth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 maj 2010
    Inlägg:
    196
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Då tror jag Samsungs råd om service är ditt bästa val, du har ju testat det mesta. :)