LG G2!

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av zoodiac, 20 jul 2013.

  1. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Det som lockar mig mest med denna telefonen är den lagom stora skärmen med den tunna ramen (telefonen är marginellt större än min galaxy nexus trots 0,5 tum större skärm), det stora batteriet samt knapplaceringen. Alltså allt hårdvara. Skulle jag inte gilla mjukvaran så kan jag enkelt byta ut den. Jag vill däremot inte förlora double tap funktionen, men det finns det ju 3e parts alternativ till vad jag förstått
    Det enda jag kan klaga på är den plastiga baksidan som tyvärr inte går att byta ut. Hade gärna velat haft möjlighet att byta den till ett mattare material.

    Skickat från min Galaxy Nexus med Tapatalk 4
     
  2. dwiz

    dwiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma kriterier som du. Samt förutom storleken så vill jag ha den pga hur bra skärmen är. Dessutom så lockar kameran mig väldigt mycket.
     
  3. amirali

    amirali Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    1 198
    Mottagna gillanden:
    34

    MINA ENHETER

    Jag råkade köpa de som är Antifingerprint dvs matt i början. Men säljaren var snäll och skicka de klara som jag ville ha. http://item.mobileweb.ebay.com/viewitem?itemId=350859550142 frakten är gratis och de kommer på 2-3 dagar :)

    Skickat från min Desire HD med Tapatalk 4
     
  4. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Faktiskt så är det inte direkt svårt att poppa av baksidan på G2. Så att det kommer alternativa bakstycken är inte omöjligt.
     
  5. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 021
    Mottagna gillanden:
    1 959
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Finns det av LG ett bekräftat datum för Sverige?
     
  6. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Ja, 4:e Oktober
     
    wmb gillar detta.
  7. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Det faktum att Android 4.3 redan finns men G2 kommer med den äldre versionen samt att 4.4 står för dörren gör ju att man blir en aning orolig beträffande LG:s planerade uppdateringar. G2 borde nog släppas med 4.3 kan man tycka, särskilt som Note 3 får det och den släpps dessutom tidigare än G2.
     
  8. robcar

    robcar Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 okt 2010
    Inlägg:
    1 293
    Mottagna gillanden:
    291
    Telefon:
    S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    S24 Ultra
    Inte för att det är någon större skillnad för slutkunden om det är 4.2 eller 4.3.
    LG G2 säljs väl redan i andra länder.
     
  9. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Visserligen men ändå. Bluetooth 4 stöds väl bara i 4.3 t.ex.
     
  10. henning

    henning Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2009
    Inlägg:
    182
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Jag tror att LG kommer satsa på 4.4 som jag tror blir en lite större uppdatering än vad 4.3 var. Bara att den fått ett eget namn (Kit Kat) talar för att den är mer omfattande.

    Glöm inte att 4.3 endast är 2 månader gammal.
     
  11. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Någon som hunnit känna på telefonen än eller har den inte kommit så långt än?
     
  12. Flaide Laise

    Flaide Laise Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2013
    Inlägg:
    29
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Bluetooth 4 har det funnits stöd för (åtminstone i LG:s flaggskepp) sedan minst ett drygt år. Optimus 4X HD hade stöd för det med Android 4.0.3. Så gott som alla de stora och populära tillverkarnas telefoner (borträknat många budgetmodeller) som släppts med 4.1 eller senare har haft stöd för Bluetooth 4.0.

    Det du nog tänker på är den mindre energikrävande varianten, som inte haft stöd i Stock Android innan 4.3. Stöd för detta har dock i många fall (inklusive LG G2, Optimus 4X m.fl.) lagts in av telefontillverkarna i deras anpassade versioner av OS:et, redan innan 4.3 släpptes.
     
  13. jasifil

    jasifil Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2010
    Inlägg:
    698
    Mottagna gillanden:
    144
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    S23 Ultra
    Stämmer att det var det jag tänkte på. Det var ju bra att stöd redan finns inbyggt av tillverkarna. Tack för infon.
     
  14. chrippe7

    chrippe7 Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 dec 2010
    Inlägg:
    2 988
    Mottagna gillanden:
    1 182
    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla!
    Telefon:
    Pixel 4XL
    Telefon 2:
    OnePlus 7T Pro
    Jag har haft möjlighet att få klämma på LG G2 vid några tillfällen, byggkvalitén är inte på samma nivå som HTC One med dess aluminium unibody men defentivt högre än på Samsung S4. Den ligger väldigt bekvämt i handen överlag och knapparnas placering känns så naturligt och man undrar varför ingen tänkt på det tidigare, dock kommer man till problemet att låsa telefonen om man bara håller den i en hand - för att dubbeltrycka på notifikationslisten måste man ändra grepp och har man enhandsfattning så kan man inte trycka in powerknappen på baksidan utan att telefonen lyfter ur handen istället. Jag diskuterade detta med LG och det vore en bra finess att lägga in att om man snabbt vänder på telefonen så den har skärmen ner och sen vänder upp den igen så skärmen är mot himlen så stängs skärmen av, en lösning jag personligen gärna skulle se.

    Skärmen på telefonen är helt fantastisk, det är det första man lägger märke till med telefonen och man blir definitivt inte besviken när man ser hur fin skärmen är, skulle säga att den slår HTC One som enligt mig är dagens bästa(som släppts).

    Ljudvolymen var inte den högsta, skulle säga att den ligger på samma nivå som S4 där både får se sig slås ganska rejält av HTC One.

    Mjukvaran i sig har en del smarta funktioner, dock så är det en del bloatware men som tur är kan man ta bort majoritet av denna och få telefon väldigt "ren" så det är inget jag anser vara dåligt. LG har verkligen tagit steg framåt i mjukvaran men jag känner att de försöker göra för mycket på en gång, lite som att de försöker lära sig att springa innan de har lärt sig att gå. Detta medför att en del funktioner inte är helt 100% genomtänkta eller helt optimiserade än - dock får man ha i åtanke att de exemplar jag testat inte har haft färdig mjukvara i sig så kan vara så att saker har förbättrats i den färdiga mjukvaran.

    Kameran hann jag bara testa lite snabbt, de största problemet jag haft med LGs tidigare telefoner har varit att kameran inte alls har presterat på samma nivå som sina konkurrenter men det problemet är inte något som finns på LG G2, tackar för det! Kameran tar riktigt bra bilder med bra skärpa och färger, inte överdrivna eller blekta utan det blir riktigt fina bilder!

    Överlag ser jag LG G2 som en riktig toppmodell och jag tror att med rätt PR från LG och lite flyt kan LG på allvar slå sig in på marknaden här i Sverige och jag ser verkligen fram emot att få min G2 i mina ägor. Ursprungligen var det sagt att jag skulle få den under veckan men det blev fördröjelser i leveransen så jag får inte min förräns i början av nästa vecka men då ska jag börja testa den på riktigt och självklart återkomma med mina tankar och åsikter här!

    PS. Var så uppe i att skriva den här texten att jag nästan missade att gå av tåget på min station, fick slänga ihop surfplattan, greppa min väska och springa ut haha! :)

    Sent from my Transformer Prime TF201 using Tapatalk 4
     
  15. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Skönt att du hann av tåget i tid iallafall ;)

    Jag vet inte om du har testat Nexus 4 också, men jag är lite nyfiken på hur stor skillnaden verkligen är mellan dessa? Är LG2 mycket snabbare tex? Återkom gärna sedan när du testat den mer som sagt! :)
     
  16. Dampwall

    Dampwall Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Chripp7 ska det inte gå att dubbelklicka vilken tom plats som helst för att låsa den, inte bara aktivitetsfältet? Iaf under orginal launchern?
     
  17. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Vilken tom yta som helst, ja. Finns program på play store för tredje parts launchers med stöd för gester om man använder en sådan.
     
  18. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 021
    Mottagna gillanden:
    1 959
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Swedroids test gjorde mig inte mindre sugen precis

    Synd på detaljnivån på kameran

    I övrigt så var det en massa positivt, såsom doubletap, batteri, skärm osv
     
  19. Hund

    Hund Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    15 aug 2009
    Inlägg:
    5 572
    Mottagna gillanden:
    1 006
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 3a
    ROM:
    Lineage OS
    Att släcka skärmen när man vänder ner displayen var en mycket bra idé! Det ska jag ordna med Tasker på min telefon. :)
     
  20. dwiz

    dwiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Agree, telefonen gick från köp till givet köp för mig!