Fråga: Inte nöjd med min HTC one. Är de värt att byta till en Z1?

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av RilleN89, 21 sept 2013.

  1. RilleN89

    RilleN89 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Är inte riktigt nöjd med min HTC One.
    Bara ljudet jag är nöjd med egentligen. Ja och byggkvaliten också då!

    Fördelen med Z1 är väl att den är vattentålig, bra kamera?, minneskorts plats, snabbare chip än HTC one?

    Jag tycker om att köra olika customs osv på mina telefoner. Sony är väl ganska så snälla mot sina utvecklare? Tänker mest på samsung som inte är lika vänliga.

    Så vad tror ni, kan detta vara en bättre telefon för mig än min nuvarande HTC One?
     
  2. _Samuel_

    _Samuel_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2013
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Har inte testat Xperia Z1 ännu, så kan inte bedömma det. Men har en HTC Desire HD och vad jag verkligen gillar med den är byggkvalitetén, eller åtminstone att det känns som att kvalitetén är grym.

    Av vad jag hört så verkar Xperia Z1 ha en bra byggkvalité, därför hoppas jag att det kommer kännas bra att gå från HTC (som har många telefoner som känns kvalité) till Sony, som jag inte hört jättemycket från.

    Har läst mig till att HTC One's högtalare är den bästa av topplurarna idag, så om det är viktigt med riktigt bra högtalare så är det kanske en dum idé att gå från HTC One. Men annars tror jag inte att Xperia Z1's högtalare är dåliga, så om kraven inte är så höga tror jag det nog kommer gå bra.

    Ja, kan tyvärr inte ta upp så mycket då jag inte testat mobilen än.
     
  3. RilleN89

    RilleN89 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Nä högtalarna är inte avgörande i mott fall. Är medveten om att HTC one har bäst högtalare idag. Men att ha en telefon som klarar lite vatten och har en bra kamera verkar bättre. Jag fotar Mendel med mobilen och vill få dugliga bilder. Där faller HTC one rätt hårt

    Skickat från min HTC One med Tapatalk 4
     
  4. bernard

    bernard Droidmin Moderator

    Blev medlem:
    14 maj 2009
    Inlägg:
    40 709
    Mottagna gillanden:
    44 698
    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre+Fello
    Telefon:
    Pixel 7 Pro+iPhone 13 mini
    ROM:
    Stock
    Platta:
    Watch Series 7
    Övrigt:
    Huawei Watch GT (2019)
  5. RilleN89

    RilleN89 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 nov 2010
    Inlägg:
    114
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    Tyvärr så såg vad det där. Vore väldigt konstigt om det inte fixas men kanske lika att vänta ett tag och se om det blir löst eller inte

    Skickat från min HTC One med Tapatalk 4