Tips: TizzBird hybrid Smart TV box - S20T

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av TizzBird, 21 aug 2013.

  1. zyax

    zyax Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jun 2012
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

  2. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Vi har inga planer åt det hållet. Digital-TV-delen i S20T är mindre fokus på än OTT-biten och Mediacenterfunktionerna.
     
  3. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Kan man hämta hem undertexter, liknande Boxee?
     
  4. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Du ska ha mycket tack för detta test, jag antar att home,back och d-paden funkade då vilket är det viktigaste.
    Jag tror till och med att jag förbokar en i kväll just bara för det trevliga bemötandet. När förväntas den komma in på lager?
     
  5. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Tänkte på en sak angående Viaplay, är denna box en godkänd box av Viaplay så att man får fullt utbud och inte som på tex min Minix X7 som har begränsat utbud?
     
  6. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Är inte helt säker på Home, Back och vad är d-pad? Är det den cirkelformade navigeringsknappen? Den motsvarar pil och OK knappar på TizzBirds fjärr i funktion. Home knappen på F10 ger inte samma resultat som Home-knappen på originalfjärr. Vet å andra sidan inte vilken funktion du förväntar dig när du trycker på "Home". Back i tangentbordsdelen, radera senaste inskrivna tecken. Att backa i systemet fungerar med höger musknapp eller ESC på tangentbordet.
    Jag vill påstå att F10 är användbart tillsammans med S20T, men eventuellt får man lära sig vad olika knapptryckningar får för resultat.
     
  7. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    "Är det den cirkelformade navigeringsknappen?" Ja det är den jag menade med d-pad.

    Med home förväntar jag att komma till hemskärmen där genvägen till alla appar är, men det kanske inte ser ut så på S20T. Med back vill jag backa i systemet till föregående aktivitet ja.
     
  8. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Igen då:
    "Kan man hämta hem undertexter, liknande Boxee? "
     
  9. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    TizzBird har en separat "tillbaka" knapp som stegar sig bakåt, hittar ingen motsvarande knapp på F10, men höger-musknappen fungerar som back. Home-tangenten på TizzBird fjärren hoppar tillbaka till hemskärmen, men Home-knappen på F10 ger ingen reaktion från S20T, där har Mele valt någon signal som TizzBird inte använder tydligen.
     
  10. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ber om ursäkt att jag inte är uppdaterad på hur det fungerar i Boxee.
    TizzBird har ingen uppkoppling mot tex opensubtitle för att söka undertexter. Jag har även en hel del brister i mina kunskaper om XBMC, men Boxee bygger ju på XBMC, så funktionen kanske finns i XBMC för Android. Om XBMX-appen skulle vara en lösning på ditt önskemål(?) att hämta undertexter, kan jag inte heller bekräfta. TizzBird gör en anpassning av S20T till att köra TizzbirdXBMC plugin för att dels få hårdvaru-avkodning och dels få stöd för 24/23.976 HZ även när man kör XBMC i TizzBird. Man uppnår det genom att spela upp video med TizzBirds egen mediaspelare, kanske innebär det att man går miste om "sökning av undertexter" om det ingår i XBMCs egen mediaspelardel.
     
  11. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Är det fortfarande början av oktober som gäller för leverans?
     
  12. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Snarare andra halvan av oktober. De besked vi har fn är att produktion i fabrik skall vara 2:a veckan av oktober. Vi hoppas att det skall hålla :-)
     
  13. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Okej, bättre att veta än vänta förgäves. :cool: Är egentligen bara två saker som bekymrar mig och det är att det förmodligen inte går att få Archos Video Player att funka med cinema (23.976) läget. Archos har automatisk nedladdning av undertext och det är ganska gött när man är serieknarkare som jag är. Det andra är det där vi pratat om innan med få min air mouse (Minix A2) att funka.
     
  14. Deadbeat

    Deadbeat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Enheten verkar onekligen intressant, förutsatt att man kan koppla in en extern hårddisk till den. Går det?

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
  15. Deadbeat

    Deadbeat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Fungerar Googles Play butik som vanligt på enheten, dvs som på en androidtelefon? Anledningen till frågan är att jag frekvent använder mig av The Pirate Bays och uTorrents appar på mina Androidenheter och det är således av stor vikt att jag ska kunna ladda ner dom till S20T:n.

    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 27 sept 2013
  16. Deadbeat

    Deadbeat Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 dec 2011
    Inlägg:
    105
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Ursäkta för alla sporadiska frågor, men här kommer en sista: hur stort RAM-minne har enheten? Läste specifikationerna men såg inte någon info om det.


    Skickat från min LG-P880 via Tapatalk 2
     
    Last edited: 27 sept 2013
  17. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Skulle aldrig våga ha en hackad app på en enhet som är inkopplad på mitt nätverk!
     
  18. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det går bra att ansluta extern USB-disk till S20T.
    Google Play fungerar i S20T precis som på en Androidtelefon. Play-butiken ska finnas med i standard-firmware enligt uppgift vi fått (tidigare TizzBird modeller har man varit tvungen att ange en kod vid firmware uppgradering för att få med Google Play)
    RAM minnet är 1GB (finns i specifikationerna) http://www.tizzbird.se/TizzbirdS20T.htm
     
  19. Trhuster

    Trhuster Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2012
    Inlägg:
    130
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    La precis en beställning från Datapryl, kommer de få in S20T på lager samtidigt som Digilive?
     
  20. TizzBird

    TizzBird Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 okt 2012
    Inlägg:
    41
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Det blir nog lite senare, Digilive är importör för TizzBird, därifrån skickas till distributör och från distributör till Datapryl.