Galaxy Tab 3 10.1 och extern HDD frågor.

Diskussion i 'Samsung' startad av Lipstick, 24 sept 2013.

  1. Lipstick

    Lipstick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej kära Swedroidare! Jag har en ganska enkel fråga. Dock efter närmare forskning verkar den inte vara så enkel och jag får mycket dubbeltydiga svar från alla trådar jag hittat på Google.

    Frågan är; jag har tänkt köpa en Samsung Galaxy Tab 3 10.1. För att köra appar, spel, film och polaris office då jag använder detta mycket i jobbet.

    Det jag undrar är om surfplattan i fråga har tillräckligt med kraft för att strömförsörja en extern hårddisk? En Iomega 31887300. Vet inte hur stor denna är (2.5" eller 3.5") men den är på 500GB i alla fall. Vill inte behöva ha separat strömförsörjning till hårddisken.

    Har formaterat om hårddisken till FAT32 då jag läste att android bara kan läsa FAT/FAT16/FAT32

    Tackar allra hjärtligast för svar! :)
     
    Last edited: 24 sept 2013
  2. kryddan

    kryddan Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 apr 2011
    Inlägg:
    589
    Mottagna gillanden:
    70
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    OnePlus 6
    ROM:
    Original OOS 5.1.5
    Telefon 2:
    LG Google Nexus 5
    ROM:
    Original 7.1.2 root
    Telefon 3:
    LG Google Nexus 5
    1. du kan nog glömma en 3.5" extern. De flesta (om inte alla) kräver extra ström. Satsa isf på en 2.5" extern, de kan drivas utan extern strömkälla. Sen kan det ju diskuteras hurvida tab2 klarar av att driva en extern hdd. Skall ju gå med usb-minne. Så det borde ju gå med extern-hdd

    2. Jag skulle titta på note 10.1 (2012 modellen) också då den har bättre spec än tab 3 och kostar mindre.
     
  3. Lipstick

    Lipstick Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 sept 2013
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Så om min externa hårddisk är 2.5" så kommer den förmodligen att fungera?

    Hur kan de skapa en tab 3 2013 som har sämre specs än note 10.1 från 2012? Låter inte vettigt. Men jag ska ta och jämföra de två.

    Tackar allra hjärtligast för svar!
     
  4. Cubenga

    Cubenga Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    1 032
    Mottagna gillanden:
    62

    MINA ENHETER

    De båda plattorna är i två olika kategorier, där Tab 3 är till för mediekonsumtion och Note är till för att "skapa media". Därav prisskillnad och krav på bättre hårdvara, om man bortser från årsmodell.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4