Diskussion: Induktiva laddare

Diskussion i 'Nexus 4 - Allmänt' startad av scsi, 7 jan 2013.

  1. Kocken1

    Kocken1 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 feb 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!
    Jag får inte min dx boll att fungera! Jag har testat flera olika laddare. Bland annat en ipad laddare.
    Man kan se att den har kontakt med bollen och telefonen blir lite ljummen. Men sen händer det inte så mycket.
    Jag har Carbon ROM inlagd. Kan det påverka?

    Man kanske får vad man betalar för :o
     
  2. Expertive

    Expertive Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  3. martin3

    martin3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 aug 2010
    Inlägg:
    321
    Mottagna gillanden:
    27

    MINA ENHETER

    Det är nog ingen riktig Nillkin gissar jag. Jag tror inte de hade skrivit "Macro-energy and environmental protection Intelligent charging solution compatible safe and efficient charging environment" i en produktbeskrivning :-)
     
  4. Expertive

    Expertive Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 aug 2009
    Inlägg:
    43
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Så kanske det är, å andra sidan ser den rätt trevlig ut och är väldigt billig. Så det kan ju vara intressant även fast det inte är en Nillkin.

    För övrigt har de skrivit exakt den meningen på sin hemsida också: http://www.nillkin.com/english/proshow.asp?mid=2&sid=&tid=&cid=&scid=&id=3553&page=
     
  5. zaragon

    zaragon Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jul 2010
    Inlägg:
    484
    Mottagna gillanden:
    83

    MINA ENHETER

    Och nu har jag till sist fått hem den också. Har iofs varit på resa, så den kom nog medan jag var iväg.

    Kan instämma i att den verkar funka (har bara provat i någon timme). Men leveransen tar 3-4 veckor. Snygg och smidig, tror lutningen är lagom för att jag ska kunna se vad klockan är när jag ligger i sängen.

    Edit: Den gav ifrån sig ett högfrekvent pip, väldigt tyst men hörbart nog för att vara irriterande när man ska sova. Testade att vända på kontakten i väggen och det verkar ha fått pipandet att försvinna. #klarvakenkl04förstanattenefterUSAresan.

    Förresten så använder jag en adapter från Kjell mellan vägguttaget och den medföljande dosan.

    Vidare är jag osäker på att det går bra att mata mer ström än vad laddaren är byggd för. Jag har ingen aning om vad laddkulan har för möjlighet att begränsa inströmmen eller vad en högre inström kan ge för konsekvenser. Men när det gäller en vanlig sladdladdare i telefonen så laddas batteriet helt klart fortare med större ström, vilket är direkt dåligt för batteriet.
     
    Last edited: 5 sept 2013
  6. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Går bra och går bra. Det går inte alls att mata mer ström än vad laddaren behöver. Däremot går det att lägga fel spänning på den och då kan det vara osunt.
    Har du bara rätt spänning på adaptern kan det stå 800A på den. Laddaren tar iaf inte mer ström än den behöver.
     
  7. SALVETA

    SALVETA Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 maj 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Jaha nu efter installerat 4.3 så har jag fått problemet ändå, testade en app som skulle lösa det vilket den gjorde ett par dagar men nu funkade den inte idag så det verkar inte speciellt säkert. Har du hittat någon lösning?
     
  8. Lergöken

    Lergöken Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 dec 2012
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Har bara skummat igenom tråden men om inte batterierna tycker om att bli överladdade vill man verkligen ha en laddare som underhållsladdar?

    Är mest sugen på panasonic qe-tm101 just nu.
     
  9. sethakan

    sethakan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Innan sommaren köpte jag trådlösa laddare till min s4, jag köpte dessa på ebay och ingen är orginal. En mottagare och typ 4-5sändare för jag tänkte ha ett par hemma, i bilen, båten mm.

    Här kommer några frågor, tips och reflektioner.

    När min s4 är fulladdad piper den till som när man stoppar i laddaren sen fortsätter den med det ca en gång i minuten. Skall det vara så eller beror det på mina ickeorginal grejor? Pga detta är den typ obrukbar.

    Vill ni mäta hur fort den laddar så ladda hem appen charger timer den gör just detta, jämför sedan med vanlig laddare. Mitt resultat är att dom laddar långsammare men det gör mig inget.

    Mina är sjukt glatta så bilen och båten föll fort bort, jag köpte då såna där tunna kladdiga gummigrejor man lägger mobilen på i bilen men då laddar den inte alls eller väldigt lite, och blir extremt känslig på var den ligger på laddplattan.

    Mina kräver minst 2A output, tänk på det.

    Summasummarum, får jag bort pipet när den är fulladdad är jag nöjd och hade önskat att dom var typ gummiklädda så att dom inte gled omkring som hala tvålar.

    Skickat från min GT-N8000 via Tapatalk 2
     
  10. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Min piper inte när den är klar. Varken med ljudet på eller av.

    Köpte den som är till för SGS4:an på Kjell för 399.- och den laddar konstigt nog faktiskt så gott som lika snabbt som sladden. Kanske diffar på 15-20min om jag laddar från säg 20% upp till 100.

    Den är lite som en tvålkopp vilket gör att telefonen aldrig ramlat ur men jag laddar min på land så det är kanske inte så konstigt. Det hade vart fint med någon gummerad yta hur som haver...

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4
     
  11. sethakan

    sethakan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Är det någon som vet vad det beror på att min piper om och om igen när den är laddad? Inställning? Det borde ju inte ha någon betydelse om jag byter grejen som sitter i mobilen till original?

    Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk now Free
     
  12. chraist

    chraist Replicant Moderator

    Blev medlem:
    11 aug 2011
    Inlägg:
    8 019
    Mottagna gillanden:
    8 512
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Google Pixel 7
    Är inte det standard på Samsungs lurar. Att den piper när du stoppar i laddaren och telefonen laddar...Piper igen om man stoppar i på nytt.

    Är väl som så att när spänningen har minskat tillräckligt i telefonen så "kopplar" laddaren in sig igen och laddar... därav pipet. Kan det vara så?
     
  13. sethakan

    sethakan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Men varför piper inte Dirk Digglers när den är färdigladdad?

    Skickat från min GT-N8000 med Tapatalk now Free
     
  14. Gryph

    Gryph Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2009
    Inlägg:
    3 676
    Mottagna gillanden:
    981
    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Elisa
    Telefon:
    Oneplus 8 Pro
    Info:
    Nova Launcher Prime
    Övrigt:
    Nvidia Shield TV
    Han har en nexus 4.
     
  15. sethakan

    sethakan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 sept 2009
    Inlägg:
    212
    Mottagna gillanden:
    13

    MINA ENHETER

    Ok.

    Jag pillade isär två av mina laddare, kopplade bort lampor och högtalare så nu är det problemet borta :-) bara mobilen kvar, synd att det är meddelanden man skall sänka, det borde vara system ljud...

    Skickat från min GT-I9505 med Tapatalk now Free
     
  16. Nortek

    Nortek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei P9 Lite

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P9 Lite
  17. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

  18. Nortek

    Nortek Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2011
    Inlägg:
    24
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Huawei P9 Lite

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P9 Lite
    Det låter underbart, får allt ta och testa.
     
  19. Avarell_Dalton

    Avarell_Dalton Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 okt 2010
    Inlägg:
    1 909
    Mottagna gillanden:
    724
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Google Pixel 7 pro
    Förlåt förlåt att jag inte orkat läsa igenom tråden nu på ett tag men jag sprang över en sån till synes trevlig diy qi - laddare hos dx.com. Kanske är den redan omnämnd. Den var tyvärr slut, den säljs dessvärre från Kina och garanterat med traditionell kinesisk kvalitet.

    Iaf, kolla in denna http://dx.com/p/gk5a-wireless-charg...or-qi-standard-cellphone-tablet-pc-psp-233829 som man ju med glädje skulle montera under nattduks- eller skrivbordet.

    Jag vet att jag läst nånstans (xda?) om nån som rev isär en komplett och fräste in i nån skiva.

    Kompatibilitet kan man ju fundera över men det är ju billiga grejer detta.

    GLHF :sly:

    Sent from my Nexus 10 using Tapatalk 4
     
  20. genjuroSE

    genjuroSE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Samsubng och deras ljud.. Det är så man blir kissnödig av allt droppande.