Problem: Får inte 4G

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av 2infinity, 3 okt 2013.

  1. 2infinity

    2infinity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Tjenare!

    Har tele2 och får inte in 4G på min nya Z1.
    För följt inställningsguiden för Xperia Z på tele2's hemsida:
    http://settings.tele2.com/?operator=tele2se&locale=sv_se (Sony, Xperia Z, GPRS).
    Bytte simkort idag hos tele2 för att ha ett simkort som det står 4g på eftersom jag trodde att det var problemet först, men tyvärr så är det exakt samma fel som innan. LTE preferred är det inställt på också.

    Update:
    När jag går in på *#*#4636#*#* och sedan Mobil Information -> Meny -> Välj radioband. Så har jag bara USA Band att välja från. Har någon annan en Z1 som kan kolla om denne har samma sak? Samt att den står på nätverkstyp WCDMA, om jag ställer om till LTE/GPRS/WCDMA och backar och går in igen så står den på WCDMA igen.

    4G är aktiverat i menyerna.

    Har 4g.tele2.se i APN.

    Har provat att resetta telefonen.

    Update 2:
    Ringde Tele2 och det visade sig att mitt abonnemang var begrännsat till 3G så jag fick lov att smsa beställning av samma storlek på surf som jag redan har så skulle det aktiveras 4G automatiskt innom 24h utan att det kostar något.

    Tack för all hjälp!
     
    Last edited: 3 okt 2013
  2. Buzz

    Buzz Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    14 maj 2010
    Inlägg:
    4 656
    Mottagna gillanden:
    2 019

    MINA ENHETER

    Och du är helt säker på att du är i ett område där det finns täckning med 4G?
     
  3. 2infinity

    2infinity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Yes jag sitter i centrala västerås. Ska dubbelkolla med min sambo. Uppdaterar posten om någon minut.
     
  4. mangie

    mangie Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 maj 2013
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    8

    MINA ENHETER

    Stödjer ditt abonnemang 4g? Jag kan nämligen inte få 4G med mitt (jag har ett äldre Teliaabonnemang).
     
  5. rekoil

    rekoil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Problemet är att Tele2s autoinställningar för Xperia Z1 sätter ditt APN till internet.tele2.se, vilket inte tillåter LTE. Gå in och ändra till 4g.tele2.se så kommer du att få 4G anslutning.
     
    nioh gillar detta.
  6. 2infinity

    2infinity Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2009
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    @mangie
    Jag har ett gammalt abonnemang men hämtade ett nytt simkort så antog att det skulle fungera efter det. Kanske behöver få något ändrat i mitt abonnemang då också?

    @rekoil
    Har ställt in på 4g.tele2.se redan så det är inte problemet.

    Update:
    När jag går in på *#*#4636#*#* och sedan Mobil Information -> Meny -> Välj radioband. Så har jag bara USA Band att välja från. Har någon annan en Z1 som kan kolla om denne har samma sak?

    Har uppdaterat med mer information i orginalposten längst upp.


    Ringde Tele2 och det visade sig att mitt abonnemang var begrännsat till 3G så jag fick lov att smsa beställning av samma storlek på surf som jag redan har så skulle det aktiveras 4G automatiskt innom 24h utan att det kostar något.

    Tack för all hjälp!
     
    Last edited: 3 okt 2013