Gingerbread - Vad vill ni ha... ?

Diskussion i 'Allmänt' startad av tord00, 24 maj 2010.

  1. tord00

    tord00 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ja jag ve, 2.2 kom ut typ för någon dag sedan och jag älskar den verkligen. Känns nästan som natt och dag på fonen nu... men....

    Vad ser ni framför er komma från Google nu?

    Personligen saknar jag en riktigt bra mediaspelare. Kanske som att svära i kyrkan här men jag gillar ju verkligen den som ajFån har. Den är verkligen kompetent bortsett från att den är begränsad till format förstås.

    Bilderna har dom ju gjort riktigt snyggt med nya colooris "Gallery" (eller va den nu heter) appen.

    Får den det så har den ta mig tusan allt!
     
  2. sockan

    sockan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 maj 2009
    Inlägg:
    230
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Finns ^3 musikspelaren om du har vill ha lite mer ögongodis. Ska testa bTunes som ska vara en apple musikspelarklon
     
  3. tord00

    tord00 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jul 2009
    Inlägg:
    258
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Du har rätt. Testade den och den är ju bra mycket trevligare även om det finns en del att jobba på. Tack för tipset!! :-)
     
  4. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 048
    Mottagna gillanden:
    475

    MINA ENHETER

    Precis som tord så hoppas jag att Musik-spelaren ligger högt på prio-listan inför Gingerbread. Faktum är att det är det enda jag kan komma på nu efter 2.2 har släppts. Innan var snabbheten viktigt med, men det är stor skillnad i "flowet" nu. :-)

    Sedan får vi hoppas på att FaceBook släpper en bättre app nu när Eric Tseng har bytt jobb till deras mobil-division. Måtte han hjälpa dem att ge Android lite kärlek!
     
  5. JockeLi

    JockeLi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    173
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    DivX/Xvid och mkv stöd vill jag se i nästa android version, sen känns listan ganska komplett
     
  6. upnorth

    upnorth Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 aug 2009
    Inlägg:
    141
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag vill ha en kompromisslös setup med hårdvara att installera det på; amoled-skärm utan nackdelarna mot TFT-tekniken, unibody, riktigt bra kamera, högtalare liknande Nokias 5800, avtagbart fysiskt tangentbord (så att du slipper välja) osv.

    Nu verkar det iofs som att patent-stämmar-festen kommer att pågå ett bra tag till så jag hoppas att nån tillverkare redan är på väg ut med ett riktigt monster. Typ Desire korsad med X10 Pro Mini?
     
  7. henca

    henca Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 dec 2009
    Inlägg:
    1 322
    Mottagna gillanden:
    197

    MINA ENHETER

    Jag skulle önska mig möjlighet att spela in video med overlay. Då skulle vi få se en massa roliga video-inspelar-applikationer som inte bara lägger in tid och datum i videon ala 80-tals video-kamera utan även annan rolig funktionalitet som t ex hastighet eller kanske rentav en bitmap med nuvarande position utmärkt i en karta.

    Det är idag möjligt att på skärmen presentera video med olika overlayer, men så vitt jag vet kan inte Android spela in video tillsammans med en overlay.

    m v h Henrik
     
  8. Wasabi

    Wasabi Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2009
    Inlägg:
    371
    Mottagna gillanden:
    26
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 3a
    ROM:
    Stock
    Flacstöd. Skiter i allt annat.
     
  9. roxer2b

    roxer2b Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 sept 2009
    Inlägg:
    481
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ett system för att lätt lägga till nya codecs på telefonen.