Uppdatering av Android

Diskussion i 'Allmänt' startad av Mixxertime, 5 okt 2013.

  1. Mixxertime

    Mixxertime Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej!

    Jag har för tillfället en iPhone 4 men har börjat snegla på LG G2, har även läst på lite om Android och har då förstått att Kit Kat 4.4 är på väg och även 5.0 inom framtiden. G2 kommer med 4.2.2 förinstallerad. Är det då möjligt att uppdatera till 4.4, och hur länge kan jag förvänta mig få uppdateringar till Android? iPhone har ungefär 2-3 år, är det liknande eller överges telefonen av LG (är det LG som ger ut uppdateringen eller är det Google?) efter något år?

    Tacksam för svar och er tid, och vill även passa på att be om ursäkt för min okunnighet, då jag antar mycket av detta är basala kunskaper.

    Med vänlig hälsning
    Mixxertime
     
    Last edited: 5 okt 2013
  2. jnsson

    jnsson Operatörsnörd Moderator

    Blev medlem:
    9 jun 2011
    Inlägg:
    28 323
    Mottagna gillanden:
    17 803
    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2, Halebop
    Telefon:
    Motorola Moto G54 5G
    Telefon 3:
    Google Pixel
    Platta:
    Lenovo Tab M9
    Platta 2:
    Huawei MediaPad T5 32GB 4G
    Övrigt:
    Chromecast 2nd Gen, Mi Band 6, Google Nest och Home enheter
    Hej! Angående Kitkat så kommer först o främst Nexus enheter att få det, sedan är det Google Edition mobiler och sist så är det tillverkarna som skickar ut den ca 3-4 månader senare. Hur länge du får uppdateringar till din LG G2 beror helt på LG och inte GOOGLE. Observera att LG har varit VÄLDIGT DÅLIGA på att ge uppdateringar till sina telefoner, dem har varit sist och har kommit ut med uppdateringar månader efter att HTC, Samsung och Sony har släppt sin uppdatering av samma version
     
  3. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    LG har tidigare varit sämst av alla "stora" tillverkare på att uppdatera sina telefoner, men dom kanske har ändrats det vet ju ingen.
    Men vill du ha uppdateringar rekommenderar jag inte LG, köp nästa Nexus isåfall.
     
  4. Mekuso

    Mekuso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jun 2010
    Inlägg:
    358
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Om du får en Androduppdatering till en telefon som inte har "Nexus" eller "Google Edition" i namnet så betrakta det som en trevlig bonus (dvs inget man förväntar sig).
     
  5. holck

    holck Android Apprentice Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    4 504
    Mottagna gillanden:
    513
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Pixel 6 Pro
    ROM:
    Default
    Telefon 2:
    Galaxy Watch 4 LTE
    ROM:
    Default
    4.3 kom i mitten/slutet av Juli. 2 dagar efter presentationen hade min Nexus 4 uppdateringen.
    Ett par dagar senare hade min far, i sin Galaxy Nexus (dvs, förra Nexusluren) uppdateringen.

    Nu börjar företag trycka ut 4.3 i lurarna. LG vet jag inget om men HTC/Samsung är på G.
    Nyligen började rykten från Sony kring uppdateringar komma..

    Så - jag tror det handlar om någon vecka så är många flaggskepp uppdaterade.

    Problemet ligger i att Google kan certifiera nya versionen av mjukvaran innan de
    officiellt visar den. Det gör att det går "fort".
    När vi väl känner till den glömmer vi tiden detta tog - något som, från den dagen, övriga
    tillverkare får börja jobba med sin anpassning och certifiering.

    Detta tar ett litet tag.

    Av alla lurar jag haft (främst Nexus och Sony highend) har dessa uppdaterats väl.
    Däremot säger en del tvärt om så vi får väl se.

    // A