Huawei P6

Diskussion i 'Huawei Allmänt' startad av Hankenstein, 20 sept 2013.

  1. Hankenstein

    Hankenstein Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 feb 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    16
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 13

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Iphone 13
    Telefon 2:
    Huawei Mate 20 pro
    Telefon 3:
    Lenovo P2
    Platta:
    Ipad
    Ingen tråd om denna lur??

    Vad är era erfarenheter om den? Funderar på ny mobil till frugan. Hon har en Xperia Arc S som hon gillar skarpt men minnet är katastrof. Den blir ju full efter några app.uppdateringar bara.

    Hur är Huawei P6 rent generellt?
     
  2. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Hankenstein gillar detta.
  3. tias

    tias Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 nov 2009
    Inlägg:
    129
    Mottagna gillanden:
    28
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Oneplus 6
    Platta:
    Lenovo tab 4 10 plus
    Info:
    Updates suger. aldrig lenovo.
    Har en kompis som köpte en för ca tre veckor sen, jag tyckte personligen att han skulle ta en av Sonys Xperia modeller istället men han valde ändå att ta Huawien och han är sjukt nöjd med den efter tre veckor användande. Så det är nog bara ner och handla så frugan din blir glad. Finns ju ingen NFC och 4g men tror nog att dom flesta klarar sig utan det ;) batteriet på 2000 är ju lite mesigt, men min polare vill ha en mobil så att han kan lyssna på musik (spotify )på jobbet och det klarar den av en arbetsdag.
     
    Hankenstein gillar detta.
  4. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Köpte en för drygt en vecka sen. Är väldigt nöjd hittills, enda ag inte gillat är Huaweis launcher men det är ju lätt att byta, var även hyfsat lätt att roota, skanas custom roms än så länge men det är på gång. Batteritiden var jämförbar med min tidigare Blade 3 vilket innebär att jag kan spela ca 10 timmar musik på jobbet samt surfa lite på rasterna utan att den är död när det är dags att gå hem
     
  5. Goldstar

    Goldstar Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 maj 2011
    Inlägg:
    376
    Mottagna gillanden:
    29

    MINA ENHETER

    Någon som hittat en bilhållare till denna telefon, har haft riktiga hållare till alla mina andra, ogillar universalhållare, och vill helst ha aktiva hållare?
     
  6. s500i

    s500i Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2013
    Inlägg:
    90
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

  7. Xdroid

    Xdroid Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 jul 2010
    Inlägg:
    514
    Mottagna gillanden:
    116
    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Fello
    Telefon:
    Samsung Flip 5
    Telefon 2:
    Samsung Note 10+
  8. MrDTS

    MrDTS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej

    Hur fungerar era P6 är väldigt sugen på en, tycker den är snygg o verkar vara den minsta med 4,7" skärm.

    Men har läst på utlänska forum att de har problem med:
    Wi-Fi som går upp o ner hela tiden ?
    minneskort som inte fungerar i den ?
    Det blir lätt repor på den ?
    Låg volym ?

    Sen fanns det lite till, men alla telefoner har ju massa fel när man läser på forum.
    Ni som haft den ett tag, har det släpps några uppdateringar till den ?

    Med vänlig hälsning
    MrDTS
     
  9. mfm

    mfm Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2012
    Inlägg:
    2 293
    Mottagna gillanden:
    271
    Telefon:
    Samsung Galaxy S4

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S4
    Nu har jag ingen P6 men svarar ändå.

    Det är ett av Huaweis flaggskepp och den använder Huaweis egna processor, detta talar för att man kommer uppdatera den ett bra tag (med fixar och nya funktioner då, att man kommer uppdatera till Kitkat bara för att få ett högre versionsnummer i Om-rutan är nog inte så troligt).

    Honor 2 släpptes innan P6 och har samma processor, och den uppdateras fortfarande, den senaste uppdateringen till den kom 20 December. Den senaste kinesiska uppdateringen till den P6 som borde vara samma som säljs här är från 30 November.

    Jag gissar att det inte är några problem med minneskort, är alltid någon som hittar något skumt kort som inte fungerar. Wifi fungerar utmärkt på flickvännens Honor 2 och jag gissar att det är samma på P6.
     
  10. FABRiKEN

    FABRiKEN Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 maj 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Huawei P6, prisværd som fan!

    Mer mobil før pengarna finner du inte just nu. Køpte min før två veckor sedan och ær otroligt nøjd. Køpte min i norge før 1995. Batteriet håller som sagt enkelt før 1 dag. Nackdelen som jag har mærkt æn så længe ær att den kan bli ganska varm på høger sida vid kraftigt anvændade (typ tunga spel och film i høg kvalle). Men det irriterar mig inte alls. Den ær værldens tunnaste smartphone så det kan jag gott førstå att den blir lite varm.
    Det medføljer ett skal som ær helt ok. Detta ær nice eftersom det kan vara ganska svårt att hitta tillbehør till denna underskattade produkt.

    Men som sagt, most bang for the buck!
     
  11. MrDTS

    MrDTS Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 maj 2012
    Inlägg:
    9
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    covers

    Hej

    Någon som vet hur man får med Album omslag till telefonen ?,
    har fört över cd skivor som jag har till datorn, med windows media player och där finns omslagen, men när jag för över till telefonen så är det bara vit omslag, vet att jag hade liknande problem med min HTC telefon förut, tillslut hittade jag på HTC där man hämtade omslagen, men som sagt så hittar jag inget på P6 ?

    MrDTS