Diskussion: Första intryck... vi som har den

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av macedon2000, 28 sept 2013.

  1. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    fått hem en ny svart nu, ska testa om ett tag se om man kan ringa. :)
    Kan ju vara NetonNet som gjort en grå import från helt fel ställe på den vita denna gång. :)
    Vit när NetonNet tog ut dom fanns inte ens på andra ställen då, men just nu sitter man ju bara och tänker hur ett gäng mobiler kunnat ha ett sånt "större" fel.
     
  2. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    hehe, börjar tror det är jag som har otur om det fungerar för alla andra här :) För har samma problem på denna som jag tog från ett helt annat ställe.
     
  3. teambirger

    teambirger Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2011
    Inlägg:
    115
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Galet nöjd med allt, men....

    Mycket låg ljudvolym via blutooth i bilen. Nån mer med samma problem?

    Hur fixar man detta? Var tvungen att lyssna på radio i stället för spotify:(
     
  4. stinky06

    stinky06 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 okt 2013
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Okej... nu har jag visserligen gått från en iphone 3gs men har bekantat mig med iphone 5 så jag har nått att gämföra med.

    För mig är det som "stort" steg från 3gs

    Det jag tycker är positivt är:
    1. Allt flyter utan lagg och öppnar videor och webbsidor fortare än iphone 5 under samma nät.

    2.Ljudet ur hörlurs utaget är mycket fint! Men inte super hög volym, för mig räcker det utmärkt medhörlurar.

    3. Batteritiden är mycket bra och har inga problem där,
    Har ca 5 timmar med skärm tid(pilla runt, surfa) samt spotify samtidigt med drygt 30% kvar.

    4. Nu är jag inget fotto freak. Så vad gäller kameran får man titta själv. Men jag vart mycket nöjd medbåde video, fotto, panorama. Spec den optiska bild stabilisatorn gjorde under... och man kunde verkligen se att efter den focuserade så vart det super stabilt!

    5.. Skärmen.... oj oj, den är fantastisk. Mycket bra bild vid hd youtube, netflix etc, det är den bästa skärmen enligt mitt tycke av topp telefonerna.. jämförde alla sida vid sida i butik. Inga problem med vinkla heller..

    Negativt...
    1. ljudet är mycket lågt för output till stereo etc via hörlursutgången, dock mykt bättre med lurar... men värt att tänka på!

    2 ljudet ur dom.externs högtalarna är mediokert, men låter klart och fint utan distortion, men inget utöver det vanliga

    Slutsats.
    Med mina krav är detta en lur som får topp betyg från mig, har inget spec att klaga. Priset går ju inte att klaga på heller

    Undrar ni nått är det bara fråga!
     
  5. Träsmak

    Träsmak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har samma problem med min. Har provat med 3st olika simkort från 3 med samma resultat. Men när jag stoppade i ett från Telia så funkar det utan problem. Kan någon med 3 bekräfta att det funkar ?
     
  6. PKD

    PKD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Alltså ... det är ju ett ganska katastrofalt fel om ni inte kan ringa eller ta emot samtal i telefonen. Kan det bli mer grundläggande än så, liksom? Är väldigt sugen på den här mobilen, men det här problemet med 4G/3G får mig ju verkligen att fundera.
     
  7. bengbeng

    bengbeng Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jul 2010
    Inlägg:
    288
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Du kan ju starta en tråd med problemställningen 3g/4g problem, så kan folk skriva vilka operatörer dom har, nytt/gammalt simkort etc. Så kanske man kan köra uteslutningsmetoden.

    Skickat från min LG-D802
     
  8. xlightan

    xlightan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Ända jag har problem med är LGs menysystem. Kommer från S3 LTE med AOSP. Tyvärr blev jag tvungen att pensionera min S3 efter en blöt kväll i Köpenhamn.

    När det kommer custom ROMs så lär LGs skit åka ut illa kvickt. Annars en trevlig telefon, bra kamera och grym batteritid.
     
  9. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    På vilket sätt? Du läste dagens artikel on att du kan byta mellan full lista och kategorier?
     
  10. xlightan

    xlightan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 aug 2010
    Inlägg:
    214
    Mottagna gillanden:
    20
    Telefon:
    SGS 21 Ultra

    MINA ENHETER

    Telefon:
    SGS 21 Ultra
    Platta:
    Lenovo A10-70
    Känns bara ovant med ljust tema/upplägget. Ja det var det första jag ändrade. Är van vid AOSP då jag kört det på alla mina enheter :-)
    Gillar inte det "ljusa" upplägget, känns som att jag inte hittar haha.
     
  11. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Jag har precis samma problem med min Htc One med simkort från 3. Tror 3 är boven här faktiskt. Detta startade precis innan helgen.
     
  12. wmb

    wmb Android Hedersmedlem

    Blev medlem:
    19 okt 2009
    Inlägg:
    7 017
    Mottagna gillanden:
    1 958
    Operatör:
    Halebop

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Beskriv problemet lite basic och vad man faktiskt ska prova

    LG G2
     
  13. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Var lite snabb med att skriva hehe.. Problemet som är för mig är att ingen kan ringa mig fast min mobil (Htc one) är på och simkortet istoppat. När jag sen ringer ett samtal så går mobilen ner från 4g till 3g och de blir ett ljud från högtalaren typ "bip" sen stängs samtalet av. Det kopplar liksom aldrig upp. Därefter går det att ringa/ta emot samtal utan problem. Tror som sagt det är 3s simkort det är fel på och inte G2:an eller min One. Ska tilläggas att jag aldrig haft det här problemet på någon smartphone förut och detta uppstod för endast ett par dagar sen när en kompis skulle ringa mig och det ej fungerade.
     
  14. dwiz

    dwiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kategorin Hem är min största batterislukare. Hur kan man strypa den? Jag har inga
    widgets förutom klocka igång.
     
    Last edited: 6 okt 2013
  15. Träsmak

    Träsmak Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 mar 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag pratade med 3 för ett tag sen och deras nät har tydligen strulat några dagar. Fast de har inte skrivit ut det på hemsidan dumt nog.
     
  16. PKD

    PKD Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 mar 2013
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Låter ju som att det är 3 som är boven då, ja. Och det kanske känns troligare än att LG skickat ut en hel bunt telefoner som man inte kan ringa på. Fast det var väl någon tidigare i tråden som testat med olika SIM-kort?
     
  17. Ariozo

    Ariozo Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    80
    Telefon:
    Google Pixel 2 XL

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Google Pixel 2 XL
    Telefon 2:
    iPhone X
    Platta:
    iPad Pro 2017
    Har ju testat i någon dag nu, men verkar som det är 3. ROliga är att jag provade ju även med Tele2 och telia men polaren jobbar på tele2 och sa dom hade haft några som varit in med samma problem.
    Men på tele2 ska problemet vara löst nu, ska kolla med Tre imorgon vad dom säger. Hade det bara varit Tre hade jag inte sagt så mycket men testade typ allt för att kolla om det verkligen kunde vara så illa att just g2 hade problemet. Men idag har andra fungerat men Tre strular fortfarande, och då även på min Z1:a så man kan nog säga att det är ett OP fel. :)
     
  18. joese

    joese Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Exakt det problemet hade jag med Halebop och SGS3 LTE. Efter några turer med Telia bekräftade de att de hade något fel med just Halebop, 4G och SGS3 LTE. Fick pengarna tillbaka för telefonen.

    4G används bara till data, så när du ringer är det naturligt att telefonen går ner på 3G. Låter som det måste vara något i operatörens nät som är trasigt eftersom du kan ringa efter ett misslyckat samtal över 3G.
     
  19. Prelow

    Prelow Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 aug 2011
    Inlägg:
    2 688
    Mottagna gillanden:
    258
    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb

    MINA ENHETER

    Telefon:
    iPhone 12 Pro 256gb
    Telefon 2:
    iPhone 6S
    Telefon 3:
    Htc Desire, SGS2+
    Platta:
    iPad Pro ”11
    Jo precis, men det är ju inte bara jag som har det här problemet. Och det uppkom även för bara ett par dagar sen.. Lite konstigt tycker jag
     
  20. dwiz

    dwiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Använder ni skärmskydd?