Fråga: galleri äter ström

Diskussion i 'Galaxy Note 2 LTE' startad av jeensa, 9 okt 2013.

  1. jeensa

    jeensa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Hej har lite fundering på min batteriförbrukning. Tog ur laddaren, lämnade telefonen på bordet drygt en timme utan att använda den, ser sedan att galleri sugit 13% av förbrukningen (4%) på den timmen. Bytte minneskortet till ett nytt samsung 16gb för 2 månader sedan. Är det normalt lr har jag nåt knas i min galaxy note2 lte?
    Mvh jensa
     
  2. Rodin69

    Rodin69 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2011
    Inlägg:
    55
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Det känns som att telefonens energiförbrukning är lite humörsstyrd. I bland drar den under 2% i timmen "på tomgång", och i bland runt 4%. För min del har det en betydande skillnad om wifi är påslaget eller inte. Jag tycker dock att det verkar konstigt att galleri skulle hamna i topp över batterislukarna när telefonen bara ligger där. Prova att göra om testet och låt wifi vara avstängt för att se hur stor skillnad det blir.

    Skickat från min GT-N7105 med Tapatalk 4
     
  3. jeensa

    jeensa Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 nov 2011
    Inlägg:
    441
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    hade bara vanlig 3g påslaget, ej wifi... nytt minneskort sedan 2månader åxå. lite skummis detta...
     
  4. 220volt

    220volt Master Of Puppets Hedersmedlem

    Blev medlem:
    26 maj 2012
    Inlägg:
    7 551
    Mottagna gillanden:
    8 822
    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tre
    Telefon:
    Galaxy S23
    Övrigt:
    Chromecast 1 & 2
    Mitt galleri drar också massa ström när jag kollar batteristatus, även Allshare drar en massa trots att jag inte ens har den funktionen på