Problem: Google Play problem

Diskussion i 'Galaxy S Plus' startad av Nappandroid, 4 jul 2012.

  1. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Hej! Har en Samsung Galaxy S Plus och helt plötsligt har den vägrat att hämta hem appar. Får upp ett felmeddelande om "fel 905". Vad menas med detta? Hur ska jag få det att fungera igen? Det har varit så här sedan igår och det har inget med mitt internet eller Google Play i allmänhet att göra för jag kan ladda hem appar i en annan telefon jag har och den är också ansluten till samma nätverk. Hjälp och råd!
     
  2. Dickis

    Dickis Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2012
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Fick samma problem efter att jag hämtade ut min telefon från service. Tror det är nåt som inte funkar med Google Play.
    Du kan göra såhär: Gå till Inställningar -> Program -> Hantera Program. Leta upp Google Play Butik. Klicka på den och välj Avinstallera uppdateringar. När det är klart har du förra versionen av app-butiken, Market. Då går det att hämta appar.
     
  3. alatan

    alatan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 jun 2011
    Inlägg:
    83
    Mottagna gillanden:
    27
    Telefon:
    Huawei P10

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei P10
    Info:
    Min primära telefon.
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S3
    ROM:
    Omnirom CM 10.1 Android 4.2.2
    Info:
    Används mycket sällan.
    Telefon 3:
    Nokia 3310
    Hade samma problem, gjorde som Dickis och sen installera jag Play butik igen så nu funkar allt
     
  4. ekimzaid

    ekimzaid Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 apr 2010
    Inlägg:
    2
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Gjorde precis som ni sa och det fungerade. Frågade mig själv hur man skulle installera playbutiken igen men det var inga som helst problem. Jag startade om telefonen och tryckte på play ikonen då uppdaterades allt på en gång. Så här står det på googles hjälpforum. "Missing both Android Market and Google Play. If you're missing both the Android Market app and the Google Play Store app, please reboot your device (turn it completely off and back on), and wait 15 minutes for the device to re-update to Google Play."

    Tack för hjälpen!
     
    Last edited: 13 jul 2012
  5. ttr

    ttr Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    .

    Har samma problem, försökt med alla tips men inget fungerar..
    vad kan man mer testa?