Guide: Temasek CM10.1 & CM10.2 Kernel [12.08.13]

Diskussion i 'Galaxy S3 - ROM-filer och utveckling' startad av masze, 5 jul 2013.

  1. Heffaklump

    Heffaklump Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Hej,

    Lite hjälp eller i alla fal lite råd hade jag behövt.

    Ska för första gången gå ifrån stockrom (på min SG3, har tidigare lagt in andra roms på min galaxy tab). Men jag vill gå till [4.3][OFFICIAL] LiquidSmooth v2.10 samt byta kernel till till Temasek's kernel efter en post jag såg ifrån Masze. https://swedroid.se/forum/showthread.php?t=97490

    Jag vill spara batteritid med andra ord.

    Jag vill däremot ha möjligheten att gå tebax till allting stock samsung. Har först kört både TB backup och CMW backup. Är det allt jag behöver ifall något skiter sig och jag måste lägga om allt? Har även gjort lite random backups på vissa program etc.

    Tips och annan information uppskattas! Har använt odin efter guider från andra och även lekt lite med CMW. Telefonen och rotad och redo för att ge sig ut på nya äventyr :P

    PS: Vilket är bästa sättet att installera allting?
    Mvh
    Heffa
     
  2. Heffaklump

    Heffaklump Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2011
    Inlägg:
    52
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    *Bump*

    Och vad behövs egentligen för en Nandroid backup? Räcker TB och CWM för att få tebax både rom och modem (kernel?)?
     
  3. mOcus

    mOcus Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 feb 2010
    Inlägg:
    101
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Har använt denna rom sedan igår och jag är riktigt imponerad över hur bra den funkar. Inga problem alls. Dock så får jag inte till det där med Facebook status och profilbilder bland mina kontakter. Har ni lyckats? Isåfall hur sjutton gör man?

    Sent from my GT-I9300 using Tapatalk
     
  4. mEmNiC

    mEmNiC Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2011
    Inlägg:
    259
    Mottagna gillanden:
    23

    MINA ENHETER

    Temaseks rom har inte den funktionen, vad jag vet iallafall. Sök efter "Facebook synk" på playstore så kommer det upp massa alternativ :)

    Foshitles
     
    mOcus gillar detta.
  5. jompzan

    jompzan Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2010
    Inlägg:
    80
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    om man har senaste cm10.2 kernel.. kan man lägga in cm11 då? om man vill ha en nyare?
    Kör Liquidsmooth, en version som skulle ha kommit efter 2.10.. (3.0beta.)

    Skickat från min GT-I9300 via Tapatalk