Problem: skärmen låser sig flera gånger per dag

Diskussion i 'One X - Allmänt' startad av Legndn, 11 okt 2013.

  1. Legndn

    Legndn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej,
    För några dagar sedan har min HOX börjat låsa sig. För att förtydliga, skärmen (samt skärmknapparna) slutar reagera på tryck men volymknapparna och av/på knapparna fungerar felfritt. Det som är konstigt är att program och mjukvaran fungerar hur "bra" somhelst, exempelvis byter klockan minut precis som vanligt och inkommande samtal, sms osv fungerar men skärmen reagerar när man trycker. Detta händer flera gånger varje dag och oftast måste jag starta om mobilen för att den ska fungera igen.

    Ber om ursäkt för uppsatsen men Har försökt söka mig till en lösning på problemet utan resultat och nu börjar jag bli desperat.

    Låter det som ett mjukt eller hårdvarufel? Köptes i april 2012 så garantin är ju körd men kan man lämna in för reklamation?

    Oerhört tacksam för alla svar.

    Mvh
    Legndn
     
  2. johnconnor

    johnconnor Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 apr 2012
    Inlägg:
    1 607
    Mottagna gillanden:
    393

    MINA ENHETER

    Du borde ha ännu ett år kvar på garantin.
     
  3. Legndn

    Legndn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    OK, det skulle ju vara det bästa. Den har nu även gått in i "säkerläge" en gång men problemet har ändå dykt upp men inte lika ofta.

    Detta borde vara ett typiskt garanti ärende?
     
  4. Pellefunk

    Pellefunk Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 aug 2013
    Inlägg:
    34
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min S4 Active beter sig exakt lika dant, men jag har ingen lösning tyvärr :(

    Skickat från min GT-I9295 med Tapatalk now Free
     
  5. Naforce

    Naforce Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har exakt samma, började i lördags kväll.. någon aning om vad man skall hitta på? Jag har låst upp mobilen, skulle köra customrom men blev aldrig av, har jag någon garanti kvar då?
     
  6. Legndn

    Legndn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Jag lämnade in min telefon för garanti häromdagen, precis som någon skrev har man 2års garanti hos HTC. Hoppas dom kan lösa problemet. Återkommer när jag får tillbaka den.
     
    Naforce gillar detta.
  7. Legndn

    Legndn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Fick precis mail om att jag kan hämta telefonen. Dom har bytt mainboard och display. Måste säga att det var snabbt marscherat. Trodde lätt att det skulle ta 4 veckor. :):):)
     
    Naforce gillar detta.
  8. Legndn

    Legndn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Allt fungerade perfekt gällande skärmen men on/off-knappen hade slutat fungera vilket var väldigt surt (så var det alltså inte när jag skickade in den).

    Så jag fick skicka in den igen... Men om det tar 1 vecka att byta display så borde det ta ca 1 dag att byta knapp.
     
  9. -WR-

    -WR- Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 mar 2010
    Inlägg:
    1 081
    Mottagna gillanden:
    117

    MINA ENHETER

    så vad är status på det här nu?
     
  10. Legndn

    Legndn Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 nov 2010
    Inlägg:
    20
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Sorry, har glömt att uppdatera. Hämtade mobilen i slutet på förra veckan. Dom hade inte delarna inne när jag skickade in den andra gången.. är sjukt glad att ha mobilen tillbaka :)