Note 8.0 forum?

Diskussion i 'Samsung' startad av Amel, 8 okt 2013.

  1. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Undrar lite varför det inte finns något note 8.0 forum här på swedroid? Är plattan så bra och felfri? Eller vill helt enkelt ingen ha den?

    Skickat från min HTC One X via Tapatalk 2
     
  2. llama

    llama Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 jan 2012
    Inlägg:
    1 755
    Mottagna gillanden:
    309
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    Nexus 6p
    Platta:
    Nvidia Shield K1
    tror bara att intresset är svalt, de flesta här köper kinaplattor, nexus 7 eller high end plattor. tror att resterande plattor representerar 1% av användarna.
     
  3. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ok. Där ser man. Har läst en del på xda och så. Plattan verkar ha väldiga strul med 4.2.2 med pennan och att batteri tiden inte är så jätte bra. Får verkligen tänka om om jag ska köpa plattan eller inte. Har redan en strul platta hemma (asus tf300t).

    Skickat från min HTC One X med Tapatalk now Free
     
  4. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
    Just nu är den plattan bra dock, men så har vi inte fått den uppdateringen heller. Jag har ärligt talat inte brytt mig om uppdateringen då plattan är så bra som den är just nu enligt mig
     
  5. genjuroSE

    genjuroSE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Tack för denna info. Verkar inte vara en viktig produkt för Samsung.. Kanske man ska se upp för denna!
     
  6. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Verkar vara så. Dock så finns det inget bättre alternativ om man vill ha en spen. Och det är den jag är intresserad av. Och alla note funktioner.

    Skickat från min ASUS Transformer Pad TF300T via Tapatalk 2
     
  7. genjuroSE

    genjuroSE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Exakt! Något i Note-serien är mycket intressant just nu.
     
  8. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Ta en titt på den nya Note 10.1 2014. Har haft min sen i fredags och den är rätt häftig! Tycker Note 8 är lite dyr fortfarande för att ha rätt medelmåttiga specs. För att inte tala om den gamla Note 10.1......
     
  9. genjuroSE

    genjuroSE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Håller med om prissättningen. Jag är lite nyfiken på prestandan på nya Note 10.1. Tidigare iterationer har ju aft bra specs men interfacet har laggat mycket. Hur upplever du din nya Note?
     
  10. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Jo tycker det går rätt segt ibland, men vad ska man jämföra med? Har inte mött en platta som inte är irriterande seg.

    Note 10.1 ipad 3 Xperia Z - ALL CRAP!

    Tror och hoppas verkligen att den ska kunna flyga med hjälp av uppdateringar. På XDA har några fått en uppdatering som tar bort allt lagg, påstås det. Prollen har samma prestanda syntetiskt som S800 modellen, och den laggar inte.

    Men jag är extremt kräsen också, så väntar på mer feedback från andra användare. Tycker bara att plattor generellt inte är så polerade som telefoner är vid detta laget.
     
  11. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Håller med om lagg där. Tycker inte om lagg alls. Hellre att det är segt än snabbt med lagg.

    Skickat från min HTC One X med Tapatalk now Free
     
  12. genjuroSE

    genjuroSE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Detta är förvånande för mig. Jag har aldrig ägt en platta, så att man får räkna med lag låter ju f*cked up o_O

    Kanske håller mig till telefoner då.. Jag tycker mobiler går lite segt ibland också, så om plattor är värre, blir man inte så sugen.
     
  13. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Du kan ju hänga kvar och se vad andra skriver. Tycker inte att telefoner som HTC One, SGS 3 och 4 har haft några problem med att vara laggiga och sega på det sättet jag tycker plattor är det.

    Bara stör mig 7kt mycket på saker som att när man trycker igång plattan på Power eller hem-knappen, så tar det en sekund innan den vaknar. Det tar länge ibland innan den ansluter till ens nätverk etc. På en Tab 3 hade jag inte brytt mig, men när jag betalar premium då ska allt bara vara bäst. Därför jag nästan alltid blir besviken på Apples prylar, då jag har skyhöga krav när jag betalt så mycket man gör för deras produkter.
     
  14. genjuroSE

    genjuroSE Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 jun 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Detta är ju inte acceptabelt! Låter som Galaxy Gear, en klocka som det tar någon sekund att starta displayen på...... :(
     
  15. paulreedsmith

    paulreedsmith Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 sept 2011
    Inlägg:
    1 419
    Mottagna gillanden:
    439

    MINA ENHETER

    Fick en 15mb uppdatering nu på morgonen så förväntar mig att allt ska flyta bättre. Verkar lovande hittills. Du kan ju hoppa över till Note 10.1 tråden om du vill fortsätta läsa om utvecklingen.
     
    genjuroSE gillar detta.
  16. Amel

    Amel Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jul 2012
    Inlägg:
    432
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Får nog göra det. Vill som sagt inte ha en dum platta till. Min asus platta var den sämsta teknik prylen jag köpt hittills.

    Skickat från min HTC One X med Tapatalk now Free