Diskussion: Batteritid

Diskussion i 'G2 - Allmänt' startad av flipp, 6 sept 2013.

  1. wMathy

    wMathy Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 apr 2010
    Inlägg:
    407
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    "Android-system" drar mer än 50% för mig. Någon som har någon koll på hur man får bukt med det? Läste lite att folk force stoppat, men förstår inte riktigt hur man ska göra det eftersom det inte är en app? :)
     
  2. nyberabb

    nyberabb Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 okt 2013
    Inlägg:
    89
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    ni som pratar om batteritiden, hur ofta laddar ni, när jag löper ny mobil nu förväntar jag mig ungefär samma som idag, laddar under natten, alarm ringer 5.35(Mobil av ladning) spotify till och från jobb ca 40min tur och retur, nyhetssurfande, twitter, nån YT video och ca 10 samtal per dag, hem och sätter mobilen på ladning när jag lägger mig och sover runt 22.55

    så ser en ungefärlig dag ut, hur borde inte vara någr problem med bateritiden då?
     
  3. wargreymon

    wargreymon Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 sept 2012
    Inlägg:
    1 878
    Mottagna gillanden:
    530

    MINA ENHETER

    Mestadels surfande, och lite twitter, youtube etc får jag runt 9 timmar skärmtid. Beror på så klart hur tunga sidor du är på och ljusstyrka (jag kör 20% inomhus).
     
  4. HakanF

    HakanF Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 feb 2012
    Inlägg:
    69
    Mottagna gillanden:
    21
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 8 Pro
    Platta:
    HTC Nexus 9
    Platta 2:
    Samsung galaxy TAB (P7500)
    Alltså min batteritid är helt outstanding. jag har just nu 35% batteri kvar och då tog jag den ur laddaren onsdag morgon 06:30.

    Jag lyssnar på spotify när jag tränar. Sufar lite då och då, spelar lite spel etc.. normal användning men även vid hård så användning så ser jag inte att jag skulle behöva ladda den mer än varannan natt just nu.

    Jag kör 60% ljusstyrka konstant, 4g igång osv. jag gör mao inga åtgärder för att dämpa batteriåtgången.
     
  5. itr888

    itr888 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 nov 2011
    Inlägg:
    260
    Mottagna gillanden:
    66

    MINA ENHETER

    hade 40 % kvar när jag la mig igår och det är 17 timmar som den har vart igång och med spel och surf. Helt otroligt..

    Gamla Galaxy Nexus med stora 2000mA batteri dog innan man han sluta jobbet.

    G2 :)
     
  6. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    Jag har efter att ha tagit bort LGs övervakning och Googles övervakning hamnat i ett läge där min telefon drar ca 2/3% (0,67%) batteri i timmen. Detta är inklusive mailsynkningar, exchange, chatt och andra live-tjänster igång. Under denna tid så har jag även igång en del annat. Radion ligger ansluten på 4G/LTE, men datatrafiken går via WiFi som är aktiverat hela tiden och dessutom anslutet när jag befinner mig hemma eller på jobbet. Bluetooth är igång, emn inte aktiv annat än i bilen på väg till arbetet.

    Helt makalöst. I praktiken så kommer jag att klara ca två dygn (två dagar och en natt) tungt användande (med mycket skärm) och ca fyra dygn (tre nätter) lätt användande på en enda laddning.

    Det går att göra mer (stänga av data helt på natten osv), men detta får räcka ett tag...

    Nästa steg är istället att roota så att jag med automatik (app) kan:
    - byta till 2G/3G enbart när jag är på WiFi (då jag har halvkass 4G/LTE-täckning hemma), detta gör nog att fler samtal kommer fram också - en del samtal tappas då CS fallback från LTE inte alltid lyckas). Detta skulle nog spara lite batteri också.

    Kan ju också börja automatisera Bluetooth, så att det bara är aktivt när jag inte är på WiFi, samt om inkommande eller utgående samtal initieras.

    Osv...
     
  7. pata88

    pata88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vilka appar är det man ska frysa/ta bort för att få bort LG övervakning och Google?

    Skickat från min LG-D802 med Tapatalk 4
     
  8. pacman

    pacman Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 aug 2009
    Inlägg:
    846
    Mottagna gillanden:
    60

    MINA ENHETER

    pata88 gillar detta.
  9. dwiz

    dwiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Ruskig drain inatt. La mig 23 med 45 procent. Vakna 05 med endast 4 procent kvar. Oroväckande?
     
  10. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    tja... vad rapporterar den som källa på drainet då?
     
  11. dwiz

    dwiz Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2011
    Inlägg:
    76
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Min batteriapp visar inget konstigt. Men interna batteri rapporten säger Android system.
     
  12. joese

    joese Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    La mig 22 med 30% och när jag vaknade vid 7 var telefonen död. Det jag gjorde igår var att stänga av MLT.
     
  13. Andy.da.wohoo

    Andy.da.wohoo Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 okt 2013
    Inlägg:
    47
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Drar det alltså mer batteri att stänga av MLT?
     
  14. Andresin

    Andresin Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jun 2009
    Inlägg:
    691
    Mottagna gillanden:
    114

    MINA ENHETER

    Nej, det tror jag inte. Min drog orimligt mycket batteri och hade location bla bla wakelock. Jag slog av åtkomst till min position och MLT. Jag slog också av 4G som jag inte har tillgång till och efter detta drar den inte orimligt mycket batteri.
     
  15. joese

    joese Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2013
    Inlägg:
    133
    Mottagna gillanden:
    7

    MINA ENHETER

    Vet ej, men det är den enda förändring jag gjorde. Tidigare har den dragit några få procent per natt.

    Sent from my LG-D802 now Free
     
  16. hallonballon

    hallonballon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Har också stängt av det där MLT, samt location service. Verkar faktiskt ha hjälpt :-) Men vad är detta för något - Widevine keybox - som käkar upp mitt batteri?
    [​IMG]
    Googlade runt lite och hittade något om DRM skyddad lagring. Vad kan jag ha för nytta av den? Jag kör bara Spotify och Netflix, som jag tror kan tänkas ha använda detta. Vad tror ni som är mer insatta? :-)
     
  17. kruso

    kruso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Jag frös LGFOTA.apk och från att android-system stod för ungefär 25% av batteriförbrukningen är den nu istället lugn vid 12%. Hoppas det är min väg till 8h screen on time.
     
  18. pata88

    pata88 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jan 2011
    Inlägg:
    208
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Vet du vad den har för funktion?

    Skickat från min LG-D802 med Tapatalk
     
  19. hallonballon

    hallonballon Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 okt 2013
    Inlägg:
    116
    Mottagna gillanden:
    12

    MINA ENHETER

    Jag skulle gissa på att det är för "over the air" uppdateringar. Kanske slutar dessa fungera efter att man frusit den? :O
     
  20. kruso

    kruso Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 jul 2012
    Inlägg:
    298
    Mottagna gillanden:
    19

    MINA ENHETER

    Kom på att jag även fryst LGDMSCLIENT.apk och LGUPDATECENTER.apk Hoppas det håller i sig. Om firmware släpps är det ju bara att tina.