Clash of Clans för Android

Diskussion i 'Spel' startad av ZeD, 1 okt 2013.

  1. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Hej allesammans.

    Ville bara komma med nyheten att Supercell till slut äntligen förstått att framtiden för mobilspel är Asien och för att komma åt den gigantiska marknaden som finns i dessa länder måste man finnas på Android.

    I Kanada och Finland kan man nu ladda ner en beta av CoC ifall man sitter på en av de ännu så länge få utvalda telefonerna/plattor som hittills får vara med och leka. Själv har jag fått tillgång till betan och kan gladeligen meddela att det fungerar finfint (lite lagg på min maxade TH7 bas, inget lagg på mindre baser) och att det går busenkelt att linka din iDevice till din Android och spegla din bas. Dock är det viktigt att meddela att denna linkning måste ske innan du nått TH4, då din Android blir permanent kopplat med Google Play.

    Som det känns nu skulle jag tro att Supercell börjar bli redo att rulla ut på en större marknad men samtidigt vill de ju inte erbjuda en lika buggig och undermålig produkt som de konkurrenter som släppt CoC-kloner på Android tidigare, så vi får se när den kommer.
     
    Last edited: 1 okt 2013
  2. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    har bara spelat Jungle Heat, hur pass väl står sig orginalet med Jungle heat?
     
  3. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ja du, jag vet inte riktigt hur jag ska uttrycka mig men det är en eon mellan dessa båda spel. CoC är ett välpolerat spel med ett fungerande och socialt namnsystem, Jungle Heat är det inte. Jag har dock en Command Center 7 bas i Jungle Heat men förstår inte varför detta spel ska fortsätta existera efter att CoC rullas ut globalt i Play-store.

    Skickat från min Nexus 4 med Tapatalk 4
     
  4. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Spelet finns ute för oss i Sverige nu :)
     
  5. JohnnyMann

    JohnnyMann Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 jan 2012
    Inlägg:
    508
    Mottagna gillanden:
    125

    MINA ENHETER

    Men vilken är vilken?
    Hittar 2 st
    Clash of Clans och Clans Clash: League of Shadows?
     
  6. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Clans Clash är en mindre bra klon. Du skall hämta hem Clash of Clans och försäkra dig om att utgivare är Supercell. I och med att det tagit så länge för SC att släppa en klient för Android så har ett flertal skumma utgivare släppt fakeappar som försöker få dig att ladda ner andra saker eller helt enkelt bara ge dom 5 stjärnor i Play-store.
     
  7. Pbateman

    Pbateman Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 feb 2010
    Inlägg:
    200
    Mottagna gillanden:
    35

    MINA ENHETER

    Gött, slipper man använda frugans Ipad nu.
    Segt att börja om från början bara :D
     
  8. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Du behöver dock inte börja om från början, du kan linka ditt Game Center konto till ditt Google Play konto och köra samma by i dina båda enheter.

    Gå in i meny och välj linka by, din iPad är det som kallas för 'old device' välj sedan linka till annan enhet och kör igång spelet på din android (du måste kört igenom tutorial först) och välj linka igen men denna gång 'new device' skriv sedan in den kod som öppnats på din iPad och din gamla by laddas automatiskt ner till Gogle Play.

    Tänk på att göra detta innan du nåt TH4 då din nya by automatiskt bränns in på din G-Playkonto.
     
  9. falkinski

    falkinski Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 aug 2009
    Inlägg:
    892
    Mottagna gillanden:
    56

    MINA ENHETER

    Är det meningen att ens soldater ska försvinna när man har attackerat någon? Känns segt att köpa nya inför varje attack?
     
  10. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Ja och det tillhör strategin annars hade man bara behövt ösa in allt man har och hoppas på det bästa nu behöver man beräkna hur många trupper man behöver och hut mycket loot man kan erövra och om då kostnaden för trupperna är värt det.
     
    falkinski gillar detta.
  11. Indigofera

    Indigofera Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 okt 2011
    Inlägg:
    6
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Är det många som har börjat lira det här? Hade ju varit kul att dra ihop en Swedroid-clan
     
  12. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    har precis börjat lira lite, verkar ju kul detta :D
     
  13. Shurris

    Shurris Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jul 2011
    Inlägg:
    72
    Mottagna gillanden:
    4

    MINA ENHETER

    Haha, ja. Lagom beroendeframkallande!
     
  14. kirigoe

    kirigoe Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 okt 2010
    Inlägg:
    11
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Vet inte om det blir skillnad lite senare i spelet, men det finns för lite att göra. Det är tråkigt att spela 3-4 minuter och sen vänta en timme eller två.
     
  15. ZeD

    ZeD Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    614
    Mottagna gillanden:
    58

    MINA ENHETER

    Tricket är att tidigt lära sig att trophies betyder väldigt lite och alltså koka ihop en armé som helt är billig och snabbtränad och vars mål endast är loot. Det tar ca. 15 minuter att träna min armé och jag tidigare kört in allt jag har men då kör jag med en taktik som kallas BAM (Barbarians, Archers och Minions). Detta gör att jag kan raida allra minst 4ggr per timme och i allmänhet minst 6st.

    Något annat som är viktigt är att hitta en bra klan som gärna då är aktiv i chatten, då snackar man av sig i mellan sina anfall diskuterar taktik, delar med sig av sina anfall och försvar eller bara diskuterar vädret. Själv är jag medlem i Firebears som är en del av en familj av klaner med många typer av medlemmar, Firebears är den som är mest casual av dessa.

    Känner du att CoC ändå kan vara något för dig och du vill bli medlem i en av de bättre klanerna är du alltid välkommen att ansöka om att bli medlem i någon av våra klaner, du ansöker på http://bearfamily.enjin.com/ men läs först på så att du ansöker för rätt klan, te.x. Skybears är lite mer hardcore och i allmänhet är du tvingad att spela lite mer än vad jag skulle hinna med.

    Är någon intresserad av att titta på min lilla by, så finns jag i klanen Firebears och använder namnet ZeDDiE.
     
  16. mortuus

    mortuus Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    19 mar 2010
    Inlägg:
    2 642
    Mottagna gillanden:
    619
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    OnePlus Nord 2 5G
    Telefon 2:
    Redmi 9
    Platta:
    Shield K1
    hm går det fan inte stänga av notifieringar eller? blir galen :(

    Sen va händer när nån attackerar min bas om 1 dygn, förlorar man allt guld osv och får börja om från början eller?
     
  17. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Har fastnat för spelet rejält. Riktigt skoj ju! Hunnit upp till lvl25 och har inte direkt något brådis.

    Startade en clan med namnet SweDroid. Vore kul om vi kunde samla ihop ett glatt gäng som ger varandra tips, hjälper varandra och har allmänt skoj i chatten. Sök efter SweDroid och kasta iväg en request på invite vet ja. Heter Krille i spelet.

    Låt oss växa oss starka tillsammans!
     
    Last edited: 14 okt 2013
  18. lejonel

    lejonel Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2011
    Inlägg:
    1 848
    Mottagna gillanden:
    561

    MINA ENHETER

    Två tappra krigare i clanen SweDroid just nu. Kom igen och joina vet ja :)
     
  19. Von_Pulver

    Von_Pulver Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 feb 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Någon som upplever en överjävlig batteri konsumtion? Min s3 får slita hårt..

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk
     
  20. mrBira

    mrBira Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 sept 2010
    Inlägg:
    243
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Haha jaaa.... Tur man har rejält batteri. Men när jag kollar vad som dragit min ström så drar CoC mest.

    // Note 3