Jag fick precis ett mail från Borderlinx med massa dhl-paper

Diskussion i 'Nexus One - Allmänt' startad av beejizzle, 13 maj 2010.

  1. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag börjar bli lite trött på detta tråd, men men , yttrande friheten går först alltid
    som jag läste i och hörde med BL i january innan jag köpte nexan,hade de inte den servicen att TAG EMOT skar skickade från utlandet!!, folk på swedroid gjorde detta ändå då inget var från UK och visste att man får efterkrav och BL missade detta, dvs enligt en gammal chalmersregel "går det så går det"!
    Google har skött sina leveranser sådana som var tänkt för folk som bor i UK, detta har lett till att BL fått göra om eller Göra extra jobb för att få er att betala, däräv extra administrations avgiften, tycker ni att det är gratis för dem att sätta några in i att skanna och skicka de emailen och kolla betalningarna och senare betala in till DHL ??? 10 £ tycker jag är helt OK, vet ni vad posten tar för en sådan i Sverige? 100-150:- Jag tycker dock att BL borde ha avvisat alla NEXUS ONE från dag 1 i UK huben då dessa var ju skickade från USA.
    Snälla folk lite sunt förnuft!
     
  2. Das Erdbeerkuchen

    Das Erdbeerkuchen Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jun 2009
    Inlägg:
    1 040
    Mottagna gillanden:
    462

    MINA ENHETER

    @TheNano - Det största problemet är inte att jag ska betala. Utan hur de skickat ut "anvisningarna". Att man verkar vara tvungen att betala via PayPal, istället för genom banken. Att ta olika kostnader för olika personer. Att skicka mejl med inskannade papper, som dessutom är svåra att avläsa siffrorna på.
    Det känns oproffsigt och oseriöst när man ser dessa saker som en helhet.
     
  3. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Skulle inte betala en spänn om jag vore er, skicka räkningar via mail... :(
     
  4. esseven

    esseven Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 sept 2009
    Inlägg:
    406
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    +1
    Och det har jag sagt tidigare i tråden. Ge mig en seriös faktura och jag ska fundera på saken. Har för övrigt inte heller något paypal och har inte planerat att skaffa det heller.
     
  5. DrT

    DrT Android Medlem

    Blev medlem:
    5 jul 2009
    Inlägg:
    5 287
    Mottagna gillanden:
    2 391

    MINA ENHETER

    Känns som försöker bättra på sin ekonomi, begär ut originalhandlingar på att dom i sin tur betalt in vat, annars kanske det kommer en faktura till. Helt sjukt oseriöst, luktar ju scam lång väg
     
  6. Vallenexus

    Vallenexus Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    5 mar 2010
    Inlägg:
    38
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    10,00 GBP säljs för
    119,36 SEK

    Du får utan vidare motivering dagens foliehatt för denna oerhört ogenomtänkta mening.
     
  7. Dreas

    Dreas Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jan 2010
    Inlägg:
    160
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Mitt mail kom idag, bad dom om att skicka papper så jag kan se dom. Alltså, tänk ifall någon kommit över Borderlinx alla nexus-ordrar? 500 spänn per skalle. Det blir en fin mängd med pengar.
     
  8. boneP

    boneP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Htc One M7
    Telefon 3:
    Nexus One
    fint att du vet så mkt om våra värderingar utan att fråga, har du fler övernaturliga krafter?

    jag fyllde i rätt värden i varenda jävla ruta när jag beställde från borderlinx och jag betalade för att dom skulle sköta tull/skatt/leverans åt mej, att man tycker borderlinx har hanterat detta dåligt och vill ha riktiga papper på vad man skall betala och vart är en helt annan sak än att man inte vill göra rätt för sej.

    själv jag är jävligt trött på folk som tolkar saker hur i helvete dom vill och sen kommer ridande på sina höga hästar, om du inte förstår att man är skeptisk mot denna typen av agerande har du nog viktigare saker att jobba på än att trolla i den här tråden.

    IMNSHO
     
  9. Lääny

    Lääny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag förstår att folk tycker att man ska göra rätt för sig, betala VAT osv. Det har jag inga problem med. Men det jag har invändningar emot är när ett företag börjar kräva folk på pengar, dessutom upp till tre månader efter leverans, tycker åtminstone jag att man ska kunna förvänta sig en riktig räkning, där det klart och tydligt står hur mycket det är man ska betala.

    Som det är skött nu, där olika avgifter tas ut (även fast det är samma beställning), vissa telefoner debiteras inte, inskannade dokument där man får chansa sig tilll vad man ska betala, räkningar som skickas fel, -DÅ tycker jag att man har rätt att vara kritisk!

    Vad händer med killen vars räkning skickades fel till mig? Tänk om jag snällt betalat och tänkt "jaja, det är väl rätt". Tänk om någon annan fått min räkning? Vad händer om jag betalar för mycket/för lite? Många kanske använder tillfälliga e-postkonton för den här sortens näthandel, vad händer med dom?

    Det är för många frågetecken som kunnat undvikas genom att skicka hem en räkning i brevlådan där det tydligt står hur mycket man ska betala. Kanske kostar för mycket för dom? Hursomhelst känns hela deras nuvarande upplägg som oseriöst, en vild chansing och förhoppning om att någon ska betala för deras bristande rutiner.
     
  10. amc0

    amc0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2009
    Inlägg:
    107
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag har betalat nu iallafall. Diskuterade detta med chatten och dubbelkollade så att mailadressen som man betalar till, verkligen är Borderlinx och inget denna David Higenbottam kommit på för att scamma mig/oss.
     
  11. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    Jag fick ett svar på mitt mail idag, där han bifogade en ny invoice (inte scannad) så jag ser vad det står + en hel drös med extra betalningssätt.

    Ska föra över pengarna strax :)
     
  12. TheNano

    TheNano Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 jun 2009
    Inlägg:
    1 709
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    en liten förklaring :
    Posten i sverige tar ut en avgift för att betala MOMS åt mottagaren , det är mellan 100-150:- , inte fan vad 10£ kostar har att göra med detta .
     
  13. boneP

    boneP Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    94
    Mottagna gillanden:
    0
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Samsung Galaxy S7
    Telefon 2:
    Htc One M7
    Telefon 3:
    Nexus One
    Blondyz: låter lovande, väntar också på svar med alternativ och en invoice som inte består av ett fotat halvt papper

    TheNano:

    Bli medlem eller för att visa innehållet!
     
  14. Blondyz

    Blondyz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 feb 2010
    Inlägg:
    1 314
    Mottagna gillanden:
    87

    MINA ENHETER

    ao, jag skrev bara tillbaka och sa att jag inte använder paypal, ville ha en ordentlig invoice och ett konto nr så fixade han fram det :)
     
  15. Gagg3

    Gagg3 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2009
    Inlägg:
    444
    Mottagna gillanden:
    44

    MINA ENHETER


    Hahaha, kul att du stängde forumet där direkt. Hahah
     
  16. Bjorn88eklund

    Bjorn88eklund Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    10 mar 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Nu blir jag fan förbannad.

    Jag fick ett mail för någon vecka sen med ett efterkrav 2 timmar efter det får jag ett till mail med 2 efterkrav till och han skrev ups you got two more.

    Idag fick jag ett nytt mail där de skriver kan du vänligen betala dessa och nu har de lagt in två till fakturor utan att ens säga något om dem samt att en av dem så har de skrivit upp värdet på en telefon till 345 pund :s

    Jag har bara köpt telefonerna inget tillägg som docka osv, så hur fan kan då värdet uppgå till 345 när alla andra är 325 :S

    samt så har det lagt till 10 i admi fee på en annan.

    så jag ska då tydligen betala

    58 pund
    58 pund
    58 pund
    68 pund
    78 pund

    Och de där 5 telefonerna beställdes samtidigt ifrån google och kom fram allihopa samtidigt så jag fattar tamme fan inte hur priset kan skilja sig så där.

    Jag tycker att sättet de sköter sitt jobb på är under all kritik. Samt att de inte har svarat på mitt mail med frågor än och det har gått 1,5-2 veckor sedan jag skrev till dem på chatten. Han skulle vidarbefodra det högre upp men inget har kontaktat mig än.
     
  17. Jobilinx

    Jobilinx Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    276
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    Posten är svin, har man ett paket som ska köras ut, men så är det moms/tull så kör dom inte ut det. Sedan så ska man betala den där avgiften på 100kr. En gång var jag tvungen att betala 100 för deras avgift samt 42kr i moms/tull.

    Dom borde istället köra ut paketet och lämna en faktura.
     
  18. mynta2004

    mynta2004 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2010
    Inlägg:
    373
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Underhållande tråd fast den är tråkig för många.
    Själv skulle jag inte betala en krona!!
    För den som vill betala mer pengar så går det bra att lämna er mailadress till mig så ska jag scanna in några fakturor och maila tillbaka till er, betalning emotses inom tio dagar efter att jag skickat mailet.

    (sista två raderna var ironi är det bäst att tillägga)
     
  19. Lääny

    Lääny Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2010
    Inlägg:
    59
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Mailade den där jeppen Higenbottam på Borderlinx idag. Skrev att de ska sluta skicka andras räkningar till mig. Han svarade att de gjort rätt. Då svarade jag med att bifoga den där räkningen från DHL där det står den där andra killens namn och skrev "SE ATTATCHED". :$ Får se vad han svarar nu...

    Kommer inte betala nån räkning i första taget. Blir förbannad när dom inte har koll och skickar ut räkningar till höger och vänster.
     
  20. GriZzm0

    GriZzm0 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 feb 2010
    Inlägg:
    248
    Mottagna gillanden:
    95

    MINA ENHETER

    Fick också ett mail nu. £58.12 totalt.