Problem: Kan inte radera filer

Diskussion i 'Galaxy S3 - Allmänt' startad av Inqvist, 18 okt 2013.

  1. Inqvist

    Inqvist Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 okt 2013
    Inlägg:
    1
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag har ett problem i min SIII som jag undrar om någon vet någon lösning på. Felet består i att jag i en mapp som heter DOWNLOADS har några undermappar med mp3-filer, och varken ljudfilerna eller mapparna kan raderas. Jag kan klicka en bock vid en fil eller mapp och sedan klicka på papperskorgen varefter en text intygar att radering pågår. När denna text efter ett par sekunder försvunnit (och raderingen rimligtvis skulle vara slutförd) så kvarstår den fil/filer eller mapp/mappar som jag just försökt radera.
    Så blir resultatet om jag försöker radera direkt i luren. Kopplar jag luren till datorn, och där söker denna DOWNLOADS-mapp och med hjälp av datorn försöker radera filerna blir det likadant, de går inte att radera.
    Om jag i datorn högerklickar och tittar på "Egenskaper" hos filen är det inte iklickat något i rutan "Skrivskydd", filerna anges alltså inte som skrivskyddade men kan ändå inte raderas.
    Vad beror detta fel på?
     
  2. MikkeNoOne

    MikkeNoOne Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 jun 2012
    Inlägg:
    87
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Jag hade precis samma problem tidigare. Jag löste det genom att "blåsa rent" telefonen.
    Vad felet berodde på vet jag tyvärr inte.

    Skickat från min GT-I9300 med Tapatalk
     
  3. Boss302

    Boss302 Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 sept 2011
    Inlägg:
    1 127
    Mottagna gillanden:
    187

    MINA ENHETER

    Har hänt mig med clockworkmod mappen.
    Funkade fint att deleta med aroma filemanager startad från recovery.