Problem: Hola på Android

Diskussion i 'Mediaenheter & TV-apparater' startad av bauta, 12 okt 2013.

  1. bauta

    bauta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    För att tex se sista Breaking Bad avsnitten på netflix i sverige kan du köra Hola Unblocker för att simulera att du är i UK el US.

    Det funkar på min PC där jag får upp en Hola-ikon i Firefox bredvid adressfältet.

    På mina två androidenheter (GT 8.9 samt mk808b) kan jag installera Appen.
    Fungerar att starta Hola och aktivera netflix-unblockern.

    Men Netflix-appen visar fortfarande svenska utbudet och netflix.com säger att nåt är fel.

    Hola som tillägg i Firefox hävdas inte vara kompatibelt med FF 20.0, och Chrome stöds inte på Android.

    Nån som löst detta?
     
  2. atsui82

    atsui82 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    8 feb 2013
    Inlägg:
    32
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    För att få detta att fungera måste du antingen ha root eller så måste din enhet klara av vpn anslutningar.

    Sedan efter man startat tjänsten så behöver man som sagt trycke på "unblocker" och klicka tex netflix så den har en grön bock på sig.

    Efter detta så behöver du se till att netflix är avstängt helt, dvs ta upp menyn där du ser alla appar som är igång och stäng ner netflix.

    Sedan är de bara att starta netflix igen så borde du komma in på usa utbudet av netflix.
     
  3. bauta

    bauta Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 jan 2012
    Inlägg:
    162
    Mottagna gillanden:
    18

    MINA ENHETER

    Ok, hur kollar jag om den är rootad el klarar vpn ?
    Jag har lagt in OS på GT'n via odin och även manuellt uppdaterat stickan med OS från geek buying.

    Sent from my GT-P7300 using Tapatalk 4