Problem: Z1 bara dog tvungen till reset för att få igång

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av ad72, 19 okt 2013.

  1. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    405

    MINA ENHETER

    Höll på med telefonen när den bara tvärdog, gjorde inget speciellt. Vägrade starta med vanliga knappen. Fick öppna luckan till sim kortet och trycka in den lilla röda knappen. Då startade mobilen igen men ikonerna längst ner förutom whatsapp och program ikonen var delvis försvunna man såg bara en ruta utan innehåll, alltså man såg inte vad ikonen betydde. Enda sättet jag kom på att få tillbaka ikonerna ordentligt var att flytta upp dem på skrivbordet, starta om, då blev de normala & sen flytta ner dem igen. Häromdan när jag uppdaterade appar gjorde telefonen en restart av sig själv, efter omstart gick jag in i play och då fortsatte apparna att uppdatera av sig själv.

    Mycket skumt och lite oroväckande!
    Någon som varit med om samma sak?



    Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk now Free
     
  2. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag har varit med om att den varit stendöd och tackvare röda knappen startat igen. Dagen efter det fick jag en plötslig omstart utan anledning. Dock det andra du beskriver känner jag inte igen
     
  3. admm

    admm Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 feb 2010
    Inlägg:
    48
    Mottagna gillanden:
    5

    MINA ENHETER

    samma, hände mig just precis...pillade på telefonen la ifrån mig den 10minuter plötsligt stendöd o_O Startade upp efter reset
     
  4. _Samuel_

    _Samuel_ Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 aug 2013
    Inlägg:
    314
    Mottagna gillanden:
    11

    MINA ENHETER

    Häromdagen när jag skulle kolla in en app som jag skulle uppdatera så kom ungefär samma problem som dig. Det var mycket batteri kvar och plötsligt dog mobilen. Behövde använda "volym upp + on/off-knappen" för att återställa mobilen. Mobilen startades om, men då klagade den på att det inte fanns något batteri kvar. Så jag laddade mobilen och sedan dess har det inte varit några problem.

    Hade "Stamina"-läget på, det som gör att mobilen sparar batteri när skärmen inte är aktiverad. Funderar på om det var problemet, för det stod att det var väldigt mycket batteri kvar men sedan plötsligt dog mobilen och batteriet var tomt.
     
  5. rekoil

    rekoil Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 jan 2013
    Inlägg:
    93
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Hade du (och ni andra som nyligen stött på problemet) uppdaterat till 14.1.G.2.257 när det hände?
     
  6. hedztrem

    hedztrem Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 jun 2010
    Inlägg:
    473
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER


    Jag ligger kvar på G.1.534
     
  7. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    405

    MINA ENHETER

    534 jag också

    Skickat från min C6903 med Tapatalk
     
  8. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    405

    MINA ENHETER

    Trodde telefonen slutat uppföra sig dumt men sista veckan har den stängt av sig själv 3 gånger. Alla dessa gånger har jag inte använt telefonen utan den här varit död när jag skulle använda den. Som nu i morse, hade runt60% batteri vid midnatt, telefonen låg ej på laddning under natten, vid 7 tiden tar jag telefonen som är död. Det går att trycka på Power knappen för att starta den, det fungerar alltid nu. Sen när telefonen är startad finns bara 30% kvar, kändes lite för att inte ha varit använd under natten. Mycket irriterande problem. Kör senaste uppdateringen.

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  9. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 289
    Mottagna gillanden:
    8 136
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    skumt .. kan vara nån app som påverkar telefonen, har du återställt telefonen helt för att utesluta att någon app som har påverkat den ? det är alltid såna problem som händer.. precis som i en dator
     
  10. Dentist

    Dentist Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 maj 2010
    Inlägg:
    468
    Mottagna gillanden:
    37

    MINA ENHETER

    Undrar bara om ni kör Stamina läge?

    Sent from my C6903 using Tapatalk
     
  11. ad72

    ad72 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jan 2010
    Inlägg:
    430
    Mottagna gillanden:
    405

    MINA ENHETER

    Glömde svara...

    Jag har inte återställt telefonen för att testa. Nu har den fungerat helt felfritt ett tag igen, avvaktar lite till. Det är så tråkigt att återställa & greja med allt så som en sista utväg kanske.. :)

    Kör inte stamina läget dock funktioner för låg batterinivå (typ bluetooth av, ljusstyrka, gpsav m.m.) satt till 15%. Men det är inte ofta telefonen hamnar under 15% & minns inte om den dött under denna nivå. Tror jag vill minnas att den varit bättre laddad än så när det hänt.
    Har även testat att slå av platsbaserad wifi ska köra med av ett tag till..

    MVH