Fråga: Går inte i viloläge?

Diskussion i 'Galaxy Nexus - Allmänt' startad av jai134, 10 okt 2013.

  1. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Skärmen släcks som den ska men tänds igen efter ett par sekunder. Har en rootad gnex med stock 4.3. Känns det igen?
     
    Last edited: 21 okt 2013
  2. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Om det plötsligt uppstått så kan du börja med att avinstallera senaste appar som du lagt in, pröva stänga av synken och om du är en Facebookare ta bort den appen också för många har haft lite olika bekymmer med deras officiella app: går inte ned i viloläge, hängningar, reboots och spontana krascher. Hur uppstod problemet?
     
  3. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag undrar om det kan ha med wimp som jag installerade i förrgår. Jag måste logga ut för att få appen att försvinna från statusfältet. Problemet försvann senare under dagen trodde jag men idag på morgonen var telefonen helt urladdad trots att jag stängde av den igår kväll. Jag tror att jag stängde av den iallafall. Var tvungen att sätta i laddaren för att den skulle gå att starta. Det regnade lite på luren igår också. Ska se hur den beter sig idag.
     
  4. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jahaja. Ska bara rapportera att luren skött sig klanderfritt sen sist. Får skylla på störtregnet. Återkommer om det upprepas.
     
  5. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Igår höll den på igen. Omöjligt att hålla skärmen släckt. Dessutom låter den ibland när jag lägger ner den, jag känner inte igen ljudet, ingen meddelandesignal eller så. Dessutom vaknade jag inatt av att den startade om. Idag körde jag ner batteriet till 5% och stoppade sedan i laddaren. "Anslut laddaren" stod det då fortfarande på skärmen. Jag stängde av telefonen och den gick igång av sig själv. Ryckte då ur batteriet stoppade tillbaka det igen och anslöt laddaren. Sedan dess har den skött sig klanderfritt. Jag fattar inte vad det kan vara!
     
  6. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Ska tillägga att jag inte har Facebook-appen och har avinstallerat facebook messenger
     
  7. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Stock rom från Google, använder du stock kernel från Google också? Vid tillfälle har jag haft liknande problem men det har jag löst med att flasha om samma kernel direkt utan wipe, har visseligen aldrig använt stock kernel tillsammans med custom rom, om det inte hjälpt har jag prövat precis som du gjorde och ryckte batteriet men använt mig av 60 min regeln innan Jag stoppat tillbaka batteriet och det har också fungerat men om inte total wipe och sedan omflash. Men det är svårt att säga mycket när man i. Te vet vilka förutsättningar du har. Använder du dig av toolkits, alternativ recovery, isf vilken?
     
  8. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Jag kör stock kernel, cwm recovery. Vad är toolkit du nämner?
     
  9. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Ett toolkit är någonting som används vid rootning, flashning, återställning och liknande istället för kommandotolken. Funderade lite på det underliga ljudet som du nämner i en post här ovan, är det möjligtvis så att din tfn går varm, larmar och bootar/stänger av sig själv för att skydda hårdvaran? Har du koll på tempen? Om det är en process/app som håller din cpu på max hela tiden drar det ström, temperatur stegring och sedan stänger den av så den inte telefonen ska bli grillad. Pröva appen CPU-Z, cpu spy eller liknande så kan du kontrollera hur din cpu arbetar. Välj gärna en med tempkontroll också, om jag inte minns helt galet ska enheten slå ifrån vid 70 grader c på stock men det kan vara jag som blandar ihop med annat också. Om du vill ha en referens så brukar min ligga kring 22-33 grader beroende på belastning.
     
  10. jai134

    jai134 Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2009
    Inlägg:
    254
    Mottagna gillanden:
    14

    MINA ENHETER

    Testar cpu z nu. Tempen ligger på 23°. Jag hittade några trådar om att det kan vara USB-porten som spökar. Den lilla "tungan" blir nerböjd och då blir det för nära mellan den och höljet och dessa problem uppstår. Det verkar ganska rimligt eftersom jag inte kan hitta några mjukvaruproblem. Vad tror du om det eidos? Läste enpost där han/hon böjt upp "tungan" lite och blivit av med sitt problem.
     
  11. eidos

    eidos Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    25 feb 2010
    Inlägg:
    295
    Mottagna gillanden:
    21

    MINA ENHETER

    Inte helt otänkbart, är tungan böjd antingen upp eller ned så att ett av stiften kommer i tillfällig kontakt med det metalliska ytterhöljet bör det kunna få telefonen att spöka och dessutom kan det uppträda på olika sätt beroende på vilket av stiften som ligger i kontakt samt beroende på hur stor kontaktyta som ligger emot så ger det olika spänningar med olika symtom. Gnexen verkar ju dessutom har ganska mycket problem med usb kontakten, bland annat på min så indikerade den att den laddade i tid och otid men det gick över efter att jag hittade en väggladdare med "trång" anslutning från SE. Om/när du försöker så tänk på att inte använda metalliskt verktyg så kan skada kontaktytorna eller fungera som ledare mellan stiften så att du får ytterligare problem och framförallt att du är mjuk i rörelserna för den verkar vara skör och klen i konstruktionen, lättast kanske är om du finner en usb kontakt som är lite tight som du försiktigt pressar in och den rätar upp sig. hur du än väljer att göra så gör det med ro för det är fortfarande en bra telefon som är värd att få ordning på lycka till och meddela hur det löst sig.
     
    jai134 gillar detta.