Problem: Problem med [multi]-touch

Diskussion i 'Google Nexus' startad av teknocide, 22 okt 2013.

  1. teknocide

    teknocide Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Av ren nyfikenhet testade jag precis min n7as multi touch och märkte då att den får problem bland annat när två fingrar närmar sig varandra. Problemet visar sig genom att beröringspunkterna "flimrar" fram och tillbaka. Sju eller flera samtida punkter ger liknande symtom där de hoppar omkring, försvinner och dyker upp igen väldigt snabbt. Har även upplevt att touchen inte alltid svarar vid vanligt petande.

    Jag googlade på problemet och det visar sig att förhållandesvis många upplever liknande problem, för många för att det skulle vara en slump..
    Har ni andra också märkt av detta?
     
  2. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag har märkt av att skärmen inte är lika responsiv som på min N7 2012. Den reagerar inte alltid och jag måste trycka med större eftertryck. Jag har dock inte fördjupat mig i problematiken, men borde kanske eftersom jag köpt plattan på 30 dagars öppet köp och fortfarande kan lämna tillbaka den. Är skärmresponsen likadan på alla nya N7:or eller finns det variation?

    Skickat från min Nexus 7 med Tapatalk
     
    josen gillar detta.
  3. teknocide

    teknocide Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    361
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag vet inte hur andras enheter beter sig. Från vad jag sett genom videoklipp på youtube är mina problem relativt små jämfört med andras, men det är fortfarande störande.

    Du kan söka på multi touch test på Playstore, spelar ingen större roll vilken du väljer. För mig är problemet tydligast med två tryckpunkter som närmar sig varandra.
     
  4. josen

    josen Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jul 2010
    Inlägg:
    10
    Mottagna gillanden:
    9
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 5G

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung S23 5G
    Jag håller med. Tycker också att man får trycka litet extra. Men har nog vant mig och nu trycker jag nog till lite mer än på förra årets modell.

    Skickat från min Nexus 7 via Tapatalk 2
     
  5. laserturken

    laserturken Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 feb 2012
    Inlägg:
    970
    Mottagna gillanden:
    451

    MINA ENHETER

    Har också märkt av detta att responsen inte är lika rapp som i tidigare n7, samt om taben ligger på en plan yta så vill den inte registrera tryck varje gång.
    Surt att de ska vara på en såpass bra platta.
     
  6. Tråget

    Tråget Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jul 2010
    Inlägg:
    1 319
    Mottagna gillanden:
    229
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Samsung Galaxy S7 edge
    Telefon 2:
    Nexus 5
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S 8.4
  7. dek

    dek Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 jun 2010
    Inlägg:
    1 441
    Mottagna gillanden:
    152

    MINA ENHETER

    Köpte en nexus 7 igår, testade direkt multitouchen och jag upplever inga problem.
     
  8. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag har valt att inte göra några tester för att se hur mycket problemet stör mitt vanliga användande och överlag så märker jag inte Touchproblemen. Snittar 3 stavfel per dag med Swype och det har hängt sig sådär som andra beskrivit typ 5 ggr. Vad som däremot märks mycket är när jag använder plattan som touchpad till min Windowsburk (när jag ska kolla film) så blir det ofrivilliga högerklick väldigt ofta. Jag tänkte jag ska avvakta tills officiella kitkat kommit och se ifall det blir bättre, annars testar jag nog xda-metoden. Verkar ha hjälpt många. Jag gillar sjuan, har även förra årets men detta blir min sista Asustillverkade produkt (med undantag för billiga grafikkort). Förra årets nexus hade sina problem, och inte ens andra försöket prickar dom rätt.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4