Problem: Defekta N7:or?

Diskussion i 'Google Nexus' startad av Droooid, 5 aug 2013.

  1. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Detta låter som samma "problem" nästan alla mobiler och plattor har. När man har enheten på en välisolerad (ström-isolerad) yta, eller en ledande yte (nått av dom) så blir touchen sämre. Min htc legend och flera andra lurar har detta "problem" - när jag la den på tex en filt så svarade skärmen knappt på tryck men om man håller fingret på kanten så blir det bättre. Min htc one har inte problemet, eller så har jag inte märkt det.

    Tvivlar på att en mjukvaruuppdatering kan fixa detta då det är ett problem med hur själva digitizern fungerar. Kanske är det dålig jordning inuti plattan? Ingen aning, men det är lång i från unikt.
     
  2. jmkhenka

    jmkhenka Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 mar 2010
    Inlägg:
    360
    Mottagna gillanden:
    85

    MINA ENHETER

    Brukar finnas en inställning du kan köra i routern som heter nått i stil med "bluetooth coexistence mode" som kan göra problemet mindre märkbart. Problemet är som dom du säger att BT och Wi-fi går på samma frekvenser. Testa som sagt 5ghz om du har möjlighet.
     
  3. Didgeridoohan

    Didgeridoohan Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 mar 2012
    Inlägg:
    157
    Mottagna gillanden:
    39
    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Halebop
    Telefon:
    OnePlus 3T
    Telefon 2:
    Motorola Nexus 6
    På min Asus RT-N16 gör nämnda inställning att jag kan använda mitt blåtand-headset när jag streamar film till plattan, så länge jag ser till att plattan finns mellan mig och routern och inte alltför långt bort... MINDRE märkbart var ordet.
     
  4. crille

    crille Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 nov 2011
    Inlägg:
    3
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    nexus 7 (2013)

    Någon som märkt att när man öppnar en ny flik i chrome så är det först svartvitt en liten stund sen kommer färgerna?
     
  5. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Fick problem igår med att sänka och höja volymen... Var tvungen att starta om enheten för att få igång det igen.

    Någon som haft liknande?

    Sent from my HTC One X using Tapatalk now Free
     
  6. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag tycker det är väldigt tyst i det här forumet, kanske inte är så många som köpt årets n7? Jag hade hoppats på lite fler rapporter från de som köpt från den officiella lanseringen förra veckan. Ni som köpt nu, hur är det med döda pixlar, bleeding och multitouch? Att döma av diskussionerna på xda så kvarstår problemen, men de som säljs nu i Sverige bör ju va tillverkade senare.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
     
  7. grief

    grief Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 dec 2009
    Inlägg:
    1 106
    Mottagna gillanden:
    85
    Telefon:
    Oneplus 3

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Oneplus 3
    Telefon 2:
    Motorola Lumia 640 LTE
    Telefon 3:
    SGS3
    Platta:
    Sony Z3 Tablet Compact 611
    Platta 2:
    iPad 2 3G
    Ja, inte är det något större drag än.

    Jag har inga problem med min, den fungerar perfekt - inga döda pixlar, minimal bleeding och touchen är superb.

    Batteriet var lite tunt i början, men efter några laddningar blev det mycket bättre.
     
  8. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Därför det är så lungt, alla är så nöjda. :)
     
  9. NiQ3

    NiQ3 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 feb 2012
    Inlägg:
    135
    Mottagna gillanden:
    48

    MINA ENHETER

    Köpte en igår på Mediamarkt Västerås. Tillverkad Aug 2013.
    Funkar kanonbra, endast ytterst lite bleed i ovankanten på skärmen, det kan jag leva med, antar att alla har lite ?
     
  10. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Jag får bli ironin personifierad. Jag frågar efter defektrapporter, beställer en, junitillverkad, kontrollerar skärmen det första jag gör och den blöder nåt otroligt i övre kortsidan så den går på DOA dirr! Min klassiska otur. Hade så mycket hellre köpt över disk men jag kan inte motivera 2700 och ingen kedja säljer 16gb.
     
  11. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Ursäkta, men vad menas med att den blöder? :) är det att skärmen inte är tät eller vad?

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  12. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    Backlight bleeding. Min 2012-modell har pyttelite i ena hörnet, denna hade extremt mycket hela ovankanten.
     
  13. Mertzi

    Mertzi Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    17 mar 2011
    Inlägg:
    210
    Mottagna gillanden:
    36

    MINA ENHETER

    [​IMG]

    N7 2012 till vänster N7 2013 till höger, båda 100% ljusstyrka. Notera även den röda färgskiftningen, beror nog inte på lim som inte torkat med tanke på att den producerades i juni. Uppfattas säkerligen analt av vissa men jag tycker inte det är ok. Bleeding på den här nivån syns skittydligt när man kollar på video med mörka scener eller spelar vissa spel med mörka bakgrunder.

    I övrigt är jag imponerad, markant bättre färgåtergivning, i synnerhet grönt. Men jag har sett fotobevis på att exemplar med minimal bleeding finns så jag ska allt få tag på en.
     
    Cobraz gillar detta.
  14. osdpanthers

    osdpanthers Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jun 2012
    Inlägg:
    342
    Mottagna gillanden:
    28

    MINA ENHETER

    Jag är på det stora hela nöjd med min platta. Men det finns några småsaker. Det ena är att touchen inte är lika responsiv som på N7 2013. Jag måste trycka litet hårdare och med eftertryck. Man blir van efter ett tag och tänker inte så mycket på det mera sedan. Det andra är att skärmen fryser till ibland. Det kan vara mitt i att jag skriver en text över chatt, eller mitt under en uppdatering från Google Play. Då fryser skärmen till och svarar inte vid tryck. Jag vet inte om detta är något som jag borde reklamera. Min platta är köpt på Siba med 30 dagars öppet köp, så jag kan fortfarande lämna in den. Frågan är om jag borde göra det? Vad säger ni? Jag tänker att om jag lämnar tillbaka och köper en ny, så kanske jag får ett ännu sämre exemplar. Vad skulle ni rekommendera utifrån beskrivningen ovan? Är det småsaker som man får räkna med och leva med som N7-ägare, eller är det saker som man inte ska acceptera?
     
  15. toien

    toien Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 mar 2011
    Inlägg:
    15
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Upplever också att panelen svarar lite konstigt emellanåt. Ibland när jag skriver så "fastnar" tangenten i nedtryckt läge, liksom. Inte ofta, men då och då. Annars är jag riktigt nöjd med plattan, bra skärm och helt ok ljud.
    Tobbe
     
  16. Cobraz

    Cobraz Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 jul 2010
    Inlägg:
    988
    Mottagna gillanden:
    52

    MINA ENHETER

    Jag har samma sak, hoppas det löser sig med nästa update. Däremot händer det bara en gång i veckan typ.

    Sent from my HTC One X using Tapatalk
     
  17. johanLW

    johanLW Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 apr 2011
    Inlägg:
    95
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Min Nexus är lite jobbigt, tänkte höra med er om lite saker.

    Det första är att jag lämnade in min platta efter 3 dagar då den startade om sig och dropapde WIFI var 10:e minut och en factory reset hjälpte inte.

    Fick tillbaka den igår efter 3 veckor och det första jag ser är detta:
    [​IMG]
    Kontakten sitter så långt upp mot skärmen så man får använda lite våld för att få i laddaren...

    Det andra är detta:
    [​IMG]
    Ett släpp mellan skärm och kant som är relativt stort enligt mig och kan komma in smuts osv.

    Sen fastnar den på X när man startar upp den, inte kunnat gå förbi X:et än. Gjort en factory reset utan framgång.

    Sen det sista som är jävligt är att serienumret på plattan stämmer inte överens med kartongens serienummer (det var samma innan jag skickade in den på lagning, dock står det att de bytt ut moderkortet och det kanske ändrar serienumret? Men borde det inte vara samma? Garantin gäller väl inte om de inte stämmer överens?)

    Ska jag skicka tillbaka utan att försöka få den att starta?
     
  18. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Lämna in den igen, helt klart! Eller kräv en helt ny.
     
  19. k923

    k923 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jul 2012
    Inlägg:
    14
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Har nu haft min i några veckor. De enda problem som jag stött på är att den reebotar ibland(Händer kanske 1-2gånger/vecka), att den ej "svarar" när jag ska skriva in koden och låsa upp den. Och att det ibland höra ett litet brus i högtalarna.
    Annars är jag helnöjd :-) perfekt skärm och byggkvalitet. Har haft den i golvet x antal gånger och är ännu inga märken :-)
     
  20. D2N2

    D2N2 Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 aug 2010
    Inlägg:
    731
    Mottagna gillanden:
    93

    MINA ENHETER

    Köpte min utomlands och har fungerat bra några månader. Men nu tror jag den dog pga av batteriet tog slut. Försöker ladda den och starta den med det händer inget. Finns det någon Led så man ser om den laddar? Annars kanske det är dags att uppgradera till en iPad mini när den har fått fin hd skärm.