Vilka abonnemang har ni valt för er HTC Desire?

Diskussion i 'Desire - Frågor och problem' startad av mushkin, 13 apr 2010.

  1. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Ring kundtjänst och dubbelkolla. sådant kan stå i det finstilta att det bara är nytäcknade abg. som får 1gb... jag vet inte... men det skulle inte vara olikt operatörer att undanhålla sådant i största möjliga mån...
     
  2. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Men jag har ju inte fått den än, så kanske får 1 gb då? får ringa dom imorgon
     
  3. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Jag ringer med telenor och har ingen som helst anledning att bry mig om telias nuvarande villkor. Jag ville bara upplysa folk om att det troligen är värt tiden att kontakta kundtjänst och bekräfta... Jag spenderade säkert 20+ timmar aktivt letande innan jag hittade och kunde bekräfta att telenors kontantkort passade mig bäst.... då lärde jag mig ett och annat om finstilt...

    Vill man ha svar på en fråga ska man gå till kundtjänst, inte fråga i butiken (dom kommer antingen gissa för att inte verka okunniga eller tvingas ringa till kundtjänst). Om du är nästan säker på att du har rätt, påpeka var det står (eller inte står) i vilkoren. Och framför allt, kom ihåg att vara vänlig och inse att hur korkade dom än är så är det bara dom som kan ändra ditt abonnemang/kontantkort.
     
  4. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

    Haha! jag ska ringa dom imorgon. Men vart stod de att datatrafiken skulle öka till 1mbit/mån?
     
  5. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

  6. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  7. Nevil

    Nevil Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    183
    Mottagna gillanden:
    1
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung SM-G925F

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Samsung SM-G925F
    ROM:
    Stock
    Övrigt:
    Asus Nexus Player
    Precis beställt Desire (0kr Kontant) med Telenor Surf Bas (249kr / Mån) Ska lägga till sms tror ja, Om de finns nå så man får skicka till valfri operatör? :S
     
  8. Pahlen

    Pahlen Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    46
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

  9. ojva

    ojva Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER

    Eftersom bindningstiden oxå är en grej för mig så valde jag 499kr/mån med 3, fick en månadskostnad i rabatt också. Kostar mig alltså totalt 8 483kr under bindningen. Kommer inte att överskrida det beloppet, så det var en bra deal för mig.
    Räknar man av kostad för mobilen, ca 4 700kr, så betalar jag de facto ca 210kr/mån för själva abonnemanget, men får utnyttja upp till 499kr/mån av 3:s tjänster.
    Hade jag valt 24mån som du använder dig av i ditt exempel hade jag kunnat betala 399kr/mån istället.

    Rätta mig om jag har fel(Telenor har ju rätt kass sida om man vill se vad det kostar med olika tillägg) men får man även betala 2288kr för mobilen vid leverans, förutom de 467kr du pratar om?
    I så fall kostar luren + abb 13 496kr i 24mån, eller om man slår ut det på månadskostnad ca 562kr/mån. Så att den dealen skulle vara självklar...njet!
    Dessutom...TeleNorge...nej tack!
     
    Last edited: 26 maj 2010
  10. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Jag har Telenor abonemang:

    24mån bindningtid

    Telenor Pott: 99:- / 39 öre/min
    Mobilsurf: 69:- / obegränsad trafik (gratis i 2 månader nu dock)
    Sms fritt Telenor: 29:- (finns även sms fritt sverige, men de jag messar med mest har Telenor)

    + 150:- extra i 24mån för Desiren. :) 3600:- för Desiren) gav 0:- för Desiren vid leverans.

    = 347:- i månaden och det tycker jag är väldigt prisvärt. Ringer sällan så det kommer över potten heller.
     
    Last edited: 26 maj 2010
  11. ojva

    ojva Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    13 jan 2010
    Inlägg:
    117
    Mottagna gillanden:
    20

    MINA ENHETER


    "Mobilsurf: 69:-"...Hur snabbt får du surfa då? Stryper de hastigheten efter en viss nedladdningsmängd?


    Hade du tagit 24mån * 399:- hos 3(jämför med dem eftersom jag har dem själv) så hade du för 52kr mer i månaden kunnat välja mobilsurf 6Mbit/s och 5GB nedladdning(du ska surfa en jävla massa för att komma över det) samt tagit 3000 fria sms och ändå haft 211kr kvar att ringa för, iofs är samtalsavgiften på 69öre/minut så är du en storpratare så kanske det blir dyrare i längden.
    Telefonen ingår dessutom utan extra avgift hos 3.
     
  12. Madeli

    Madeli Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 maj 2010
    Inlägg:
    3 371
    Mottagna gillanden:
    722

    MINA ENHETER

    Det stryps ingenting, du betalar för vilken hastighet med obegränsad trafik.

    1Mbit: 69:-/mån - obegränsad trafik (vilket jag tycker räcker för en mobil)
    6Mbit: 149:-/mån - obegränsad trafik
    10Mbit: 199:-/mån - obegränsad trafik

    Sen kan jag inte ha 3 här.... täckningen är för dålig. Det enda som fungerar bra här är faktiskt Telenor.
     
  13. alongusername1

    alongusername1 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 dec 2009
    Inlägg:
    140
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jag skaffade Tre Pot 499 till min Magic och det kommer jag fortsätta köra på till min Desire jag bytt till på försäkringen (hade sönder min Magic). För dessa pengar får man ringa smsa och nyttja tjänster. Så jag har Max Surf som ger 10GB Turbo 3G för 149kr/mån inbakat i priset så jag kan ringa och smsa för 349kr/mån. Tycker det är ganska lagom då jag inte behövde betala något för mobilen.
     
  14. Adam

    Adam Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 maj 2010
    Inlägg:
    393
    Mottagna gillanden:
    1

    MINA ENHETER

  15. desire.

    desire. Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 maj 2010
    Inlägg:
    653
    Mottagna gillanden:
    9

    MINA ENHETER

    Jag har tele2 kompis, med medium surf paket. Alltså 1gb i månaden, men jag tänkte köpa spotify premium bara för att testa i en månad, tror ni det räcker med 1 gig då jag lyssnar på musik nästan varje dag...
     
  16. Tobben93

    Tobben93 Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 apr 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Kör Telenor Surfa för 299:-/mån. Valde detta abonnemang för att få den snabba surfen (upp till 6mbit/s) utan tak. Har kört Telenor i några år utan några som helst problem, är nöjd.
     
  17. Pallee

    Pallee Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    31 mar 2010
    Inlägg:
    903
    Mottagna gillanden:
    22

    MINA ENHETER

    Nej en gig räcker inte på långa vägar om du inte offline-syncar din musik via wlan. Jag har förbrukat ~700mb på en vecka enligt NetCounter...

    Räkna med att varje låt (3-4min) är mellan två och tre megabyte på low bandwith och ungefär dubbelt på high quality. Sen kan du bara räkna på hur mycket du lyssnar på en dag och hur mycket annat du surfar upp... Kan dock säga att spotify är guld till din android, även om man bara ofline-syncar :)
     
  18. Zushakon

    Zushakon Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    42
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Telenor FastPris för 699kr/mån..

    Ringer, SMSar och surfar en jävla massa så känns väldigt värt faktiskt.
     
  19. Viggo

    Viggo Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    24 mar 2010
    Inlägg:
    306
    Mottagna gillanden:
    10

    MINA ENHETER

    räcker batteriet ens en halv dag om den använder 3g hela tiden?
     
  20. techy

    techy Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    20 maj 2010
    Inlägg:
    4
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER


    samma här.