Fråga: Köpa N5 i USA, brick n' mortar eller play?

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av sorken123, 28 okt 2013.

  1. sorken123

    sorken123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Hej,

    Efter senaste uppdateringen till iOS7 sitter jag med en vääldigt trög iPhone 4S. Jag var grymt sugen på en nexus 4, men ännu mer så på nexus 5an. Jag ska till USA 4 dagar från 15e Nov, och förhoppningsvis har ju N5an släppts då.

    Min fråga är hur man (troligtvis) går tillväga för att köpa en N5a? Jag har förstått att vanliga s.k brick n' mortar affärer typ best buy kan tänkas sälja den, dock till ett mindre fördelaktigt pris. Även att google play affären kräver amerikansk IP PLUS amerikansk kreditkort. Allt detta antar jag är baserat på hur N4an släpptes.. Är det någon som vet något sätt att kringå detta? T.ex något paypal liknande som simulerar ett US visa/mastercard?


    tack för alla svar!
     
  2. Joppeflopp

    Joppeflopp Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    7 jan 2010
    Inlägg:
    154
    Mottagna gillanden:
    8
    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Google Fi
    Telefon:
    Nexus 6
    ROM:
    och Cola
    Samtliga svar du kommer få här fram till och med att den är presentered kommer att vara spekulation. Med det sagt, du kommer nog nästan 100% garanterat kunna köpa den online i play store med tanke på att man kunnat köpa samtliga Nexus lurar och tablets på det viset samt att säljsidan för N5 redan varit uppe.

    Det har även börjat dyka upp små Google stores i best buy affärer, än så länge säljer de bara Chrome books men det är nog inte alltför långsökt att anta att de kan börja sälja andra devices också. Framför allt tablets, å andra sidan är telefonförsäljning i USA lite skumt. De flesta återförsäljare tjänar bättre på att sälja abbonemang än lösa lurar och tror inte det är någon skillnad när det gäller billiga google devices. Å andra sidan har jag ingen insikt i hur mycket pengar google är villiga att ge upp för att få ut sina lurar i folks händer så, vem vet?
     
    sorken123 gillar detta.
  3. sorken123

    sorken123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER

    Jo jag tror man kan va säker på att den kommer säljas i play store.. Problemet är bara att jag vet inget tillvägagångssätt för att få köpa i play store (pga kravet för amerikanskt kreditkort). Ska försöka lura på om det finns typ "virtuella kort" a la e-kort från swedbank.. Alt paypal liknande tjänster.

    Men tack för informationen ang Google Stores! Håller tummarna att den släpps i fysisk butik, annars får man la ha lite is i magen o köpa den i Sverige innan jul.

    Tack för ditt svar!
     
  4. Dreamtears

    Dreamtears Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 okt 2010
    Inlägg:
    375
    Mottagna gillanden:
    36
    Telefon:
    Huawei Nexus 6P

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Huawei Nexus 6P
    Info:
    Action Launcher 3
    Platta:
    Samsung Galaxy Note 8.0
    Info:
    Action Launcher 3
  5. sorken123

    sorken123 Infant Droid Medlem

    Blev medlem:
    28 okt 2013
    Inlägg:
    12
    Mottagna gillanden:
    0

    MINA ENHETER