Ersätta trasig router?

Diskussion i 'Off Topic' startad av Nappandroid, 30 okt 2013.

  1. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Jag har bredband från Bredbandsbolaget och i det så ingår det även att jag fick en router. Routern var stendöd när jag vaknade idag, alltså hade den av någon anledning gått sönder.

    Jag kontaktade kundservice och de ska skicka ut en ny till mig och jag ska skicka tillbaka den gamla trasiga.

    Dock hände det en liten olycka när jag skulle ta ner routern från sin plats. Lyckades snubbla på sladden och routern flög i golvet. Den klarade sig fysiskt bra förutom att ena antennen förstördes. Någon som vet ifall jag kan bli ersättningskyldig för detta? Routern var ju redan trasig, jag råkade bara göra sönder den lite till...
     
  2. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Tror inte du behöver oroa dig, såvida de inte bett dig skicka tillbaka den gamla..
    De köper in routers billigt så, och om du har haft din router under en lång tid så är den utdaterad och de vill säkert inte se den.
     
  3. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    De vill ha tillbaka den gamla. Det jag oroar mig för är att de kommer tro att jag gjort sönder den själv, fast det sista var en olyckshändelse. Har ingen lust att betala för den eftersom nätet inte levt upp till förväntningarna. Har varit kund ca 2 år.
     
  4. DreamHawk

    DreamHawk Android Medlem

    Blev medlem:
    28 maj 2010
    Inlägg:
    6 113
    Mottagna gillanden:
    420
    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Tele2
    Telefon:
    iPhone 7
    ROM:
    IOS11
    Telefon 2:
    Google Galaxy Nexus
    ROM:
    LineageOS
    Äh, då måste du ju skicka in den.. Det är väl bara skicka in och hoppas att de inte märker något.. åh andra sidan så har de nog bakat in lite av kostnaden i ditt pris, så de bryr sig nog inte direkt... Och om de gör det så är det bara att förklara vad som hände.
     
  5. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Äh bara att hota att du säger upp ditt abonnemang annars, du har väl ändå ingen bindningstid kvar? Då brukar det mesta lösa sig ;)
     
  6. chompiz

    chompiz Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    12 mar 2011
    Inlägg:
    2 428
    Mottagna gillanden:
    567

    MINA ENHETER

    Packa skiten dåligt och skyll på Posten :) Se bara till att alla delar är med i paketet.

    Sent OTA using TapaTalk
     
  7. Nappandroid

    Nappandroid Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    18 nov 2011
    Inlägg:
    1 577
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Vet inte om jag har någon bindningstid kvar, är nog där på gränsen i så fall! Gör det någon skillnad tror du?

    Skickat från min Nexus 4 via Tapatalk 2
     
  8. widdeSGS

    widdeSGS Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    4 sept 2010
    Inlägg:
    56
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Skicka tillbaka bara! Säger dom något är det bara att hota med att du säger upp det du har, det brukar kunna pusha rätt bra!
     
  9. neddie

    neddie Android Medlem

    Blev medlem:
    22 jul 2010
    Inlägg:
    6 953
    Mottagna gillanden:
    1 057

    MINA ENHETER

    jag har 4 gamla adslmodem hemma från bredbandsbolaget en gammal router och 2 trådlösa setups för tv... alla skulle dom ha tillbaka.. nu 6 år senare är det ingen som velat ha dom ännu. tror dom skiter i det där eg det är bara policy att man "ska" skicka tillbaka. Mitt skit ligger på återbruket numera så jag HADE och inte jag har antar jag ;)
     
  10. leolulz

    leolulz Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 feb 2011
    Inlägg:
    1 513
    Mottagna gillanden:
    251
    Telefon:
    Note 8

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Note 8
    Övrigt:
    Chromecast
    Jadå de vill ju inte förlora en kund, och om du då har en två år gammal router som de ändå skickar till skroten så är det bara sjukt om du skulle behöva betala för den :)
     
  11. Dirk Diggler

    Dirk Diggler Android Medlem

    Blev medlem:
    12 jan 2010
    Inlägg:
    6 419
    Mottagna gillanden:
    523

    MINA ENHETER

    Bästa tipset hittills. Skickar de ingen vadderad låda eller whatnot så skicka in den kasst packad och skyll på Posten.