Fråga: Ljudkvallitet

Diskussion i 'Xperia Z1 - Allmänt' startad av ch08, 27 okt 2013.

  1. ch08

    ch08 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    11 jul 2010
    Inlägg:
    112
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Hej!
    Var lite nyfiken på Z1. Någon som haft en S4 och kan säga om ljudet är bättre än S4?

    Sent from my GT-I9505 using Tapatalk
     
  2. r_o_n

    r_o_n Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    23 sept 2013
    Inlägg:
    265
    Mottagna gillanden:
    36
    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Vimla
    Telefon:
    Apple iPhone 11 pro max 64GB
    Telefon 2:
    Apple iPhone SE
    Telefon 3:
    iPhone 5S
    Platta:
    iPad pro 12.9" 128GB cellular
    Info:
    Logitech Create Keyb Apple pencil
    Övrigt:
    Gått tillbaka till Apple, men stannar kvar på forumet. :)
    Jag kan säga att ljudet i den inbyggda högtalaren är ett skämt jämfört med en iPhone 4S, med hörlur eller annan högtalare minst lika bra. Spelar däremot lägre än en iPhone.
     
  3. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    Jag tycker ljudet i Z1 och Ultra Z är grymt. mycket högt och tydligt, du behöver till o med sänka ner ljudet för att folk runtomkring dig ska inte höra nåt.

    Sen om du frågar om ljudet i externa högtalaren är den helt OK och man glömmer inte att telefonen är vattentätt så att ljudet blir inte perfekt utan man måste kompromissa lite.

    Annars med hörlurar eller om du kopplar den till Stereo så har Sony bästa ljudkvalitet i en mobiltelefon jämfört med de andra, kör dina låtar i Walkman appen och du kan ändra mycket inställningar där.
     
  4. NiLe

    NiLe Baby Droid Medlem

    Blev medlem:
    22 feb 2012
    Inlägg:
    26
    Mottagna gillanden:
    3

    MINA ENHETER

    Jag gick från S3 till Z1 och blev mycket besviken på kvaliteten på samtalsljudet, både i handheld och i speakerphone läget. BT och trådat headset håller bra kvalitet.
     
  5. night77

    night77 Android Expert Medlem

    Blev medlem:
    27 maj 2010
    Inlägg:
    11 255
    Mottagna gillanden:
    8 101
    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia, Fello
    Telefon:
    Samsung Galaxy S24 Ultra
    Telefon 2:
    Samsung Galaxy S21
    Platta:
    Galaxy Tab S9 plus
    En sak bara att testa, gör så när du uppe i ett samtal att försöka justera telefonen så den träffar örat rätt, har haft ett problem tidigare att jag inte hörde så bra när jag höll i telefonen på ett sätt att interna högtalaren har hamnat lite uppåt eller lite neråt men när jag justerade telefonen så hittade jag rätt.

    Jag tycker som sagt att ljudet i Z1 och Z Ultra är riktigt högt att även folk som är nära mig kan höra vad den som ringer mig säger därför sänker jag ner volymen. Om ovannämnt inte funkar med att justera luren mot örat så kan jag tänka mig något är skumt just med din telefon, det är bara att retunera telefonen till servicen.

    Jag har testat båda Iphone5 och Galaxy S3 och S4 lurar och jag kan säga med handen på hjärtat att ljudet är för lågt för mitt öra och därför skaffade mig Xperia S istället för Galaxy S3 och sen Xperia Z istället för iphone5 och nu Xperia Z1 och Z Ultra istället för Galaxy S4.

    Jag försöker här inte skryta om Sonys telefoner utan säger att dessa passar mig bra när det gäller form, funktionalitet, kvalitet och ergonomi därför valde jag dessa annars finns ändå uppsjö av andra Android tillverkare ..