Diskussion: Vilka har lyckats beställa en Nexus 5?

Diskussion i 'Nexus 5 (2013) - Allmänt' startad av Lefty, 1 nov 2013.

  1. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Man kan ju undra varför de inte lägger ut en blänkare på hemsidan som förklarar vad som händer för att stilla oron. Där kan de ju skriva ut orsak till förseningarna, vad som sker härnäst, hur deras procedurer ser ut, att man inte är bortglömd etc. Avsaknaden av detta gör ju att man tvivlar på att allt är under kontroll.
     
  2. Nudeln

    Nudeln Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    15 jun 2011
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    110
    Telefon:
    Pixel 6

    MINA ENHETER

    Telefon:
    Pixel 6
    Hahaha Mcfarty, missade det helt. Detta och trähattar tidigare. Älskar din inställning till hela cirkusen och gliringarna du kilar in emellanåt. We should have a beer sometime ;)
     
  3. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Vad tror ni om detta då? När jag klickar på Shipping History får jag inte upp någon av mina tidigare Borderlinx-leveranser, dock två (!) st tomma rader med dagens datum... Hur ser det ut för er?

    När jag klickar på "Invoice" står det att jag inte har någon Shipment History.
     

    Bifogade filer:

    Last edited: 5 nov 2013
  4. Pienso

    Pienso Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 sept 2010
    Inlägg:
    666
    Mottagna gillanden:
    163

    MINA ENHETER

    Står ingenting om shipping history för mig.
     
  5. honoka

    honoka Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    30 jun 2010
    Inlägg:
    239
    Mottagna gillanden:
    15

    MINA ENHETER

    Inget.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk
     
  6. cogli0ne

    cogli0ne Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    6 mar 2012
    Inlägg:
    756
    Mottagna gillanden:
    129

    MINA ENHETER

    Tur det. Om nån hade signat med Burton McFarty hade det nog varit en 99 procentig garanti för att telefonerna aldrig skulle dyka upp.

    Bli medlem eller för att visa innehållet!

    Cirkus hör till nexussläpp, det är tradition.

    Jag tror och hoppas att det bara är någon miss i kommunikationen och att era telefoner dyker upp inom kort.

    Min order har fortfarande statusen "behandlas" och inga pengar har dragits, enligt play store skulle den skickas 8/11.
     
    Last edited: 5 nov 2013
  7. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Jag ringde Borderlinx precis och fick precis samma svar som på mail. Frågade även vad som är så jävla svårt med att ringa till lagret och fråga om M Burton jobbar där men tydligen finns inget direktnummer dit.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
     
  8. mumia

    mumia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Ni som beställt från amerikanska play, har era packet hittat till borderlinx än?
     
  9. mumia

    mumia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    De håller kanske på att lägga in din just nu. När levererades din telefon till mr "mcfarty"?
     
  10. krutbjörn

    krutbjörn Teen Droid Medlem

    Blev medlem:
    16 nov 2009
    Inlägg:
    302
    Mottagna gillanden:
    101
    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Hallon
    Telefon:
    Samsung Galaxy S20 FE
    Platta:
    Samsung Galaxy Tab S5e
    Övrigt:
    Samsung Galaxy Wear Active2
    Ah, det var ju en intressant och hoppingivande tanke! Min kom till Borderlinx igår (4/11) kl 13:38, som de flesta här vad jag förstått... :)
     
  11. Fredro

    Fredro Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    1 jun 2009
    Inlägg:
    820
    Mottagna gillanden:
    285
    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telia
    Telefon:
    Pixel 5
    Haha alltså detta trollet "McFarty".

    Hoppas ni får era enheter snart, rätt så segt att det ska strula med borderlinx just nu.
     
  12. Simon95

    Simon95 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Borderlinx support sitter nere i Indien, så de är i princip till 0 hjälp.
     
  13. Lefty

    Lefty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL
    Platta:
    Nexus 2012
    Hehe, igen idé att hetsa upp sig i onödan va? :) Kanske ges tillfälle för bira när vi måste åka till UK för att hämta våra N5 av Burton M ;)
     
  14. alexm

    alexm Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    29 sept 2010
    Inlägg:
    1 028
    Mottagna gillanden:
    104

    MINA ENHETER

    Jag var faktiskt tvungen att fråga vart hon jag talade med satt då jag först trodde det var en robot jag talade med. Fick som svar att hon jobbar i Filippinerna.

    Sent from my Nexus 7 using Tapatalk 4
     
  15. Lefty

    Lefty Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    3 jun 2010
    Inlägg:
    96
    Mottagna gillanden:
    19
    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Telenor
    Telefon:
    Pixel 4 XL
    Platta:
    Nexus 2012
    Ja, oavsett vart de jobbar så blir man ju trött... Jag orkar ens inte posta min chattlogg, men det gick något i stil med detta (har "spicat till" det hela för att liva upp lite):


    Borderlinx Support: Hello Mr Lefty, thank you for using our crazyass chat. Please state your question.

    Jag: Zup playas? Can you please confirm that you have received my package? It was delivered 09:23 by SupaParcel (tracking id xxxxxxx) Its a mobile phone sent from Google. It has been 6 hours and its not yet available on my account.

    Borderlinx Support: Thank you for your question. Please give my 45 minutes to read your question.

    Jag: Sure thang baby.

    *en stund senare*

    Borderlinx Support: Mr Lefty, thank you for your patience. In order to answer your question you need state parcel company, tracking id, when it was delivered and what goods we are dealing with here.


    Räknar till 10 för att inte få psykbryt. Gör copy/paste av min post ovan. Fick sen svaret att det kan ta 1 arbetsdag. Well well... ;)
     
  16. kallt_kaffe

    kallt_kaffe Professional Droid Medlem

    Blev medlem:
    2 aug 2010
    Inlägg:
    2 682
    Mottagna gillanden:
    1 685
    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10

    MINA ENHETER

    Operatör:
    Comviq
    Telefon:
    Xiaomi Mi Note 10
    En snabb analys av situationen:

    1. Borderlinx har bytt lokaler under helgen
    2. Krutbjörns tidigare ärenden går inte att se på webben.
    3. Borderlinx website ligger finns i USA

    Teori:

    Borderlinx globala website i USA vet att krutbjörn har två gamla ärenden men informationen om dem finns i databasen hos på det engelska bolaget.

    Det är rimligt att anta att Borderlinx har ett lokalt system i England med tanke på att det säkerligen fungerar som ett separat bolag, har en annan valuta, skattesats osv...

    Om vi ni lägger till att Borderlinx bytt lokaler och kommit dit på måndag morgon med en hel del fortfarande i flyttkartonger som flyttfirman kört dit under helgen och att naturligtvis en hel del andra små praktiskta problem som någon missat att ta hänsyn till dyker upp.

    Sen kanske det visar sig att den där VPN-tunneln till huvudkontoret i USA den är ju uppsatt mot IP-adressen för gamla kontoret och nu har man fått en ny och pga av tidsskillnaden så ligger den enda snubben i USA som har koll på de här prylarna och sover och han har stängt av telefonen för det är fan ingen som betalar honom för någon beredskap. När han väl vaknar, jag då sitter nätteknikern i UK på puben och kollar på fotboll och dricker öl.

    Det kan ju t.o.m. vara så att det mesta är registrerat i systemet i UK men inte visas på websiten eftersom den inte har kontakt med kontoret pga flyttstrul. Det som talar för just detta är att INGEN vad vi vet fått sitt paket registrerat och om de nu räknade med att registrera en massa idag och komma ikapp imorrn så borde ju någon här iaf fått sitt paket registrerat idag.

    Sen har vi så klart den förvirrade supporten som sitter i Filippinerna och Indien och förgäves försöker hitta någon M Burton som förmodligen inte ens heter så eftersom det är en tolkning av en namnteckning.

    Ja, jag spekulerar fritt... Men vad ska man göra för att få tiden att gå medan man väntar...

    EDIT: En intressant sak vore ju om krutbjörn frågade supporten om varför hans "Shipment history" ser ut som den gör just nu.
     
    Last edited: 5 nov 2013
    thestaar och Gaffeltrucken gillar detta.
  17. thestaar

    thestaar Adult Droid Medlem

    Blev medlem:
    14 apr 2010
    Inlägg:
    620
    Mottagna gillanden:
    80

    MINA ENHETER

    Ja då blir det väl ingen N5:a denna veckan :eek:
     
  18. mumia

    mumia Kid Droid Medlem

    Blev medlem:
    26 jan 2012
    Inlägg:
    31
    Mottagna gillanden:
    2

    MINA ENHETER

    Nää, jag tror mer på teorin att ni har blivit blåsta av Tim Burton McFarty och hans filippinska flickvän...
     
  19. Simon95

    Simon95 Youth Droid Medlem

    Blev medlem:
    21 mar 2012
    Inlägg:
    231
    Mottagna gillanden:
    106

    MINA ENHETER

    Pröva kontakta deras chat support imorgon dagtid istället så kanske vi får prata med UK support istället för dom nere i indien och philliperna som vet noll.
     
  20. Konstigt

    Konstigt Senior Droid Medlem

    Blev medlem:
    27 feb 2010
    Inlägg:
    1 105
    Mottagna gillanden:
    145

    MINA ENHETER

    Jag är ytterligare en som har blivit bestulen av BURTON M :) Han tog mitt paket i måndags kl 14 typ.

    Har ställt fråga till Parcelforce, varför har de inte levererat paketet till den adress jag angivit?

    Har fått ett mailsvar som säger att de kollar upp det, skall bli uppringd imorgon. Vi får väl se..

    Sent from my Nexus 4 using Tapatalk